Andre2970

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Onbereikbaar in België, ondanks prima verbinding

Sinds een week heb ik grote problemen met mijn bereikbaarheid in België. Ondanks een goede verbinding met het Proximus netwerk (maximale ontvangst), ben ik onbereikbaar. Er kan door de beller zelfs geen voicemail ingesproken worden. Ik heb dus ook geen idee welke oproepen ik eventueel gemist heb! Zelf bellen is geen probleem.

Mijn telefoon (iPhone 3GS) is niet de oorzaak: wanneer ik de prepaid SIM in andere telefoons probeer, blijf ik onbereikbaar. Het Proximus netwerk is evenmin de oorzaak: via de netwerken van BASE en Mobistar ben ik ook onbereikbaar. Het verbinden met deze laatste 2 netwerken mislukt trouwens meestal (zelfs midden in Antwerpen....).

In het begin van het jaar had ik een aantal maanden soortgelijke problemen, helaas zijn ze nu dus teruggekeerd...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andre2970
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels de oorzaak van het probleem gevonden! Bij een prepaid beltegoed onder de EUR 2,50 ben je blijkbaar niet meer bereikbaar in het buitenland...

Bekijk in context

9 Reacties 9
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Andre2970,

Dus je hebt deze simproblemen echt alleen in belgie? In Nederland werkt de sim wel naar behoren? Anders wil ik adviseren je simkaart even om te wisselen in de winkel.
Andre2970
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie!

Het probleem doet zich enkel voor in België, in NL werkt alles prima. Gisteren heb ik getest met een nieuwe Vodafone prepaid SIM kaart (in verschillende telefoons) en ervaar helaas exact hetzelfde probleem (op verschillende lokaties in België en via alle Belgische netwerken).

Ik kan hierdoor niet tot een andere conclusie komen dan dat het probleen ergens bij Vodafone moet zitten. Graag zou ik op korte termijn een oplossing hiervoor zien, want ik kan het me niet veroorloven om onbereikbaar te zijn!
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Andre2970,

Heb je roaming wel aanstaan in je toestel? Je kunt de instellingen hier vinden.
Andre2970
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels de oorzaak van het probleem gevonden! Bij een prepaid beltegoed onder de EUR 2,50 ben je blijkbaar niet meer bereikbaar in het buitenland...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Andre, fijn dat je de oorzaak hebt achterhaald. Bedankt voor de terugkoppeling.
goghbv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen bereik in Belgie met mijn iphone. het zegt steeds geen service. DIt sinds een week. In het weekend terug in nederland weer na een restart netwerk, maar nu opnieuw in belgie niet.
Zeer vervelend
Kan hier asap wa aan worden gedaan?

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste goghbv

Heeft u roaming aanstaan?

Anonymous
Niet van toepassing
Er was inderdaad een storing, dit wordt onderzocht.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Storing opgelost. Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic