rslegers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oproepblokkering - Hoe kan ik dat uitschakelen?

Ik kan niet bellen want ik krijg:

U kunt geen uitgaande oproepen doen terwijl oproepblokkering is ingeschakeld.

Ik heb niets ingeschakeld.

De rekening is gewoon betaald en ik heb geen sms gekregen dat ik geblokkeerd zou zijn of worden.

Vodafone moet geen telefoons kapen. Ik kan er namelijk ook niet meer mee internetten via mijn wifi.
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi rslegers, welkom op het forum!

Je toestel is niet door ons gekaapt. Als je aangeeft dat je zelfs via WiFi niet op internet komt, dan zit er iets fout in je toestel ben ik bang. WiFi loopt namelijk niet via Vodafone maar via je internetprovider. Bijvoorbeeld Ziggo of XS4all. Zelfs al zouden we het willen dan konden we dat niet blokkeren 😉

Wat voor toestel gebruik je precies, welke foutmeldingen krijg je en heb je al eens instellingen nagelopen? Met die info kunnen we je misschien helpen.

Pas trouwens ook even de titel van je topic aan naar (bv): probleem met oproepblokkering? - *type toestel*
Als je topictitel het probleem helder weergeeft is er des te sneller iemand die je helpt het op te lossen 🙂
francisca12

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wilde bellen maar krijg te zien op mijn scherm dat me oproepblokkering is ingeschakkeld hoe maak ik dat ondaan
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
francisca12 schreef:
ik wilde bellen maar krijg te zien op mijn scherm dat me oproepblokkering is ingeschakkeld hoe maak ik dat ondaan

Hi Francisca,

De melding van een oproepblokkade kan meerdere oorzaken hebben.


  • Je hebt een blokkade in je toestel ingeschakeld waardoor je niet meer kunt bellen.
  • Er is de mogelijkheid dat er nog een rekening open staat bij Vodafone waardoor je abonnement is geblokkeerd. Er wordt dan alleen een uitgaande blokkade geplaatst dus je kunt dan wel nog bellen/sms'en. In My Vodafone kun je nakijken of er nog een factuur open staat.
  • Je hebt via onze klantenservice een blokkade laten plaatsen op uitgaande oproepen. Als dit het geval is dan kun je deze blokkade via onze klantenservice laten verwijderen.
Ik raad je in ieder geval aan om eens te controleren of een van bovenstaande opties de oorzaak is van de blokkade. Mocht er toch nog een rekening open staan of mocht je een blokkade hebben ingesteld dan kun je contact opnemen met onze klantenservice voor meer informatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic