Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Note 4 mobiele hotspot werkt niet na update android 6.0.1

Na de update naar andoid 6.0.1 op mijn note 4 werkt mijn mobiele hotspot niet meer. Vodafone branded.
Mensen kunnen wel verbinden en tot daar gaat het goed. Echter ze hebben geen internet beschikbaar.
Is probleem bekend en zo ja is er een oplossing?
47 Reacties 47
Anonymous
Niet van toepassing
Hard reset ook al eens gedaan? Let op dit is niet het terug zetten naar fabrieksinstellingen in de telefoon (dat is namelijk een soft reset) bedoel hier echt mee het resetten tijdens het opstarten met de knoppen.
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Anonymous
Niet van toepassing
Weet je hoe dit moet? Hier lees je hoe het in zijn werk gaat: http://www.hard-reset.com/samsung-galaxy-note-4-hard-reset.html
Helaas wel in het Engels.
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zodra ik in de gelegenheid ben ga ik de hardreset uitvoeren. Ik laat het weten. Bedankt voor de hulp tot zover.
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank, daarvoor zijn wij er 😄
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Blijf het nog steeds een gek verhaal vinden en ook dat zoveel mensen er last van hebben.

Ben heel benieuwd wat de hard reset bied.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ook om eerlijk te zijn
Echter het terug zetten naar fabrieksinstellingen in het toestel is eigenlijk terug zetten naar het begin met de huidige software. Met een hard reset ga je echt terug naar het begin..... hoop dan ook dat dit de oplossing is....anders weet ik het helaas ook niet meer. Ondertussen hebben we eigenlijk alle mogelijke oplossingen gehad.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Is een cache wipe al voorgesproken? Die kan mogelijk het probleem verhelpen?

Dit is een iets lichtere reset
frenk101

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
bij mij stonden er ook een groot aantal toegangspunten in de lijst maar nadat ik de toegangspunten heb reset via standaadinstellingen waren alle toegangspunten verdwenen,alleen die van live vodafone bleef over,en dat werkte
frenk101

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
als je in het toegangspuntenscherm bent,de lijst met alle namen,zie je in de rechterbovenhoek van je scherm optie mogelijkheden aangegeven met drie puntjes.de standaard instellingen.na dit gekozen te hebben zullen alle namen verdwijnen.alleen live. vodavone blijft over.is dat bij jou ook zo?
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo. Als ik een reset doe van de toegangspoorten komen ze allemaal weer hardnekkig terug. Heb toen alle toegangsputen met de hand verwijderd, behalve live.Vodafone. com natuurlijk niet. En wat denken jullie: Het probleem is OPGELOST.
Iedereen hartelijk dank. De tip van frenk101 was de gouden tip. Ik blij.
frenk101

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik kan me heel goed voorstellen hoe blij je nu bent hahaha.
Maar op jou aanmerking over de toegangspoorten die hardnekkig terugkomen wil ik nog een nuance aan toevoegen.
Na elke systeem updates en in dit geval android 6.0.1 kunnen er nog errors overblijven.om deze te verwijderen is het beter om in systeem reboot de optie ' Wipe cache partition' te kiezen.alle errors worden verwijderd.je hoeft hiervoor geen back up te doen.alles blijft in j3 systeem opgeslagen.

Dit heb ik eerst gedaan.weet niet in hoeverre jij dat gedaan hebt.als dat niet zo is zitten er mogelijk nog erreors in jouw systeem
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De cache heb ik nog niet geschoond. Dit ga ik nu zeker doen. Even lezen hoe het moet. Nogmaals bedankt.
frenk101

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Errors verwijderen in cache:druk tegelijk op volume up,powerknop en menuknop.als je telefoon trilt laat je alleen powerknop los totdat je in reboot menu komt.dan scrol je met je volume down naar 'Wipe cache partition'
En bevestig dat met powerknop.paar seconden later kom je weer in een menu en bevestig daar met powerknop'reboot system.dat is alles
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb de procedure uitgevoerd en dat ging prima. Kan nu met gerust hart genieten van de 3 maanden bonus van onbeperkt internetten 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het is opgelost
Veel plezier met je onbeperkte data 😉
ericcorn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit is de oplossing! Klasse!
Nachtkruipert
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb alle toegangspunten verwijdert en nu werkt het weer. Getest op mijn pc en bijna net zo snel als mijn vodafone internet thuis verbinding.. Bijna..
Ben blij dat het weer werkt.
Ook na de laaste firmaware update..
Anonymous
Niet van toepassing
Top om te horen
marco1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas is dit probleem niet beperkt tot de note 4. op mijn S5 en S7 heb ik het zelfde probleem. Heb zelfs de S7 gekocht omdat ik dacht dat het een toestel probleem was in mijn S5. zonder van het geld dus:@. Blijkt een Samsung Vodafone probleem te zijn.

Nu is er een oplossing maar het lukt me voor geen mogelijkheid om de toegangspunten te verwijderen. Is blijkbaar geen knop of iets dergelijks voor. Iemand die me verder kan helpen??????



E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic