Goedendag,
30 augustus heb ik een aantal red together abonnementen afgesloten bij vodafone met nummerportatie waarbij de nummers die geporteerd moesten worden vrij waren van abonnement (KPN en Bliep). Dat is in het begin keurig verlopen echter is vanaf 3 oktober het een beetje stroperig gegaan.
3 oktober heb ik zelf rond 18:30 gebeld of bekend was wanneer onze nummers zouden worden geporteerd. Toen ben ik vriendelijk te woord gestaan dat er iets fout was gegeaan en werd direct een nummerportatie ingezet. Om 19:00 zou het gereed zijn.
Een aantal SMS-jes later was de sim helaas niet geactiveerd en werkte het oude abonnement bij KPN nog.
4 oktober in de ochtend heb ik een chat gedaan en toen werd aangegeven dat het wel 24 uur kon duren. Heb nog even geduld en als het om 19:00 nog niet is geregeld: Bel even en het wordt in orde gebracht.
Gedurende de middag 15:30 kwam bij de oude provider alleen noodoproepen in beeld. De nieuwe simkaarten deden het echter niet. In de avond dus geen oud abonnement maar ook geen nieuw abonnenemt. Dus zoals aangegeven rond 18:00 gebeld met vodafone, drie kwartier in de wacht gestaan en enorm slecht geholpen. Er kon alleen een ticket worden aangemaakt wat 48 uur zou kunnen duren. Maargoed, maar akkoord gegaan.
5 oktober toch maar in de ochtend de chat in rond 10:00 om te vragen naar een medewerker. Daar zou ik worden doorverbonden in werd de chat na 30 minuten gewoon afgesloten.
Ondertussen is een andere abonnee ook maar gaan bellen en die kreeg wel iemand aan de lijn maar, vanwege geen het feit dat zij geen hoofdabonnementhouder is mocht er niets worden gedaan. De gesproken persoon kreeg mijn (werk)nummer en zou mij terugbellen. Dat is niet gebeurd.
vijvenveertig minuten later, rond 12:00 op 5 oktober heb ik zelf maar gebeld en kreeg ik een meneer aan de lijn die mij wist te vertellen dat er bij vodafone een storing is geweest en er geen simkaartnummers gekoppeld waren aan onze telefoonnummers. Na het doorgeven van mijn simkaartnummer was eindelijk het eerste abonnement geactiveerd. Alle documentatie die ik zelf heb ontvangen had trouwens wel een goede koppeling op papier tussen simkaartnummer en telefoonnummer De overige konden pas smiddags worden geactiveerd aangezien ik daarvan niet de simkaarten bij mij had. Het was dat ik zelf kon uitleggen wat er aan de hand was dat de simkaartnummers werden doorgegeven anders had ik nu waarschijnlijk nog steeds geen actieve aansluiting. De meneer die ik toen aan de lijn had gaf trouwens aan dat er wel simkaartnummers gekoppeld waren aan onze telefoonnummers maar dat waren hele andere nummers.
Als de medewerker op de woensdagavond 5 oktober even de simkaartnummers had bekeken en vergeleken dan was er nauwelijks wat aan de hand geweest. Dan nog is er een verwisseling geweest van simkaartnummers maar had ik daar niet heel veel last van gehad.
Hoe kan het dat:
a. het ongelooflijk moeilijk is om iemand te pakken te krijgen bij vodafone?
b. als er dan iemand is dat die vaak niet weet hoe het probleem op te lossen of mij door kan zetten?
c. chat's gewoon eruit worden geknikkerd en er niet wordt teruggebeld?
d. het bekend is dat er een storing is geweest en er niet actief een benadering is geweest om dit allemaal te voorkomen?
daarnaast:
Is het normaal bij vodafone dat een gezin gewoon 48 uur zonder mobiel bereik wordt gezet bij problemen aan de kant van Vodafone?
De telefoon is tegenwoordig voor van alles nodig. Even een bericht voor het aanmelden van een werkaccount gaat niet met alleen noodoproepen...
Ondertussen is ook het abonnement nog goedkoper geworden in prijs.
Is er een mogelijkheid dat ik kan meegenieten van deze prijsverlaging?
Is er een vorm van compensatie mogelijk?
De start is belabberd, ik hoop dat de rest van het jaar we weer nader tot elkaar groeien 🙂