r5schaft

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portering mislukt, sims niet geactiveerd/geregisteerd.

Op 14-5 online een bestelling gedaan van een Red Together Abo + Telefoon en een extra Sim Only Red Together Extra met nummerbehoud.

Vrijwel direct na de bestelling gebeld i.v.m. de bezorging, dat kon al meteen de volgende dag.
15-5, inderdaad, de telefoon en 2 x SIM + contracten binnen, dat gaat best heel mooi allemaal, echter:

SIM werkt niet, niet geregistreerd. Chat is niet echt behulpzaam, hooguit een ticket aanmaken en 5  tot dagen wachten is de melding...  Gelukkig kon de Vodafone winkel wel iets forceren, het SIM nummer was niet geregistreerd aan mijn klantnummer, uiteindelijk 2 dagen later kon ik gebruik maken van mijn nieuwe nummer en telefoon.

Maar dan...

De portering SMSjes voor de 2e SIM komen ondertussen binnen, nu een maand later, 13-6 de laatste SMS, "je nummer is nu actief bij Vodafone". Je raad het al, nieuwe SIM is niet geregisteerd. Chat kan alleen een ticket aanmaken, 10 dagen.... Vodafone winkel kan nu ook niets betekenen. De portering is niet gelukt omdat er wederom iets mis met de registratie van de SIM op mijn klantnummer. Andere provider doet contract beeindiging morgen op 14-6. Vodafone kan me niet eens vertellen wat er morgen met dit nummer gebeurt....

Het hele proces is tot nu toe een verschrikking, ik zou heel graag op korte termijn toch een oplossing willen hebben, het lijkt erop dat morgen het 2e nummer niet meer werkt... Graag hulp!


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3549Posts
  • 1071Oplossingen
  • 1168Likes

Hi @r5schaft 
Ik heb zojuist even intern een collega aan de mouw getrokken, aangezien ik zag dat de juiste simkaart nog steeds niet actief stond. Mijn collega heeft iets meer rechten/mogelijkheden en de simkaart eindigend op 355 actief gezet 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
r5schaft
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertussen lijkt er iets te gebeuren in de app. Werkt nog niet maar fingers crossed. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12198Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3182Likes

Wat vervelend dat je nu 2x achter elkaar een probleem hebt. Jammer dat het dan bij je tweede abonnement niet goed gaat en dat het porteren van je nummer ook niet lukt. Ik kan je niet helpen omdat ik niet werkzaam ben bij Vodafone. Maar we kunnen wel samen even kijken of je morgen echt geen abonnement meer hebt via je oude provider. Als eerst, doet je oude SIMkaart het nog, bij je oude provider? Zo ja, dan heeft Vodafone nog helemaal niets gedaan en ben je nog gewoon klant bij je oude provider. Ik zou dan ook nog even informeren bij je oude provider of je nummerbehoud wel is overgekomen. 

Als je nummer het nog doet bij je oude provider dan ga ik er een klein beetje van uit dat deze het morgen daar ook nog doet. Wanneer je nummer nu op je oude SIMkaart (van je oude provider) het niet doet, dan is er weer een fout gemaakt met je nieuwe SIMnummer van Vodafone. Een slechte zaak, als ik het zo mag zeggen. Dan moet iemand van Vodafone je helpen om dit op te lossen en daarvoor hebben deze je SIMkaart (van Vodafone) nodig. Wil je onderstaande balk lezen om te zien waar je deze informatie kan plaatsen. Zet dus NIET hier online want iedereen kan dit lezen!

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan (ook je SIMkaart nummer ergens melden, dan kunnen ze gelijk je nummer wijzigen, mocht dat het probleem zijn), dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Het is vervelend maar op te lossen, gelukkig 😉. Vandaag zal er, denk ik, niemand meer zijn op de community, maar dan is morgen Cecilia er vast weer om je te helpen (ze is werkzaam bij Vodafone en altijd erg vroeg online). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12198Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3182Likes

Ik zou de app even de app laten. Even afwachten tot je zeker bent dat je huidige SIMkaart van Vodafone werkt. Anders ga je allemaal dingen door elkaar heen doen.

r5schaft
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, zojuist is de sim van de oude provider gestopt met werken, einde contract. Het nummer lijkt wel goed te zijn overgenomen, en staat sinds een uurtje ook in de app erbij.  (kan ook een red together groep maken). Het lijkt exact hetzelfde issue te zijn als mijn eerste SIM, het 06 nummer heeft geen SIM registratie / niet geactiveerd. Het schijnt toch heel erg lastig te zijn voor Vodafone om dit voor elkaar te krijgen, maar inderdaad moet toch op te lossen zijn. Ik hoop snel, want nu werkt een toch wel belangrijk nummer helemaal niet meer.

Persoonlijke info aangevuld met de juiste gegevens, bedankt voor de tip.

r5schaft
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de tip, als ik kijk naar SIM activatie dan komt de error kan geen informatie ophalen, bij mijn andere telefoon nummer staat daar netjes een SIM kaart nummer. Lijkt geen koppeling te zijn tussen het geporteerde nummer en mijn SIM kaart.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3549Posts
  • 1071Oplossingen
  • 1168Likes

Hi @r5schaft, goedemorgen en welkom hier. 

De start van je abonnement gaat zeker niet van een leien dakje. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat de portering is verwerkt maar dat er een ander simkaartnummer is gekoppeld dan het simkaartnummer welke in je profiel staat vermeld. Er is gisteren een case aangemaakt om dit in orde te maken, aangezien dit door een speciale afdeling moet gebeuren. Dit betreft case: 14030488. In de case lees ik de toelichting dat deze in behandeling is. Helaas heb ik via deze weg niet een andere manier om dit sneller voor je op te lossen. Ik moet dan ook een beroep doen op je geduld en hoop dat de case snel is verwerkt. Naar aanleiding van de case zal je uiteraard bericht ontvangen en ik houd het hier aan de achterzijde ook voor je in de gaten.

r5schaft
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Cecilia, ik zie dat sinds vanochtend er inderdaad een ander (voor mij onbekend) sim nummer zichtbaar is via de app. Maar iig fijn om te horen dat er een oplossingsrichting is. Bedankt zover!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3549Posts
  • 1071Oplossingen
  • 1168Likes

Hi @r5schaft 
Ik heb zojuist even intern een collega aan de mouw getrokken, aangezien ik zag dat de juiste simkaart nog steeds niet actief stond. Mijn collega heeft iets meer rechten/mogelijkheden en de simkaart eindigend op 355 actief gezet 🙂

r5schaft
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


@Cecilia 


Top, ik zie het staan in de App en de SIM werkt! 🙂 Heel blij mee, dankjewel!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3549Posts
  • 1071Oplossingen
  • 1168Likes

Geen dank @r5schaft. Ik ben blij dat we het zo via deze weg hebben kunnen oplossen samen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic