Shoegal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Hotmail

Ik heb een probleem met hotmail op mijn E72. Als ik een email wil vesturen dan komt hij terug met de text 'Onbestelbaar: kan bericht niet bezorgen'.
Heb inmiddels een harde reset gedaan (tijdens het opstarte shift+spatie+backspace ingehouden), maar het werkt nog steeds niet goed.
Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost?
5 Reacties 5
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Het feit dat je de melding "Onbestelbaar" krijgt, geeft al aan dat het toestel wel langs de versturende (SMTP) server van hotmail komt. De mail-instellingen in je toestel staan dus goed. Mijn vermoeden is dat je OF niet het juiste mailadres gebruikt, OF dat de mailbox van de ontvanger volzit. Je zou dit eventueel kunnen testen door vanaf een vaste computer te proberen een mail te versturen naar exact hetzelfde adres als dat je in je telefoon hebt staan. Je zult dan waarschijnlijk nog steeds een foutmelding krijgen. Je probleem is hiermee welliswaar niet opgelost, maar de oorzaak ligt naar alle waarschijnlijkheid niet bij jou. 🙂 Grtz, R.
Shoegal
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor je reactie!
 
Ik heb inderdaad test mails gestuurd zowel vanaf mijn computer als vanaf mijn telefoon, naar verschillende adressen. Vanaf mijn computer komen ze netjes aan, terwijl de nokia niets verstuurt.
Ik vind het zo raar dat ik absoluut niets aan de instellingen heb veranderd en dat het probleem er 'opeens' was. Enig idee of dit een probleem van Nokia kan zijn? (zoals Firefox een tijdje problemen heeft gehad met hotmail, bedoel ik)
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hmm... dus je verstuurt mail naar verschillende mailadressen en je krijgt bij allemaal een foutmelding? Kun je eens posten welke uitgaande mailinstellingen je in je Nokia hebt staan? Een fout die ik veel tegenkom bij Hotmail vanaf mobiele telefoons is dat de beveiligde verbinding (SSL of TLS) aanstaat, terwijl dit niet aan moet staan. Daarnaast zou je eens kunnen proberen de uitgaande mailpoort aan te passen. Hij staat nu waarschijnlijk op poort 25 of op 587. Als hij op 25 staat probeer dan eens 587, en als hij op 587 staat zet hem dan eens op 25. Als bovenstaande te technisch wordt laat het me even weten, dan post ik even stap voor stap wat je moet doen. 🙂 Grtz, R.
andrea-1976

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb presies hetzelfde probleem. Vanaf vorige week ineens een tijdje geen hotmail berichten op mijn telefoon gehad. Toen ging ik inloggen op mijn PC en daar doet hotmail het goed. Er was niets veranderd in mijn telefoon. 
Vanalles geprobeerd. Eerst had ik nog een email account aangemaakt, met dezelfde hotmail account. Die ontving dat wel emails maar die bleef de oude mails ook steeds ontvangen. Leek wel in een lus te zitten. Weer alle accounts eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Het probleem bleef. Nu zelfs alle foto's filmpjes eraf gehaald en de fabrieksinstellingen teruggezet, maar nog steeds hetzelfde probleem. Geen email te ontvangen en als ik via mijn telefoon probeer te verzenden krijg ik deze direct terug met de tekst: onbestelbaar, kan bericht niet bezorgen.
 
Weet iemand een oplossing???
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Heb je wel de vodafone instellingen voor de uitgaande mail in je toestel staan?

de server
gebruikersnaam
wachtwoord

en is dit bij 1 mail adres of bij meerdere?

Greetz,
Lange
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic