Michel123456789

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opzeg procedure tikkeltje onduidelijk

Hallo, misschien ligt het aan mij maar ik begrijp jullie opzeg procedure niet.

Mijn abbo loopt af op 4 augustus 2014. Ik lees allerlei dingen over een maand opzeg termijn NA afloop van het contract (?!), bij voortijdig opzeggen één groot geldbedrag in 1x betalen (?!) en nog veel meer info.

Mag ik zo vrij zijn om wat duidelijke vragen te stellen hierover?

1) Kan ik gewoon NU opzeggen zodat mijn abbo afloopt per 4 aug 2014?
2) Blijf ik dan gewoon het normale maandbedrag TOT 4 aug 2014 betalen, of krijg dan nog 1 rekening met het resterende looptijd bedrag?
3) Als ik 1 resterende bedrag moet betalen, heb ik dan nog wel een abbo tot 4 aug 2014? Of is dan alles afgesloten?
4) Wanneer om één of andere vage reden het beleid is dat je pas NA 4 aug 2014 kan opzeggen, moet je dan betalen voor de dagen NA die datum (wat een hele vreemde situatie zou zijn omdat je VOOR die datum niet kon opzeggen)
5) Als ik bij een andere provider een abbo afsluit met nummerbehoud, en hun mijn Vodafone einddatum contract doorgeef, kan dat dan per 4 aug 2014 ingaan zonder poespas, hoe zit dat in combinatie met punt 2 en 3?

Bij voorbaat hartelijk dank voor mijn ietwat SS-achtige wijze van vraagstellen, maar het is mij tot nu toe vrij onduidelijk geweest.

Dank u.
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Michel,

Je kunt ervoor kiezen om nu op te zeggen, met als einddatum 4 Augustus 2014. Dat kan zowel telefonisch, online en per brief. Maar ik adviseer je dat niet te doen.

Om eerst vraag 5 te beantwoorden:
Vanaf 6 JUNI 2014 kun je bij een andere telecom-provider een aanvraag doen voor een mobiel abonnement-met-nummer-overzetting per 4 Augustus 2014. Op Maandag 4 Augustus 2014 geeft Vodafone dan jouw nul-zes-nummer vrij voor nummer-overdracht naar die telecom-provider van jouw keuze.
Jouw nieuwe telecom-provider regelt dan de opzegging bij Vodafone. En jouw nieuwe telecom-provider maakt afspraken met Vodafone over de nul-zes-nummer-overdracht per 4 Augustus 2014.

Je krijgt in Augustus 2014 van Vodafone een rekening met de gehele maand Augustus 2014 aan abonnements-kosten !
Op de factuur van September 2014 wordt het teveel betaalde bedrag aan abonnements-kosten in Augustus 2014, verrekend met de verbruikskosten. Deze factuur van September 2014 kan dus een negatief factuur-bedrag bevatten. Dat is dan jouw tegoed. En dat krijg je door Vofafone uitbetaald op jouw bankrekening.

Zo werken de administratieve processen van Vodafone nu eenmaal. Daar kan ik ook niets aan veranderen.
Dit antwoord geeft jou duidelijkheid en helderheid.

Jouw vraag 4 is niet van toepassing, indien je tijdig een nieuwe aanvraag doet bij een nieuwe telecom-provider. Dus in vanaf 6 JUNI 2014. En reeds hierboven beantwoord.
N.B. 6 JUNI 2014 IS ZESTIG DAGEN voor de einddatum van jouw huidige abonnement bij Vodafone. Dat zijn nummer-overdrachts-afspraken tussen alle telecom-providers !!! Dus ook Vodafone en Tele2.

Ik zou het op prijs stellen, als jij aan dit antwoord kudo's wilt toekennen door op het "duimpje-omhoog-button" te klikken.
Bedankt daarvoor !

Succes !

Netwerker
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Netwerker,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Nog even een paar vraagjes.

Als ik het dus goed begrijp is wanneer ik per 6 juni een aanvraag doe bij een andere provider, dan krijg ik nog wel een normale rekening voor juni?

Dat hele zestig-dagen-verhaal, waarom kan ik dat nergens vinden op de Vodafone website? Is dit een universeel iets voor alle providers? (mijn vriendin zit dezelfde situatie bij Tele2, geldt dit dan ook voor haar?).

Is het niet veiliger om dit 30 dagen van te voren te doen?

Alvast bedankt.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi michel, je betaalt sowieso de kosten tot het einde van je contract. Als dat 4 augustus is, dan zullen tot die datum je abonnementskosten berekend worden. Gaat je nummer eerder over dan 4 augustus, dan brengen we op de eindafrekening de kosten in één keer in rekening. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om op of na 4 augustus over te gaan. Dan betaal je wederom je abonnementskosten tot de datum dat je nummer verandert, maar dan heb je geen dubbele kosten. Dus ik zou aanraden op of na de einddatum van je contract over te stappen. Dat is gewoon het voordeligste 🙂

De 60 dagen dat is een landelijke termijn die voor alle providers geld: de aanvraagdatum waarop je over wilt stappen mag niet meer dan 60 dagen in de toekomst liggen, anders moet je provider hem afkeuren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic