Ik heb nu ruim een jaar een Vodafone Red (met 4G) abonnenment na jaren bij KPN gezeten te hebben. Wat mij direct opviel was dat ik in huis alleen (1)G kreeg, terwijl de dekkingskaart op de website toch echt aangeeft dat ik 4G dekking heb op mijn adres. Omdat ik glasvezel heb, (niet Vodafone overigens), kan ik met mijn wifi prima internetten, dus heb ik hier nooit een probleem van gemaakt.
Sinds een maand heb ik echter geen bereik meer om zelfs te bellen of gebeld te worden. Dit is absoluut onacceptabel! Al bel ik niet veel, als ik bijv. internetbankier of DigiD gebruik, moet ik een SMS bericht ontvangen door de twee-staps authenticatie. Dit kan ik dus ook niet meer.
Ik heb de stappen gevolgd zoals beschreven in de eerste post van de moderator.
- Ik ben netjes bij met betalingen
- Er worden geen storingen gemeld op jullie forum op mijn postcode
- ik heb mijn simkaart in een ander telefoon gestopt, met ook dezelfde issues
- ik heb een KPN simkaart in mijn telefoon gestopt, en geen problemen ondervonden met bereik in mijn huis.
Overduidelijk dus issue met Vodafone op mijn adres.
4G heb ik nooit gehad, maar ik heb ten minste een jaar kunnen bellen op mijn adres. Nu sinds een paar weken dat dus ook niet meer, dus lijkt mij dat er iets veranderd is. Ik heb zelf niets veranderd aan mijn toestel, (geen updates o.i.d.). Buiten mijn huis heb een een beetje bereik, maar zeker geen 4G.
Voor 54 euro per maand mag ik verwachten dat ik minimaal gebeld moet kunnen worden!
Mijn postcode is 8226 TN, met huisnummer 48.
Graag z.s.m. fixen naar de situatie van een maand geleden, en liever helemaal fixen zodat ik ook 4G kan gebruiken.