Con

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mobiele gegevens steeds uitgeschakeld

Update: door

Na de update van mijn Galaxy S2 (1,5 jaar in bezit) naar 4.1.2 staat na het aanzetten toestel standaard Mobiele Gegevens uit.
Vind het erg irriterend. Is natuurlijk slechts een kwestie van aanzetten in het meldingenschermpje, maar is onzinnige extra handeling die ik bovendien steeds vergeet en daardoor bijvoorbeeld whatsapp- berichten mis.
Ik schakel dat zelf wel uit indien gewenst, hoeft de software niet voor me te bepalen!
Maar zie ik iets over het hoofd, is er een manier om wel gewoon automatisch "Mobiele Gegevens" aan te zetten nadat toestel is aangezet?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Na de update van mijn Galaxy S2 (1,5 jaar in bezit) naar 4.1.2 staat na het aanzetten toestel standaard Mobiele Gegevens uit.
Vind het erg irriterend. Is natuurlijk slechts een kwestie van aanzetten in het meldingenschermpje, maar is onzinnige extra handeling die ik bovendien steeds vergeet en daardoor bijvoorbeeld whatsapp- berichten mis.
Ik schakel dat zelf wel uit indien gewenst, hoeft de software niet voor me te bepalen!
Maar zie ik iets over het hoofd, is er een manier om wel gewoon automatisch "Mobiele Gegevens" aan te zetten nadat toestel is aangezet?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

3 Reacties 3
KevinMLos

Stamgast
  • 69Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Hey Con!

Leuk je dat je ook nu op het forum bent 🙂

Het is inderdaad niet handig als je dat steeds moet doen 😛 ik zou me er behoorlijk aan gaan irriteren naar verloop van tijd. Het is in de S2 niet mogelijk om iets dergelijks automatisch te laten uitschakelen, dus er zal iets in de software zijn, waardoor er iets niet goed gaat.
Je zou het toestel terug in de fabrieksinstellingen kunnen zetten, of anders bij een van de winkels met Smartphonecrew een volledige software reset laten doen

Je kunt hier eens kijken of er een winkel met Smartphonecrew in de buurt is. Zorg wel dat je vantevoren al je belangrijke zaken verilig hebt staan, zoals fo'to's en contacten. Wellicht dat je wat hebt aan onze apps hiervoor.

Succes he! Let me know!
Con
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geloof dat ik er uit ben: alle instellingen vergeleken met die van dochter met zelfde toestel/software. Alles hetzelfde. Toen gaan denken aan apps.... en bedacht dat "Juice Defender", app om energie te besparen, wellicht iets instelde om toestel zuiniger te laten zijn. Daar wat gerommeld met de instellingen en na paar keer uit- en aanzetten toestel lijkt het probleem verholpen!! Dank voor het mee denken en de reactie!!!
KevinMLos

Stamgast
  • 69Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Wat goed dat je er uit bent gekomen! Daar had ik npg niet aan gedacht 😄 Ik ga 'm onthouden 🙂

succes er mee, con! Hopelijk zie ik je nog eens op het forum!

Groetjes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic