Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
snoop

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Snap ook niet waarom mensen nu met allerlei alternatieve acties komen zoals 25% korting in het tweede jaar of 2 jaar lang 50% bij alléén Red Super.
Waarom zou je zoiets willen en met 'minder' genoegen nemen?

Nee, de enige oplossing die er is, is een herroeping van dit besluit door de oorspronkelijke actie weer terug te draaien.
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

(...)

Maar zeg eens eerlijk: het blijft een mooi aanbod, of niet? Vergelijk het maar eens met andere aanbieders.

(...)

Je bent echt lachwekkend bezig.. Je krijgt een Ferrari van me, ooh nee het wordt toch een ouwe verroeste fiets. Maar blijft een mooi aanbod toch?

Vergelijk het maar eens met andere aanbieders zeg je, dan zakken jullie echt zwaar door de mand. Dus je kan beter eerst even op onderzoek uit voordat je zulke uitspraken doet.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Een blik op de jaarcijfers zegt genoeg (zie RTL-Z site).
Nog maar ~25% winst en alleen door de kunst van het afschrijven de winst gekleineerd naar 650 miljoen op 44 miljard. Voor afschrijvingen e.d. een 13 miljard bruto winst... Jaja, help Vodafone de zomer door. Ben benieuwd of de sector ooit kan wennen aan lagere marges.
MichaelV

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heel naïef van de moderators om te denken dat het huidige aanbod nog altijd erg interessant is.

1GB internet is de standaard aan het worden en ik denk dat smsen en bellen amper wordt gedaan. Dit is natuurlijk ook de reden van jullie Red abonnementen. Bellen en SMSen is zó oninteressant aan het worden dat het er onbeperkt erbij gegeven wordt.

Drie toptoestellen:

  • - iPhone 5 32GB
  • - Samsung Galaxy S4
  • - HTC One
Samsung Galaxy S4

  • T-Mobile - €1113,00 (Stel Samen 1GB) / 150min / 10.000sms
  • Tele2 - €1046 (SmartMix 150 min, 1GB, onbep SMS)
  • Vodafone Nieuwe Actie - €1080,00
  • Vodafone Oude Actie - €720,00
  • KPN - €1320,00 (ToestelLease, 100min/sms, 1 GB, )
  • Hi - €1188,00 (Hi Messaging, 3000sms/150min)
iPhone 5 32gb


  • T-Mobile - €1260,00 (Stel Samen 1GB) / 150min / 10.000sms
  • Tele2 - €1185,00 (SmartMix 150 min, 1GB, onbep SMS)
  • Vodafone Nieuwe Actie - €1080,00
  • Vodafone Oude Actie - €720,00
  • KPN - €1392,00 (ToestelLease, 100min/sms, 1 GB, )
  • Hi - €1260,00 (Hi Messaging, 3000sms/150min)
HTC One


  • T-Mobile - €977,00 (Stel Samen 1GB) / 150min / 10.000sms
  • Tele2 - €1040,00 (SmartMix 150 min, 1GB, onbep SMS)
  • Vodafone Nieuwe Actie - €1080,00
  • Vodafone Oude Actie - €720,00
  • KPN - €1320,00 (ToestelLease, 100min/sms, 1 GB, )
  • Hi - €1160,00 (Hi Messaging, 3000sms/150min)
Het verschil tussen de nieuwe actie en de andere aanbieders zijn vrij nihil. Het is geen Actie-achtig meer het is een leuke prijsstelling maar meer niet. Jullie pretenderen dat dit alsnog een mooie openingsactie zou zijn. Nou, dat is het dus sowieso niet.

Heel jammer dat deze actie teruggebracht is naar een punt waar het niet meer interessant is om een middag/dag vrij te pakken en mijn slaaprust op te geven.
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Het ergste is nog dat er gecommuniceerd wordt dat de actie omgegooid wordt in verband met de "veiligheid".

Schandalig, het gebeurt gewoon alleen vanuit commercieel oogpunt en wordt gewoon op "veiligheid" gegooid om er mee weg te komen.
Janenalleman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat triest dat mensen door jullie 'aanpassing' aan de oprningsactie mensen op een dwaalspoor brengen .. Een goede organisatie is het enige wat er moet gebeuren, daar hoeft de klant niet de dupe van te worden en blijft het een openingsACTIE!

De prijzen hierboven is compleet onzin t-mobile heeft nu een actie 300 min onbeperkt sms en 2,5 gb aan internet voor 44,00 pm icm Een galaxy S4 gratis!

Denk dat dit hele goede marketing voor jullie is..

Jammer
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tele2 heeft ook een goede. 38 euro per maand en dan toestel gratis. 1.5 gb en 200/200 als ik het goed heb. Maar ik ben bang dat Tele2 een slechte dekking heeft...

Lees slechte verhalen op internet namelijk..
Waslam

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Vodafone de actie niet gaat terugdraaien naar 24 maanden 50% korting, omdat A: oa Apple niet meer aan de leveringen eisen kan voldoen
B: er nauwelijks abonnementen worden afgesloten in de winkels
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
@MichaelV

Bedankt voor het rijtje. Ik denk dat het T-Mobile of Tele2 gaat worden. Begrijp van mensen om me heen dat het netwerk sterk is verbeterd en ze niet meer onder doen voor Vodafone. Aanrader voor meer mensen dus 😉

Edit: Hmm ben benieuwd of moderators nog gaan reageren op de onderbouwde kritiek hier.
Kinger7

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Waslam schreef:
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Vodafone de actie niet gaat terugdraaien naar 24 maanden 50% korting, omdat A: oa Apple niet meer aan de leveringen eisen kan voldoen
B: er nauwelijks abonnementen worden afgesloten in de winkels
Aangezien je betrouwbare bron het vorige week ook goed had met halveren van de actie:
A: Zijn toch nog genoeg andere telefoons, en laat anders klanten alvast een abbo afsluiten en telefoon later geven. Het is voor winkels dan nog steeds onmogelijk om oneindig abonnementen af te sluiten aangezien een winkel toch maar 300-400 per dag aan kan?
B: De winkels zijn uitverkocht hoe kunnen ze dan niet genoeg abonnementen afsluiten?
alperaltun

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, ga niet alle 60 paginas lezen,

zijn er nieuwe voorwaarden? is de actie veranderd?

zoja, per wanneer geldt de nieuwe actie en wat zijn de nieuwe regels/acties?

alvast bedankt..
Waslam

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
A: Samsung kon al lange tijd niet genoeg leveren, daarom waren de S4 snel uitverkocht. Maar Apple heeft nu ook hetzelfde probleem, omdat ze de productie voor de I-Phone 5S voorrang verlenen. Voor de HTC One heb ik geen info.
B : Heel veel mensen gaan nu voor de openingswinkels actie, daarom vallen de verkopen in de reguliere en online winkels bar tegen.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Dat heeft niets met de openingsactie te maken, maar met hun prijspeil. Voor de openingsactie, maar na de Red introductie kon je ook een kanon afschieten in een Vodafone winkel. Het goedkoopste toestelabonnement (BSW100A) is al 29 euro per maand. Dan was dat eerst ook nog eens zonder de 6 maanden korting en met maar 200 MB. Die 50% korting voor 6 maanden is leuk, maar is niet het uiteindelijke maandbedrag. Veel mensen vinden die 29 euro te veel voor wat je krijgt, zeker aangezien je daar twee jaar eerder nog een BSW275/550+1GB met een S2 kreeg voor hetzelfde geld (want 12 maanden 50% korting).

Maar goed, dat kan je overal tegen ze zeggen, maar op geen enkel front laat Vodafone blijken hier ook maar iets van geleerd te hebben. Ze zijn gewoon te duur en dat weten ze ook wel.
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
@ bassiebaas.
Waar heb jij dit vandaan? ik lees alleen maar slechte verhalen vooral over Tele2.. ik wil graag overstappen aangezien ze een abbo hebben voor 38 eu per maand icm een galaxy s4. Ben alleen huiverig door de slechte verhalen over de dekking van het netwerk.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Tele2 = T-Mobile netwerk.

Vodafone netwerk heeft ook zo zijn gaten.
geezer

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
En die gaten zijn hier voldoende aanwezig. En vooral binnenshuis
CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Vodafone, ooit aan security gedacht?
WickedGame

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Even 1,5 week op vakantie geweest en was benieuwd hoe het nu ging met de "acties". Die plotseling zijn versoberd naar een niveau dat het niet lucratief meer is. Dat VF de actie aanpast is erg dubieus te noemen, en zeker dat het tegen de informatie in gaat die eerder is afgegeven. De verklaringen die men ervoor heeft zijn discutabel en kunnen in twijfel getrokken worden.

Toch denk ik dat dit forum niet de plek is voor het beklag. Dit moet je eigenlijk voeren een niveau voorbij de VF Crew medewerkers. Zij zijn het doorgeefluik, en kunnen niet veel doen dan informatie verspreiden wat ze opgelegd krijgen. Tuurlijk is socialmedia een krachtig apparaat, maar een facebookpagina maken en/of VodafoneNL facebook bestoken zie ik niet als nuttig (werkt zelfde als forum bestoken).

Als je echt daadkrachtig wil optreden zou je collectief een instantie als Radar of Kassa naar de case moeten laten kijken. Meer druk vanuit media over dergelijke praktijken levert meer publiciteit op dan een forum vol gooien.

Overigens ben ik het met de meeste klagers roerend eens. En heb na de actie (foutieve afloop) van Maarssen ook direct een aangetekende brief verstuurd. Ben nog in afwachting van reactie vanuit die kant.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
@WickedGame, dan kan je lang wachten, want sommigen zijn nog bezig na een eerdere foutieve actie.

Lees dit eens:
http://tweakers.net/nieuws/89206/omzet-vodafone-daalt-door-minder-gebruik-buiten-bundel.html
1600 miljoen pond omzet in NL
584 miljoen pond winst in NL
Een nette 36,5% winst. En hier maar huilen dat het allemaal teveel kost en de actie aangepast moet worden.
emielvanputten

Gedreven Meedenker
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
@alperaltun

Dan lees je niet terug. Veel suc6 bij de volgende opening.
Vind de door jou gekozen manier erg lui.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic