Kruimel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel internet staat uit, maar toch wordt er data verbruikt

hoe kan het dat als het gebruik van mobiele data uitstaat. Er toch 1 mb gebruikt is volgens mijn tegoed?
Gisteren om 19.56 heb ik de data uitgeschakeld en zojuist weer gekeken en er is 1 mb gebruikt.
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@kruimel,

Het beste wat je kunt doen is in je telefoon naar je instellingen gaan, mobiele netwerk. Daaronder kun je precies zien welke apps en systemen op de iphone om data vragen. Dit kun je iedere maand vanaf de eerste weer instellen.

Tevens is het ook mogelijk om hier verschillende apps voor te downloaden zoals Onavo of Datamanager.
Deze apps kunnen ook precies inzien wanneer data verbruikt is door welke apps.

Het kan zijn dat een systeem of app in het begin terwijl je de knop data uitzet op dat moment toch nog verbinding zocht.
Tevens raad ik je aan om apps op de juiste manier apps af te sluiten door 2x op de home knop te klikken en dan de apps weg te vegen.

Laat me even weten of het duidelijk is en geholpen heeft.

Groetjes Stevied86
Kruimel
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw reactie. Maar gezien mijn mobiele data in zijn geheel is uitgezet, lijkt het mij onmogelijk dat er data verbruikt wordt, alleen via de Wifi.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Kruimel

Helaas kunnen wij vanuit hier niet jouw rekening inzien. Daarvoor moet je echter bij de klantenservice zijn. Zoals ik al aangaf vermoed ik dat op dat moment dat jij je data uitzet er nog een applicatie bezig was met verbinding maken met het internet. Dit verklaart ook de 1 mb.als daarna geen verbindingsweg is gemaakt zal er ook geen data worden afgeschreven.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Kruimel

Ik heb de titel van je topic aangepast aangezien alleen "dataverbruik" niet duidelijk maakte waarover je topic ging. Zet altijd zoveel mogelijk info in je titel, dan is het voor anderen makkelijker om je te helpen. 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic