dennisb

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontvangst netwerk na overstap op 4g

Goede dag
ik heb een vodafone red abonnement
en een 4g ready samsung galaxy s3
Ik had in het begin alleen h+ of lagere internet verbinding en toen was me telefoon ontvangst perfect en sinds het 4g netwerk vrijgegeven is en je daar standaard op zit heb ik geen en soms 1a2 streepjes bereik

ik ben chauffeur en rij door heel nederland en overal is het zo alleen bij sommige grote steden heb ik vol ontvangst op 4g netwerk

meer mensen met dit probleem

grt dennis
8 Reacties 8
jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik herken, het. In Groningen, ik heb dan een S4 met een red abonnement. Soms heb ik 4G, maar ook wel 3G of zelfs H+, ik denk dat dit puut de dekking is, en ook zeker andere obstakels zoals grote gebouwen of nauwe straatjes.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Beide,

In andere grote steden heb je dit ook dit zijn nog kleine wolkjes waar 4G en beetje hangt en waar je 3G hebt dit zijn vaak niet grote plekken van 1 KM ik kan niet bevestigen hoe dit zit daaro maar zelf in Amsterdam heb je ook last van sommige plekjes waar je geen 4G hebt gelukkig is dat en paar meter verder lopen al verholpen.
dennisb
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke heel dat 4g is niks helaas dan moeten ze het pas aanbieden als het overal goed is want ik heb nu meer geen bereik als wel kan soms niet een bellen of gebeld worden en vodafone stuurt na tich keer bellen en zeuren een update en dan moet het verholpen zijn helaas is dat niet zo dus afwachten maar
jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Jammer dat je deze problemen onder vindt, echter hebben niet alle klanten er last van, en Vodafone moet toch eens beginnen met het invoeren van het 4G netwerk. En ze kunnen zelf weinig aandoen als er een gebouw in de weg staat, of dat een gebouw te goed is geïsoleerd is (als je binnenhuis ook problemen hent).
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi allemaal,

Ik heb het onderwerp van dit topic even aangepast. Zo is het duidelijker wat het probleem precies is. Dus als je een melding krijgt dat je antwoord is aangepast, dan was dat het dus 😉
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Het is niet zo dat je door 4G ineens overal slecht bereik hebt, we hebben de 2G en 3G masten niet weggehaald en zelfs uitgebreid. Op plaatsen waar geen 4G is zou je toestel dus over moeten schakelen naar die andere netwerken.

Zorg ervoor dat je toestel alle laatste updates heeft en check of je netwerkverbinding op automatisch staat.
badea

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik herken dit probleem. Woon in Amsterdam en heb sinds de overgang naar 4G op veel plekken in mijn buurt nauwelijks of geen telefoonontvangst. Dataverkeer gaat prima. Ligt ook niet aan mijn toestel (Samsung S4-mini) want op andere plekken is de ontvangst, met 4G, goed. Als er geen 4G is, schakelt mijn toestel over en is ook de telefoonontvangst weer prima, alleen mét 4G werkt het niet goed. Vandaag mijn toestel van 4G afgehaald en dan is de ontvangst meteen weer goed. Alleen wil ik wel 4G.....
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Wat is het probleem met "geen telefoonontvangst"? Heb je problemen tijdens het bellen?

Doordat telefoons bij 4G de balkjes/bolletjes op een andere manier berekenen lijkt het vaak alsof 4G het minder goed doet dan 2G/3G. Ook zijn er nog altijd minder 4G dan 3G-masten. Daardoor kan het lijken alsof je minder goede ontvangst hebt. Valt 4G echter weg dan zou hij altijd over moeten gaan naar 3G (en als dat er niet is 2G) zodat je altijd telefonisch bereikbaar bent.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic