WimKwakkel

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet bellen vanuit buitenland (prepaid)

Ik heb een prepaid Vodafone sim-kaart. In Nederland kan ik wel bellen, echter vanuit Oostenrijk niet. Ik kan wel sms-en vanuit Oostenrijk, ik kan ook gebeld worden, ik heb ook "bereik" bij een netwerk, namelijk A1. Als ik mijn sim-kaart in een ander toestel stop (dat toestel belt ook met Vodafone en kan wel met zijn eigen kaart bellen in Oostenrijk), dan lukt het ook niet om te bellen met mijn sim-kaart. Verbinding maken met wifi is ook mogelijk. Wie kan er helpen ?
24 Reacties 24
GerardL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@RuudNL
Het blijft vreemd dat een toestel met abonnement wel 'gewoon' verbinding heeft met het A1 netwerk en een prepaid toestel niet.
De volgende keer dat wij weer naar Oostenrijk gaan hoop ik dat het probleem is opgelost. Anders maak ik graag gebruik van jouw tips.
wheijnen2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bellen met Orange of T-mobile, de 2 andere beschikbare netwerken, lukte ook niet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, ben je nu nog in Oostenrijk? Dan kunnen we nog eea onderzoeken. Als je weer in Nederland bent is het helaas alleen gissen. Als je toestel weer in Nederland is kunnen mijn collega's van de technische dienst de verbinding naar het buitenland niet meer controleren.
eprins1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte mevrouw/mijnheer,

Ik kan niet vanuit Oostenrijk bellen op mijn gsm-toestel, wel smsén en ook is het mogelijk om vanuit Nederland gebeld te worden. Mijn nummer is: 06-nummer.
Ik heb gedaan wat u gevraagd heeft, t.w. de naam en het tijdstip genoteerd.
Op 7 januari 2014, 8.54 uur heb ik de fam. Oosting, tel 0031187xxxxxx gebeld zonder resultaat.
Op 7 januari 2014, 8.56 uur heb ik de fam. Evers, tel. 0031105xxxxxx gebeld zonder resultaat.
De lijn is dood.
Wilt u mij a.u.b. zo spoedig mogelijk van dit probleem verlossen want ik ga volgende week weer naar Oostenrijk.
Als dit niet opgelost wordt ben ik genoodzaakt een andere provider te nemen.

Ik hoop spoedig iets van u te vernemen.

E. Prins-v.d. Lugt

[Mod-edit Per: I.v.m. privacy nummers onleesbaar gemaakt.]
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @eprins1

We hebben inderdaad wat problemen gehad met bellen vanuit Oostenrijk naar Nederlandse nummers.
Dit issue is volgens onze technici opgelost.
Heb je trouwens de Alles in 1 op Reis al geactiveerd? Indien nee, dan adviseer ik je dit te doen.
Ik wens je in ieder geval vast een hele fijne reis toe.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic