wil-ly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prépaid plus tarief ongedaan maken

Ik heb laatst opgewaardeed  dmv pré paid+ bel sms. Na 30 dagen vervalt de bonus en worden de smsjes als standaard tarief berekent dus € 0.35. Daar ben ik later pas achter gekomen. aangezien ik nog genoeg beltegoed heb wil ik van deze dienst geen gebruik meer maken maar terug naar mijn huidige tarief waar de smsjes altijd €0.09
waren.dit was bij het meerwaarderen tarief waar men kon kiezen uit 50 smsjes of 15 belminuten.
 
 
 
8 Reacties 8
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi wil-ly,

Welkom op ons forum! 🙂

Per 1 oktober 2012 is Meerwaarderen uitgefaseerd, hiervoor is Prepaid+ in de plaats gekomen. Prepaid+ werkt iets anders dan meerwaarderen. Het kortingstarief is inderdaad 30 dagen geldig, maar in vergelijking met Meerwaarderen ontvang je nu een grotere bonus. Hier volgen de belangrijkste kenmerken van Prepaid+:


- Na ontvangst van het tegoed, verbruik je altijd eerst je gratis minuten, sms'jes of datategoed. Vervolgens gelden de tarieven bij het gekozen plan.
- De bonus is geldig tot de volgende opwaardering, met een maximum van 30 dagen. Je kunt het tegoed niet meenemen naar de volgende maand.
- Bij Prepaid+ mag je bij elke opwaardering een nieuwe bonus kiezen. De ene keer kies je bijvoorbeeld voor gratis sms'en en de volgende keer voor gratis internationaal bellen. Bij iedere nieuwe opwaardering vervalt je vorige bonusbundel. Je hoeft niet opnieuw te kiezen als je dat niet wil. Als je geen nieuwe keuze maakt dan krijg je de volgende keer de bonus bundel die je het laatst gekozen hebt. Dus had je gratis sms'en en kies je niet opnieuw dan krijg je weer gratis sms'en.
- Prepaid+ kan in combinatie met bestaande BloXen. Je maakt dan eerst je bonus tegoed op en daarna begin je aan de BloX.

Je kunt Prepaid+ natuurlijk uitschakelen en gebruik maken van het standaardtarief, maar Meerwaarderen is niet meer mogelijk.

wil-ly
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
 
Als ik prepaid + ongedaan maak kom ik in het standaard tarief en dan betaal ik ook €0.23 voor een sms?
de voorganger van Prepaid+ tarief was meerwaarderen  maar voor het  meerwaarderen  tarief betaalde ik zonder bonus ook €0.09 voor een sms. Aangezien in nu in het bezit ben van een smartphone word ik ongewild op extra kosten gebracht omdat mijn beltegoed niet op is na 30 dagen.  Wat voor instelling moet ik hebben om zonder bonus weer te kunnen smsen voor € 0.09.
    groeten,
Willy
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey wil-ly,

Je kunt alleen nog maar gebruik maken van het prepaid+ tarief, dus na een maand zal dit tarief vervallen en sms je inderdaad voor 23ct per bericht.
Een andere mogelijkheid voor goedkoper smsen is er niet, of je zou de 1000 sms bonusbundel of BloX moeten activeren. De BloX kost 10 euro, de bonus bundel is gratis bij opwaarderen.
xue

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi wil-ly,
 
Ik ben het volledig met je eens!
Ik heb ongevraagd het vodafone prepaid+ tarief gekregen, plots kreeg ik tijdens het leren een smsje van het overstappen terwijl ik van niks wist.. Ik dacht huh, dus ben op internet op zoek gegaan wat het was. Toevallig had ik twee dagen geleden een nieuwe opwaardeerkaart gekocht en meteen mn beltegoed opgewaardeerd om t uit te proberen. Ik kreeg 1000 smsjes en belminuten en dacht och, das mooi.
Maar net heb ik gebeld naar mn ouders en toch moest ik 29 cent betalen; beetje dom terwijl dit bij meerwaarderen wél gratis was. 
Vervolgens ben ik op zoek gegaan op internet wat het was, en dat het inderdaad maar voor 30 dagen geldig is en je daarna 35 eurocent moet betalen, en 23 eurocent voor sms'en.
Ik vind het nogal belachelijk dat het nu zo gaat en wil graag terug naar mijn oude tarief.
En dan gaat het mij inderdaad ook niet eens om de bonus.
Ik ben al sinds 2006 een trouwe en tevreden klant en vind dat ik dit wel een redelijk verlangen!
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Xue, ik kan me voorstellen dat je graag het andere tarief weer wilt, maar dat is geen optie meer. Onze tarieven veranderen af en toe. Dat geldt zowel voor de abonnementen als voor de prepaid-tarieven.

Het voordeel bij prepaid is dat je geen maandelijkse kosten hebt. Het nadeel (als je dat zo ziet) is dat er geen contract is waardoor je gegarandeerd een bepaald tarief houdt.
Wijzigingen kunnen en zullen dan ook af en toe voorkomen.

Ik denk daarnaast dat dit nieuwe tarief ook zo zijn voordelen heeft toch? Naast je tegoed krijg je een behoorlijke hoeveelheid gratis berichten, dus als je het zo bekijkt is wat je omgerekend betaald voor sms'en weer een stuk lager.
Franc

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry hoor, maar ik vraag me af of jullie zelf jullie tarieven wel begrijpen? Kan me goed voorstellen van niet met alle dagtarieven, bundels, blox, prepaid+ etc etc 😞 Wie verzint die onzin?

In mijn App staat dat het prepaid+ tarief is 29ct bellen, 9ct sms, 1euro voor 100mb internet.
Maar als ik dan mijn bonus wil van 75mb kost internet opeens 1euro per mb buiten de bundel? Waar komt dat opeens vandaan? Zomaar even vermelden vlak voordat ik op OK klik?
Waar is dat prepaid+ tarief dan opeens gebleven?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Franc schreef:
Sorry hoor, maar ik vraag me af of jullie zelf jullie tarieven wel begrijpen? Kan me goed voorstellen van niet met alle dagtarieven, bundels, blox, prepaid+ etc etc 😞 Wie verzint die onzin?

In mijn App staat dat het prepaid+ tarief is 29ct bellen, 9ct sms, 1euro voor 100mb internet.
Maar als ik dan mijn bonus wil van 75mb kost internet opeens 1euro per mb buiten de bundel? Waar komt dat opeens vandaan? Zomaar even vermelden vlak voordat ik op OK klik?
Waar is dat prepaid+ tarief dan opeens gebleven?
De tarieven die je opnoemt kloppen niet. Als je de prepaid+ internetbonus bundel gebruikt dan geldt een buitenbundel tarief van €0,15 cent per MB zolang het prepaid+ tarief nog geldt. Op die manier zit je niet vast aan het standaardtarief van €1 per dag voor 100 MB.
Hanna

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Nadat de 75 mb op was van de prepaid+ , heb ik twee keer heel kort op internet gezet. Toch is er €2 beltegoed weg, hoe kan dat dan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic