Ook ik heb regelmatig last van wegvallende mobiele verbinding, zowel met mijn zakelijke abonnement als met mijn prive abonnement.
Ik heb een iphone 3GS en een iphone4.
Regelmatig ben ik aan de telefoon met bijv. een collega en dan valt de verbinding weg. Dan staat er linksboven in beeld ook geen Vodafone meer... Een paar seconden later komt het netwerk ineens weer terug.
Dit komt voor wanneer ik in de auto zit, maar ik zie het ook af en toe gebeuren wanneer ik thuis zit en het toestel gewoon in mijn handen heb. Zo is het netwerk weg en zo is het er weer...
Als ik van Hoorn NH naar Alkmaar rijd dan moet ik mijn collega 3 tot 5 keer opnieuw terug bellen. Laatst van Alkmaar naar Purmerend gereden en ook daar viel het netwerk weg.
Ik ben niet de enige, mijn collega's hebben er ook last van, en veel vaker dan ons lief is. 1 collega heeft en iphone4 en de andere een Samsung Galaxy nog wat,
De frustraties omtrent dit probleem worden erg hoog... En dan heb ik het nog niet over de beroerde 3G verbinding. Zelfs in Alkmaar is de 3G verbinding niet om over naar huis te schrijven, vaak genoeg moet je het doen met GPRS...
Bij mij thuis geeft Vodafone op hun site op dat ik prima verbinding moet hebben, 3G, snel, alles erop en eraan, alleen staat er op dat kaartje niet bij hoe hoog je moet gaan zitten... Als ik op zolder ga zitten, ja, dan is het niet beroerd inderdaad, maar beneden is het ronduit slecht.
Daarnaast heb ik een iPad2 met een KPN kaartje erin en echt serieus, die heeft een VEEEEEEL betere verbinding, meestal 3G, ook in Alkmaar en ook bij mij thuis.
Het wegvallen van gesprekken levert hier veruit de meeste ergenis en met mijn iPad kan ik niet bellen dus dat deel van het KPN netwerk kan ik niet testen. Maar dit probleem laat me er serieus over nadenken om over te stappen...
Bij registratie van dit account heb ik mijn telefoonnummer opgegeven, mijn gegevens, thuisadres etc. is allemaal bekend, dat hoef ik hier dus niet te posten.