Beste Robbie,
De firmware die nu draait is v6.20 van 13-06-2012, de laatste die ik via Nokia Ovi Suite krijg aangeboden.
Ik heb deze al reeds 2x opnieuw geinstalleerd om een foute flash uit te sluiten, 1× met simkaart en zelfs 1× zonder.
Helaas biedt dit geen uitkomst, ik zal een nieuwe simkaart gaan proberen en hoop dat het probleem dan is verholpen.
Het zou op zich raar zijn als de sim het probleem zou zijn; als ik immers de sim er uit haal en weer terugstop, heeft dit niet hetzelfde resultaat als de sim er uit halen en deze in een ander toestel plaatsen!
Edit:
Na een bezoek aan een Vodafone winkel blijkt dat deze serie last heeft van "het Nokia C1 probleem"; een fout in de software die zorgt voor de genoemde problemen. Deze fout schijnt met flashen niet overschreven te worden, waardoor het probleem blijft ontstaan.
De enige optie is om (in mijn geval) het toestel naar Vodafone Rotterdam Lijnbaan te brengen, het toestel daar helemaal leeg (geen contacten, berichten, firmware, gewoon echt helemaal leeg) te laten maken en dan nieuwe software erop te laten zetten. Als laatste moet er dan ook een nieuwe simkaart in, omdat de oude "besmet" zou zijn, waarna de problematiek weer van voor af aan zou beginnen als die teruggeplaatst zou worden. Al met al zou dat volgens de lokale Vodafonewinkel gratis gebeuren als service en is klaar terwijl ik wacht. Ik hou jullie op de hoogte!