beatriz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prijs app?

Hallo!
 
ik heb net een smartphone aangeschaft, en ontdek heel wat interessante apps, maar vind nergens wat de prijs eigenlijk betekent. Dit zal wel een 'domme' vraag typisch voor beginners zijn, maar dus ... zou iemand mij kunnen zeggen wat een app die 2 euro kost precies betekent? Is dat een eenmalige kost van 2 euro, of 2 euro per dag/week/maand/jaar ... ?
 
Van harte dank!
beatriz
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
hoi beatriz, 99% van de betalingen voor apps die je koopt de officiele stores van de grote merken (Google's Play Store, Apple's App Store/iTunes, etc) zijn eenmalige aankopen.
Je betaalt dus alleen voor het downloaden van de app, niet voor een abonnement.

Als er sprake is van een abonnement, dan vind je dat expliciet vermeld en dat ga je meestal ook niet aan tijdens het kopen van de app, maar bv in de app zelf (nadat je hem hebt gedownload)

NB: dat geldt alleen voor de officiële appstores, ik raad af om buiten de officiële stores om apps te kopen.

Geef anders eens een voorbeeld van een app die je wilde kopen? Kijken we even mee 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
hoi beatriz, 99% van de betalingen voor apps die je koopt de officiele stores van de grote merken (Google's Play Store, Apple's App Store/iTunes, etc) zijn eenmalige aankopen.
Je betaalt dus alleen voor het downloaden van de app, niet voor een abonnement.

Als er sprake is van een abonnement, dan vind je dat expliciet vermeld en dat ga je meestal ook niet aan tijdens het kopen van de app, maar bv in de app zelf (nadat je hem hebt gedownload)

NB: dat geldt alleen voor de officiële appstores, ik raad af om buiten de officiële stores om apps te kopen.

Geef anders eens een voorbeeld van een app die je wilde kopen? Kijken we even mee 🙂
beatriz
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
 
hartelijk dank voor de info!!
 
Wat je schrijft is wat ik oorspronkelijk dacht, tot ik een eerste app gekocht had (Sleep Well, Windows Phone store) en nadien bedacht dat ik misschien toch beter 'ns naging of de prijs die werd aangegeven wel eenmalig was. Toen ik er maar niet in slaagde daar enige info over te vinden, kwam ik op jullie forum terecht. Interessant dat vodafone deze service aanbiedt!  
 
Nogmaals dank!!
Prettige dag,
beatriz
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Graag gedaan en hetzelfde 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic