Idem dito, sind meer dan een jaar heb ik op de eerste twee dagen van elke nieuwe maand 42 euro aan data verkeer. Dit terwijl ik alles over WIFI doe, al jaren. De apps hebben samen met het systeem 361MB aan data verbruikt in 4 maand, toch heb ik dus 168Euro aan data verkeer betaald in diezelfde 4 maand. Smoesjes als het ligt aan Uw toestel, settings etc., ik kan het niet meer aanhoren. Op de rekening staat bv 44 uur (Ik heb er de tijd niet eens voor...de telefoon hangt de halve dag aan de laptop en is altijd (bijna altijd) verbonden met wifi) maar data volume is 0. Vroeger betaalde ik 0,75cent per kwartier, ooit is dat ongevraagd overgegaan naar nu blijkt 1,50 euro per MB.........maar op mijn rekening staan geen MB's vermeld.
Dit is dus alsof je 5 aardappels koopt en zonder weegschaal per kilo betaald, totaal geen controle mogelijkheid!
Het andwoordt van een van de medewerksters was omdat ik een ''goedkoop'' abbonement heb wordt het internet niet op de rekening aangegeven. Ik heb rekeningen van gemiddeld 100 euro/mnd. Is dat goedkoop? Ik heb sim only scherp 450, sms nagenoeg niet, internet nagenoeg niet, geen foto's, geen filmpjes, hooguit eens buienradar of mail.
Ook met de N95 had ik hetzelfde internet gedrag, nooit meer dan een paar euro aan data.
Ik voel me getild, maar multinationals kennende: het ligt vast aan mijzelf, mijn telefoon of een combinatie van beide, maar niet aan Vodafone.
Ik log sinds kort de data en houd nu dus bij welke app wat wanneer verbruikt. Ik houd U op de hoogte, dit wordt nog leuk