LeegPakMelk

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op de koffie

Wat een rampenplan, de Samsung S6 Edge....sinds de aanschaf in september 2015 het éne na het andere probleem. Meest recente probleem is dat het toestel gemiddeld 20x per dag een harde reboot moet ondergaan alvorens het toestel enig leven vertoont. Valt dus gemiddeld 20x per dag spontaan volledig weg of loopt vast. Tot overmaat van ramp weigert de telefoon het opladen van de accu. Kortom, gedoe alom. Waarschijnlijk een "maandagochtendje"

Gelukkig is er dan de klantenservice van Vodafone.....
Mijn hemel.
Je moet je eerst een weg banen door het woud aan doorkiesnummers alvorens je uberhaupt iemand aan de lijn krijgt. Spreekwoordelijk heb je dan niet de juiste persoon en word je doorverbonden. Ook die persoon blijkt dan niet de juiste te zijn, je wordt doorverbonden en je doet je verhaal van voren af aan. Voor je het weet ben je ruim een uur onderweg, heb je je verhaal minstens 6 keer verteld en ben je nog geen fractie wijzer.
Diametrale adviezen te over: "helaas kunnen wij op dit moment niets voor u doen. Heeft u verder nog vragen?" (het meest voorkomend) via "U heeft de lelefoon ws laten vallen? Waterschade misschien? Nee, ik zeg niet dát u de telefoon heeft laten vallen of waterschade heeft, maar dat zou kunnen. Tsja, en dan vervalt de garantie en draait u zelf voor de kosten op." en "U had gewoon even eerder moeten bellen." tot: "Uw telefoon heeft een systeemfout. U heeft recht op een nieuwe. U moet daartoe zelf contact opnemen met Samsung..."
Niet dus. Samsung verwijst weer terug....
In de winkel: "Heeft de klantenservice u dat gezegd? Wat een onzin. Recht op een SWAP heeft u pas dan als na 3 reparatiepogingen de telefoon het nog steeds niet doet..." Gemakshalve ga ik ervan uit dat ik de telefoon 3x 8 tot 10 werkdagen kwijt ben. Dan is het bijna 24 mei en kan ik een providerswitch doen....(moet ik wel alert zijn op de opzegtermijn anders wordt mijn abonnement stilzwijgend verlengd en ben ik weer 2 jaar de beste soort klant die Vodafone hebben kan: 55 euro per maand incasseren voor niets in return.)

Bij Vodafone kom je écht op de koffie....
10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Ai LeegPakMelk
kan me voorstellen dat je er klaar mee bent! Je geeft aan dat het toestel een aantal keer reboot. Heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Of echt een hard reset al eens gedaan? Vergeet daarbij niet een backup te maken natuurlijk!

Werkt bovenstaande niet dan raad ik je aan om het toestel te repareren. Meer informatie vind je hier: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/reparatie-verlies-of-diefstal.shtml
Dat mijn collega's aangeven dat het eventueel waterschade of het toestel is gevallen, kunnen zij niet beoordelen. Dit kan alleen de reparateur​. Hiervoor mijn excuses. Tevens ook voor de opmerkingen zoals had je maar eerder moeten bellen etc. Dit is niet waar Vodafone voor staat.

Je geeft aan dat je weg wilt bij Vodafone. Zodra het contract is afgelopen dan wordt het iedere maand stil zwijgend verlengt tot dat je daadwerkelijk opzegt. Je zit er dan ook geen 2 niuewe jaren aanvast. Je hebt wel een opzegtermijn van 1 maand.

Een coulance swap kan aangevraagd worden zodra het toestel (met hoge uitzondering 2* is gerepareerd) 3* is gerepareerd binnen een bepaalde tijd. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan vast zoals het moederboard mag niet vervangen zijn en het moet binnen een aantal maanden plaats vinden.

LeegPakMelk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,
Hard reboot: 20 x per dag
Fabrieksinstellingen: 3 x eerder gedaan
Nieuwe software: laten doen
Klantenservice: om wanhopig van te worden
540 euro in de sloot gegooid (10 maanden problemen met het toestel, niet of nauwelikks te bereiken)
Er rest mij maar één ding: snel weg bij Vodafone

LeegPakMelk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
by the way:
Vodafone heeft slechts één belang, En dat is in ieder geval niet de klant.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat kan ik megoed voorstellen dat je er zo over denkt LeegPakMelk
Hoe vaak heb je het toestel laten repareren hiervoor?
LeegPakMelk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op advies van de Vodafone-winkel: bij DoctorPhone laten "repareren" (software, a raison van 40,--, wel zo snel anders zou ik de telefoon zomaar eens 2 weken kwijt kunnen zijn, zónder vervangend testel, want DAAR heb ik geen recht op) Zonder resultaat overigens.
Vodafone zegt nu dat ik dat nou NIET had moeten doen....tsja, garantie...

Vodafone excelleert in het NIET willen vinden van een oplossing waarbij de klant geholpen is.
Daarnaast beschuldigen klantenservicemedewerkers elkaar van incompetentie.
Kortom en nogmaals: snel weg bij Vodafone


Anonymous
Niet van toepassing
Dat had inderdaad de winkel niet mogen mededelen. De enige partner die wij hebben hierin is Dynafix. Doordat het inderdaad ergens anders gerepareerd wordt vervalt de garantie 😞
Het enige wat ik je kan adviseren nog is om dit vai vodafone.nl/e-mail aan te kaarten, zodat er door de klachten afdeling naar gekeken kan worden of zij hier in iets kunnen betekenen.
LeegPakMelk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo jammer dat Vodafone slechts 2 antwoorden op vragen kent: sluiten topic of "Ik begrijp u maar op dit moment kunnen wij helaas niets voor u doen"

Wetenswaardigheid: op een klacht wordt niet of nietszeggend gereageerd.
Uiteindelijk: Kees Kloost,
Da's zo maar het derde antwoord van Vodafone op vragen van klanten.
En áls er al iets mogelijk is, mag de klant dat zelf op gaan lossen. Met als gevolg: weg garantie.

Verspilde energie. Ook nu weer.
VoBAHfone.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is niet geheel waar wat je hier zegt LeegPakMelk Echter het forum is bedoelt voor vragen die andere forumgebruikers beantwoorden. Vanuit hier kunnen wij ook niet in de systemen. Vandaar dat ik je ook door verwijs om een klacht in te dienen. Dit is ook de reden dat ik het vanuit hier niet kan oppakken.

Echter probeer ik je wel te helpen. Jammer dat je dit ook zo ervaart.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
LeegPakMelk, welkom op het Vodafone Forum. Ik raad je aan om eerst onze huisregels goed te nemen. Dat voorkomt dat we je topic moeten sluiten. Dit topic is bij deze ook gesloten. Berichten die wel aan onze huisregels voldoen zijn natuurlijk gewoon welkom, nu en in de toekomst :).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic