Ik ben van plan naar Huizen te gaan op de 30ste, maar vroeg mij twee dingen af:
- Hoe laat zal ik er ongeveer moeten zijn voor een zwarte iPhone 5 32GB? Uren voor de opening, of een uurtje?
- Krijg je nou wel of niet korting op de toestelprijs? Nee he? Dat het nu 12 maanden is is erg jammer, maarja, daar doe ik vrij weinig aan. Maar nu wil ik een €49 RED abbonement, dan kost t toestel los €380, of €15 per maand extra.
Die €15 lijkt mij dan zeker onder de actie te vallen, waar je totaal in 2 jaar dan €90 korting op zou hebben met de actie, maar je betaalt nog steeds €11,25 per maand (50% korting eerste jaar is gelijk aan 25% over geheel 15x0,75) om het toestel af te betalen. In twee jaar komt dat neer op €270 + de €95 (= €365) die je alsnog moet betalen heb je maar €15 korting op je toestel als je hem afbetaald. Dit schrijf ik puur als tip voor mensen die hem misschien met afbetalen willen kopen, want ik zou het niet doen, vooral als je bedenkt dat je dan het tweede jaar €64 per maand kwijt bent met de net genoemde combinatie. *voor de 16GB geldt dit niet*
*Gewoon een tip, als die er al eens stond, sorry, maar ik dacht er ineens aan*
Ik weet niet hoe snel er hier door de mods gereageerd wordt, maar ik ben wel benieuwd naar hoe de gedachtengang van het iPhone 5 16GB naar 32GB abbonement in elkaar steekt, want die €95 extra bijbetalen bij het afsluiten was al voldoende geweest, nu zet Vodafona klanten gewoon af die denken met afbetalen icm een 32GB goedkoper af te zijn. €455 voor je toestel MET afbetalen en €380 ZONDER afbetalen *zonder de actie*, €75 vind ik toch een redelijk grof verschil, kan je net zo goed een 64GB los kopen voor €25 meer. En het gekke is dan dat de stap van de 32GB naar 64GB wel goed is doorgevoerd?
Kortom, Vodafone, waarom deze rare prijsverschillen?