pahdegroot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opstarten Samsung S4

Een paar keer per dag start mijn toestel automatisch op. Op dat moment kan ik hem niet gebruiken Hebben meer gebruikers hier last van of last van gehad Probleem is als je in nood 112 moet bellen kan dat soms niet.
Gaarne reacties
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi pahdegroot, welkom op ons forum! Kun je iets meer info geven? Bv over sinds wanneer dit gebeurt, of je er een patroon in kunt herkennen, of het pas gebeurt nadat er iets was gewijzigd in je toestel (bv een update), enzovoort?
Dat helpt ons misschien een specifieke oorzaak aan te wijzen. Anders kan ik alleen aanraden om je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen.
pahdegroot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik al vanaf de aanschaf Als ik de fabrieksinstelling reset moet ik dan al mijn apps opnieuw instellen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Als je en reset maakt van het toestel worden apps inderdaad verwijderd het is net zo als je het toestel ter reparatie brengt gebeurd dit waarschijnlijk ook gewoon.
En back up maken kun je doen via Samsung Kies dat is ook voor je overige data.
pahdegroot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht wel 1 1/2 jaar tot ik een nieuw toestel neem, dit is voor mij de eenvoudigste oplossing.
Valt me wel tegen van een Samsung product en service van Vodafone.

Met vriendelijke gr
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nu, je kunt uiteraard nog anderhalf jaar er mee wachten, maar dat lijkt me wat onhandig. En echt een kans om service te bieden hebben we nog niet gehad toch? 😉

Er kunnen twee oorzaken zijn voor het probleem: een softwareprobleem en een hardwareprobleem. Als het probleem in de software zit kun je dit oplossen via een reset. Dat kan ook in de winkel als je dat wilt, maar maak dan wel eerst thuis een back-up van je contacten. Als je het zelf doet kost het, inclusief bepaalde apps opnieuw installeren, een half uur tot een uur. Dat lijkt me wel de moeite waard als er anderhalf jaar ergernis tegenover staat toch?

Optie twee is een probleem met het toestel zelf. In dat geval moet het gewoon gerepareerd worden. Dat kan het makkelijkste via de winkel geregeld worden en lijkt me ook beter dan anderhalf jaar je zitten ergeren aan je toestel 😉
pahdegroot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe maak ik een back-up van mijn contacten en apps ?

Groet
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat betreft je contacten, staan die in je google-account of op je sim? Als ze in Google staan zijn is dat al je back-up. Contacten, bestanden, enzovoort back-up je verder het simpelste op je PC via het Samsungprogramma Kies. Ook handig voor het geval je bv ooit je toestel kwijtraakt.

Alle standaard-apps komen uiteraard terug op je toestel. Eventuele apps die je gedownload had moet je opnieuw downloaden uit de Play Store. Vaak zie je ze wel gewoon nog in je account en is dat dus zo gebeurd, en als je apps gekocht had blijven die uiteraard ook gewoon gekoppeld aan je account.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic