2MBrace

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog steeds storing?

Hallo,
 
Ik heb al een aantal dagen geen internet op mijn HTC. Tevens heb ik nauwelijks bereik en als ik wel kan bellen, dan valt het gesprek na een aantal minuten weg. Boven in het scherm van mijn tel wordt steeds de twee pijlen (synchroniseren) afgebeeld. Komt dit door de grote storing van de afgewlopen tijd of ligt het aan mijn HTC??
5 Reacties 5
DEN

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb ongeveer hetzelfde.

Ik heb pas een HTC One X besteld en los daarvan een Vodafone prepaid simkaart (voor smartphones) besteld.
Op het doosje wat ik kreeg stond 'Prepaid Mobiel internet op je Tablet', maar ik weet niet of dat iets uitmaakt?
 
In ieder geval kan ik niet bellen, ik hoor een aantal piepjes en krijg de melding: server bezet. Daarbij krijg ik de melding 
als ik 'mobiel netwerk' aanzet, dat er iets fout is met mijn apn-instelling, maar ik weet niet wat.
 
Kan iemand mij helpen?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey mensen,

Spijtig om te horen dat het probleem zich nog voordoet, jullie kunnen twee optie proberen.

Optie 1: Battery Pull
- Zet je toestel uit, haal de batterij en simkaart eruit en wacht 1 minuut. Zet daarna alles weer terug zoals het hoort en start het toestel op.

Optie 2: Forceer aanmelding (Dit is per toestel anders)
- Android: Instellingen> Draadloos en netwerken> Mobiele netwerken> Mobile Providers> Handmatig zoeken> Selecteer andere provider, hou het 1 minuut op deze provider en schakel dan terug naar Vodafone NL netwerk.
- iPhone: Instellingen> Aanbieder> Automatisch uitvinking> Selecteer andere provider, hou het 1 minuut op deze provider en schakel dan terug naar Vodafone NL netwerk en zet daarna automatisch aan.

Ander toestel? Vermeld het hier dan aub.
DEN

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een HTC One X dus kan de batterij niet verwisselen, en als ik een ander netwerk wil kiezen staat er: simkaart staat dit netwerk niet toe. Andere oplossing?
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes


Hallo DEN,

Ik vermoed dat jouw probleem niets met de storing te maken heeft, als er 'Prepaid Mobiel internet op je Tablet' op het doosje
staat , hebben ze je waarschijnlijk per ongeluk een data sim kaart meegegeven.


Dit kun je testen door in de instellingen de APN te wijzigen in office.vodafone.nl als je dan op internet komt is het inderdaad een
data sim (bellen is dan ook niet mogelijk).

De simkaart zal dan omgewisseld moeten worden.


Groeten,


DEN

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, kan wel op office.vodafone.nl maar niet op gewoon. Stom, ik heb toch echt een micro sim voor smartphone besteld.. kan ik deze omruilen in een vodafone winkel? (heb hem ergens anders gekocht)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic