Wiebstar

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Netwerk Support] Traag tot geen internet en bijna geen bereik

Beste vodafone,

Ik heb (ongeveer) 2 a 3 weken geleden een nieuw abonnement afgesloten bij studentmobiel met vodafone als provider. Heb hiervoor mtv mobile gehad wat mij ZEER slecht is bevallen. Mede door het opvragen van je verbruik. Internet was daarentegen perfect van mtv mobile.

Ik wilde graag naar vodafone omdat ik gehoord had (van vrienden en collega's) dat het opvragen van tegoed en het betalen van rekeningen vlekkeloos verliep. Daar heb ik dan ook geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat het mobiele netwerk belachelijk traag is (als deze al werkt). Als ik mijn internet aan zet en ik probeer (bijvoorbeeld) het internet te openen duurt dit echt letterlijk 10 minuten tot soms helemaal niet (vaker niet). Volgens Vodafone zou je (theoretisch gezien met de beste omstandigheden) tot wel 14 mbps moeten kunnen halen. Dit zal hij nooit halen en dat vind ik ook niet erg, maar bij mtv mobile haalde ik vaak snelheden tot 3.5 mbps en dat was prima genoeg.

Ik heb nu al tig speedtesten gedraaid waarbij ik 1 x (van de letterlijk 20 keren) 8 mbps gehaald. Alle anderen keren kwam hij niet boven de 20 KB! Ook gaat het mobiele netwerk niet eens aan, en moet ik het toestel opnieuw opstarten en dan gaat hij wel weer aan.

Ik heb bij mijn abonnement een gloednieuw toestel uitgekozen. De galaxy s3. Dit toestel moet dus ook grote snelheden aan kunnen. Ik heb ook even mijn oude abonnement (sim kaart) geprobeerd (deze verloopt in augustus) en deze doet het perfect. Gewoon weer 3.5 mbps.

Ik heb ook al met de klantenservice gebeld en die zeiden weer dat het aan een mast lag die in mijn woonplaats (Wijchen) staat en dat ze bezig zijn om het probleem te verhelpen. Het grappige is alleen dat een vriend van mij ook vodafone heeft (2 jarige abonnement) en die nu al een jaar rondloopt met dit probleem. Lang probleem dan?!?! Verder vroeg de beste man wat de instellingen waren van mijn netwerkmodus. Deze stond op ''GSM/WCDMA (auto-stand). Hij vertelde dat dit geen 3G was en dat ik de instelling op ''Alleen WCDMA'' moest zetten. Dit had ik gedaan en nu krijg ik niet eens meer een paar kb bij de speedtesten. Heb ook al een keer een nieuw toegangspunt ingesteld (met de uitleg van jullie website) maar ook dit mocht niks baten Ook is het bereik echt zwaar bagger. Vaak 1 streepje tot soms helemaal niks. Mensen proberen mij vaak te bereiken (whatsapp en bellen) maar niemand kan me bereiken. Ik krijg telkens voicemail berichten en whatsapp berichten wanneer ik thuis aankom omdat dan de wifi aan gaat. Ik word hier helemaal niet goed van. Ik ben bij MTV Mobile weggegaan om al dat gekloot en nu krijg ik het gewoon weer. Ik betaal €42.50 p/m (heb een Bel+SMS+Web Altijd €42,50 abonnement) en dan wil ik dat het goed is ook. Als dit niet opgelost word dan is dit de eerste maar ook gelijk de laaste keer dat ik een klant ben van vodafone. Dit is onacceptabel!

Een ontevreden klant.

4 Reacties 4
Wiebstar
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is nu 2 dagen geleden dat ik mijn bericht heb geplaatst en ik heb nog geen reactie gehad. De topic starter boven mij genaamd ''netwerk problemen'' heeft ook nog geen reactie gehad na 2 dagen met een soort gelijk probleem. Erg slecht.
 
Ik wil er nog even aan toevoegen dat mijn telefoon nu constant springt naar ''alleen noodoproepen''. Heel af en toe staat er vodafone, maar 9 van de 10 keer staat er alleen noodoproepen. Ik ga de klantenservice maar WEER eens bellen aangezien ik hier op het forum ook niet geholpen word.
Wiebstar
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net even met de klantenservice gebeld. Kreeg weer het zelfde verhaalte horen. Er is een mast gesloopt/beschadigt en er worden 2 nieuwe masten geplaatst. Toen ik zei dat het allemaal wel leuk en aardig was maar ik gewoon onbereikbaar was kreeg ik te horen dat ze het allemaal wel begreep bla bla bla, zelfde verhaaltje als altijd. Ik kan nu dus niet bellen, kan niet gebeld worden en mijn internet is binnenshuis niet eens aanwezig (gisteren was hij buitenshuis wel aanwezig en deed het wel erg goed) (de instellingen staan sinds mijn vorige gesprek met de klantenservice wel op WCDMA). Ze zei ook dat ze dus heel hard aan het werk waren met de 2 nieuwe masten en dat ze daar allemaal vergunningen voor moesten aanvragen en dat zoiets normaal een jaarplan was en geen maandenplan zo van ''we doen onze uiterste best''. Mijn reactie hierop was dat, dat toch niet mijn probleem was??? Je kan het toch niet maken om al die mensen zonder bereik te laten zitten?? Ik heb gezegd dat ik vond dat iedereen die met dit probleem kampte een tegemoetkoming moest krijgen voor de kosten. Ik heb hier nu dus een duur abonnement waarvan het mobiele netwerk (vooral binnenshuis) zwaar bagger is en waarbij ik 90% van de tijd niet bereikbaar ben. Klasse vodafone! Ook heb ik gezegd dat als dit niet snel werd opgelost ik rechtsbijstand inschakel, ik laat me niet weer naaien voor een hoop geld. Ik ben er helemaal klaar mee!
JGBH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb al de halve dag geen tot slecht bereik! Kan alleen een noodoproep plaatsen. Op mijn tweets heb ik alleen de vraag gekregen of ik ook gebeld kon worden en voor de rest was er slechts stilte........BALEN!!
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@Wiebstar,

Ik denk dat je beter een brief kunt sturen. Netwerkdekking is iets waar Vodafone heel netjes mee omgaat. Eigen ervaring weliswaar.

Succes iig!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic