appeltjee

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Onterecht dataverbruik

Beste mensen,

Ik merkte de afgelopen dagen dat ik opeens enorm veel MB's verbruik. Dit terwijl ik helemaal niet veel doe. Ik zag dat ik op een dag zo'n 20 MB verbruik. Nou heb ik vandaag extra zowat de hele dag op WiFi gezeten en het mobiel netwerk uitgezet. Tot mijn verbazing zag ik dat ik vandaag weer zo'n 50 MB had verbruikt en nu zit ik over mijn bundel heen met al € 1,50. Ik ben bang dat dit nu nog enorm gaat oplopen de resterende maand. Weet iemand misschien wat er dus aan de hand is? Alvast bedankt.
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @appeltjee

Het gaat niet om onterecht dataverbruik. Maar om onbewust en ongewenst dataverbruik.
Dat is iets heel anders. Vodafone brengt gewoon data-verbruik in rekening die jij verbruikt hebt over het Vodafone 3G-Netwerk. Of 4G-Netwerk. Eerlijk per verbruikte MegaByte, tot op drie cijfers achter de komma.
Ook als dat data-verbruik onbewust en ongewenst is geweest.

Bij een verzwakt of matig Wi-Fi-signaal schakelen veel smartphones automatisch over naar het 3G-Netwerk-signaal.
Dat gebeurt geheel ongemerkt. Alleen zie je dan een 3G of een H symbooltje bovenaan het scherm van je smartphone. Maar daar letten de meeste mensen niet op, omdat ze denken dat ze "op Wi-Fi zitten". Niet dus.
Die ongemerkte overgang van een Wi-F-signaal naar een betaald 3G-Netwerk-signaal kan ook gebeuren als jouw smartphone even in de standby-stand (diepe slaapstand) is geweest.

Meer adviezen om onbewust en ongewenst en ongevraagd data-verbruik via het Vodafone 3G-Netwerk tegen te gaan, vind je in het data-verbruiks topic.
Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Dit topic is al meer dan 68000 keer bekeken. En indien je alle adviezen en tips en tricks zorgvuldig opvolgt. Dan ga jij heel bewust met mobiel data-verkeer om. En daarmee kun je je data-verbruik beheren en beheersen en onder controle houden. Dan ben jij weer de baas over het 3G-dataverbruik op je smartphone. En niet jouw smartphone. Volg dus alle adviezen nauwgezet op !!!

Succes !


Netwerker
inekehuijser

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook wij zijn bezig vanaf 2013 met onterecht data verbruik zelf dat ik mijn rechtsbijstand verzekering er bij gehaald heb.We zijn er uit gekomen en helaas heb ik weer mijn rechtsbijstand er weer op moeten zetten omdat ze zich weer niet aan de afspraken houdt die vodafone zelf heeft opgesteld.

maar waar ik eigelijk wil op reagere is dat vodafone en andere zoals t- mobiele enz.

er zo gemakkelijk over doen

- je moet niet denken dat het het om 00.00 uur gebeurd maar is waarschijnlijk een optelsom van de gehele dag
- wifi is niet sterk genoeg
- we hebben paginá waar je alles kan controleren

Nee vodafone en andere er is een groot probleem en dat zien jullie niet en worden extra kosten gemaakt door een fout bij julle en dit is een gemakkelijke inkomsten want anders ben je afgesloten.en dan kom je contact niet na.

Dit is al een probleem wat al geruime tijd aan de orde is kassa, en andere progamma's zijn er al mee bezig geweest .

Maar nu zelfs in 2014 is het probleem niet opgelost en mag je niet inzien wat het data verbruik nu eigenlijk is geweest nee want dan vallen julle allemaal door de mand .

Wanner erkennen jullie dat er bewust door jullie dataverbruik wordt gemaakt bij iedereen en jullie er gigantisch op verdienen,




inekehuijser

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
er zijn heel veel mensen met dit probleem wij ook
en het ligt altijd aan je wiffi of aan je spelletjes
hoop dat je een rechtsbijstand verzekering heb anders kan je gewoon betalen

zelfs dan is het aantonen moeilijk wij zijn vanaf oktober 2013 tot nu bezig geweest om van een rekening van bijna 1200 euro terug te dringen naar 350 euro ( abonm kosten ) En zelfs na afspraken op papier houden ze zich niet an de afspraken.

volhouden en sucses en voorlopig je mobiele internet uitzetten en alleen wifi gebruiken zodat je zeker weet dat het niet van je data af gaat

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic