Douwe Hofstra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet eens met afschrijving

Hallo Vodafone,

Ik heb een nieuw contract afgesloten bij jullie (zie bijlage).
In de winkel is mij verteld dat mijn nieuwe abonnement 13,50 m/p kost en dat hier nog eens 2,50 m/p vanaf werd gehaald. 11,00 euro p/m dus.

Maar nu is er 24 mei 17,77 afgeschreven.
Ik heb het bedrag teruggeboekt.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Douwe Hofstra
19 Reacties 19
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Douwe Hofstra
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je nog de kans hebt om je foto te verwijderen, dit kan binnen het uur van plaatsen, dan zou ik dat doen. Iedereen kan namelijk nu je contract inzien en dit lijkt me niet de bedoeling!!!

Daarnaast ga ik er vanuit dat je ook klant bent van Ziggo? Zo ja, dan klopt het dat je 2,50 euro korting krijgt op je nieuwe abonnement. Echter, VodafoneZiggo moet eerst de voorwaarden, waar je aan moet voldoen, controleren en dan pas krijg je die 2,50 euro korting. Dit kan 4 weken in beslag nemen en daarom kan het zijn dat je eerste factuur niet klopt omdat die korting nog niet is verwerkt.

Weet niet of je al klant was bij Vodafone en over bent gegaan vanaf een ander abonnement en dan is de factuur altijd anders. Wat te maken heeft met de overgang en al betaalde data en bel/sms bundel. Zie ook: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/hulp-bij-je-rekening.shtml#

Factuur terug laten boeken is niet echt slim, als ik heel eerlijk moet zijn. Want nu gaat het niet goed met de betalingen. Neem daarvoor nog wel even contact op met de klantenservice van Vodafone. Dan kunnen ze met je overleggen hoe het geld weer terug komt bij Vodafone.



Ik zal hier onder mijn verhaal zetten, wat ik altijd schrijf aan mensen die een Vodafone abonnement nemen met een Ziggo abonnement:

Zodra het abonnement in gaat, gaan de systemen tussen Vodafone en Ziggo synchroniseren. Het is van belang dat beide op exact hetzelfde adres vermeld staan voor de extra's en of KVK nummer (zakelijk).

Daarna wordt er gekeken of je aan de voorwaarden voldoet en eventueel een akkoord gegeven indien er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Zie voor alle voorwaarden: www.vodafone.nl/non-stop. Binnen 4 weken worden de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet.

Zodra het wordt aangesloten, wordt er vanuit ons een sms gestuurd en zie je ook in my Vodafone de dubbele data erbij staan en op je factuur evt de 5 euro korting of 2,50 euro korting (5 euro korting: Red abonnementen na April 2017 aangesloten - 2,50 euro korting: Smart abonnementen na Maart 2019).

Ziggo:

  • Zender pakket en het Veilig Online

In Mijn Ziggo kun je het extra zender pakket aanvragen samen met het veilig online pakket. Dit gaat dan ook via Ziggo.

Je kunt dan ook kiezen uit:

  • Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
  • Ziggo Movies & Series L met o.a. het beste van HBO
  • Ziggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd

Meer hierover lees je hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

Kun je Vodafone een berichtje sturen via Facebook of Twitter? Dan kijken ze met je mee of alles correct staat en of je aan de voorwaarden voldoet.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was de informatie van Energieboy duidelijk Douwe Hofstra ?
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Even een reactie op deze tekst van Energyboy: Daarnaast ga ik er vanuit dat je ook klant bent van Ziggo? Zo ja, dan klopt het dat je 2,50 euro korting krijgt op je nieuwe abonnement. Echter, VodafoneZiggo moet eerst de voorwaarden, waar je aan moet voldoen, controleren en dan pas krijg je die 2,50 euro korting. Dit kan 4 weken in beslag nemen en daarom kan het zijn dat je eerste factuur niet klopt omdat die korting nog niet is verwerkt.

Dat zal vermoedelijk wel kloppen, maar het zou fijn zijn als dit in de brief zou staan die je ontvangt. Ik heb twee weken geleden ook zo'n contract afgesloten en het is dat ik dit nu lees en erop voorbereid ben dat ik een hogere rekening krijg dan verwacht, maar anders had ik aan de bel gehangen. Ik vind de brieven die Vodafone stuurt sowieso niet uitblinken in helderheid. Eerst krijg ik een bericht bij mijn nieuwe simkaart van mijn abonnement dat de kaart reeds geactiveerd is en meteen in de telefoon kan. Nou oké, dacht ik, maar toen bleek de kaart niet te werken. Ik bellen. Blijkt de kaart pas op 31 mei (vandaag dus) geactiveerd te worden. Lijkt me toch een kleine moeite om dat even in de brief op te nemen. Verder is vandaag wel mijn oude prepaidkaart gedeactiveerd, maar werkt de nieuwe kaart nog niet. Er staat toch duidelijk in de brief: Je simkaart is al geactiveerd, dus deze kan meteen in je telefoon. Blijkt ook vandaag niet waar. Weer bellen. Antwoord: kan wel 24 uur duren. Hoezo "je simkaart is al geactiveerd"? Twitter ik erover naar de klantenservice. Krijg ik als antwoord dat ze daar nog nooit van gehoord hebben dat de simkaart meteen is geactiveerd. Duurt volgens de Vodafone-twitteraars 4 uur. Die zijn inmiddels ook alweer ruimschoots voorbij. De rechterhand weet blijkbaar niet wat de linker doet. Vertrouwen in Vodafone zakt ieder uur wat verder weg. Hopen dat het morgen werkt, anders ga ik formele klachten indienen...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Hyfija
Uh ja, ik kan me nu heel goed voorstellen hoe je je voelt. Als je van Vodafone verschillende antwoorden krijgt dan ben je daar niet blij mee. Ik weet vanuit mij zelf dat wanneer je een nieuwe SIMkaart krijgt toegezonden dat deze pas werkt op het moment van overzetten. Dat gebeurd op een dag (voor nu 31 mei) en dit kan dan 24 uur duren (bij mij duurde het ook tot vrij laat in de avond). Bij mij deed de SIMkaart het op het moment dat alles overgezet was.

Dit is mijn ervaring en ik hoop dat je er iets aan hebt. Maar het blijft natuurlijk vervelend dat je niet de juiste info krijgt en wat je zegt, het mag in de brieven dan wel een stuk beter worden beschreven. Net zoals de activatie van die korting als je Vodafone en Ziggo afneemt. Laten we hopen dat Vodafone hier van leert en deze topic mee leest 🙂

Wel alvast een goed weekend gewenst!
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dank je wel energyboy. Ik had me niet zo boos gemaakt als ik tevoren had geweten dat dit normaal was. De suggestie in de brief is dat het allemaal meteen werkt. Als je tevoren weet dat je een tijdje niet kan bellen, dan hou je daar rekening mee. Nu voel ik me overvallen dat ik niet kan bellen en overigens ook niet gebeld kan worden (het nummer is buiten gebruik). Ik heb inmiddels met heel wat mensen bij Vodafone gechat, gemaild en getwitterd. Goed voor de werkgelegenheid bij Vodafone, maar het zou van kwaliteit getuigen als de dingen in 1 keer goed gedaan werden. En dat betekent op z'n minst de klant duidelijk op de hoogte stellen wat 'ie kan verwachten. En daar mankeert het nogal aan. Jammer!

Zelf ook een goed weekend. En als het werkt, zet ik dat nog even hier neer, zodat een volgende klant zich niet suf hoeft te zoeken naar wat er aan de hand is.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Helemaal mee eens 🙂
Ik hoop dan ook dat het dit weekend goed komt.
Kan je van deze mooie warme weekend genieten 😉
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Zaterdagochtend 1 juni om 8.15 uur werkt mijn abonnement nog steeds niet. Gebeld naar de helpdesk, maar deze kan het niet oplossen. Later op de dag zal ik worden teruggebeld. Dat gebeurt natuurlijk niet, dus om 15.15 uur zelf maar gebeld. De helpdesk geeft aan dat het systeem het blijkbaar nog niet verwerkt heeft (hoezo, ze zagen dit toch al twee weken geleden aankomen???) en dat de technische dienst er naar moet kijken. Helaas werkt de technische dienst niet op zaterdag en zondag en dus zit ik weer twee dagen zonder telefoon.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Het vervelende is dat ik je niet kan helpen, ben ook maar een klant. Verder kunnen de moderatoren hier ook niet zoveel dan je doorverwijzen naar de klantenservice van Vodafone (of via een prive bericht bij Facebook of Twitter).

Op dit moment weet ik het ook even niet meer 😞
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Energieboy. Ik weet dat er hier niets gedaan kan worden, maar blijf het melden tot het is opgelost, zodat andere klanten weten hoe een zaak als deze verloopt.

Zojuist weer met de klantenservice gebeld. Het nummer moet handmatig overgezet worden. Kan tot 5 dagen gaan duren. Heel fijn. Over 5 dagen is het weer weekend.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hyfija - is je nummer ondertussen al actief op ons netwerk?

Douwe Hofstra - was de informatie van Energieboy duidelijk? Kunnen we via de Community nog iets voor je betekenen?
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Nee Sharon, na 7 dagen is het hightech Vodafone nog steeds niet in staat geweest om een eenvoudige simkaart te activeren. Omdat ik - gezien de tijd dat dit kost en mijn herhaalde opmerkingen in dit formum - het beter vond om daarvoor een eigen topic aan te maken, heb ik dat gedaan. Zie Simkaart niet geregistreerd en nog geen oplossing.

In de tussentijd: misschien kan je de leiding van Vodafone even uitleggen dat er tegenwoordig ook vrouwen werken bij Vodafone. Het is wel typisch dat ik een mailtje krijg waarin staat dat jij gereageerd hebt, met de vermelding dat ik "zijn" reactie kan bekijken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Goed opgevallen!
bedankt voor het melden in ieder geval, dit moet sharon zeker opnemen met Vodafone 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Hyfija,

Goed punt inderdaad. In mijn profiel staat inderdaad toch echt dat ik een meisje ben, dus ik heb dit nu aangekaart bij onze software-provider. Dankjewel!
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Graag gedaan Sharon. Het is niet te hopen dat ze net zo lang doen over het veranderen van "zijn" in "haar" als de tijd die ze nemen om mijn simkaart te registreren. Voorlopig hebben ze nog niets gedaan, want het bericht van zojuist was nog steeds "zijn"...

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hyfija Haha! Zeker! :ok_hand_tone1:

De tekst is nu in ieder geval aangepast naar "de reactie". Lekker genderneutraal....
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ja, dat is de kortste route. Ze hebben blijkbaar geen zin om de software aan te passen met een if... then... code. Dat was netter geweest. Maar vooruit, je wordt tenminste niet meer als man aangemerkt. Een hele vooruitgang... :grin:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nummer inmiddels overgezet Hyfija?
Hyfija

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ja Steven. Zie: Simkaart niet geregistreerd en nog geen oplossing.
Zoals hierboven aangegeven heb ik een ander topic aangemaakt omdat het eindeloos duurde voordat de zaak opgelost werd en ik in dit topic begon te schrijven toen het probleem nog maar net aan de orde was.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah gelukkig, Ik zag het hier niet voorbij komen. Ik zal dit topic dan sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic