PeterDenHaag

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn telefoon belt onbekende willekeurige mensen

Beste allemaal, de laatatw tijd word ik vrij vaak gebeld door mensen die zeggen dat mijn mobiele nummer hun heeft gebeld. Het zijn voor mij onbekende mensen. Eerst dacht ik, misschien is het een broekzakbel, maar in mijn telefoon zie ik geen uitgaande oproepen naar die nummers. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11856Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @PeterDenHaag 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel vervelend en tegelijkertijd niets aan te doen door Vodafone, dit gaat buiten Vodafone om. Nederlandse nummers kunnen ze niet zomaar blokkeren omdat het om nummers gaat die men misbruikt voor spoofing. Meestal krijg je een Engels sprekende persoon aan de telefoon die van alles van je wil weten en die moet je snel ophangen (als je niet hebt opgenomen dan bel je dus iemand terug die niets met het belletje te maken heeft). Bel zelf ook nooit zomaar nummers terug! Dit kan een duur nummer zijn, of misschien ook wel een iemand (spoofer) aan de andere kant van de lijn om zo te achterhalen of het nummer bij iemand hoort. Hoe dan ook, dit zijn geen broekzak bellers.

Beste wat je kan doen is de nummers in de blokkade zetten van je toestel en wanneer mensen jou bellen, zeggen dat jij het niet was. Krijg je nu echt heel veel telefoontjes en vind je het vervelend dan kan je Vodafone vragen om je nummer te wijzigen. Dit laatste is wel iets om over na te denken wat je wilt ook niet zomaar je nummer kwijt, maar het kan wel. Overigens is er dan geen zekerheid dat je dit weer gebeurd. 

Hoe dan ook, dit is best een heel lastig verhaal en vervelend om te moeten ervaren. 

adamsbob

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ervaar dezelfde issues. Afgelopen weken ben ik meermaals gebeld door verschillende onbekende mobiele nummers uit Nederland. Als ik opnam, kreeg ik geen gehoor. Telkens belde een nieuw nummer. Nu, sinds gisteren, krijg ik telefoontjes van onbekenden die mij terugbellen. Ze geven aan dat ik ze gebeld heb. En dit is niet het geval. Dat is vervelend voor diegenen die zeggen gebeld te zijn door mij, maar ook voor mij. Het lijkt erop dat deze mensen nu hetzelfde overkomt als dat mij vorige weken is overkomen. Inmiddels is dit vandaag en gisteren al 5x voorgekomen. Moet toch een andere oplossing voor zijn dan enkel nummers blokkeren of een ander nummer aanvragen. De klantenservice is trouwens via chat en telefonisch niet bereikbaar.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11856Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @adamsbob 
Het is niet zomaar te doen om nummers te blokkeren vanuit Vodafone. Stel dat ze nu jou nummer blokkeren omdat andere mensen te zien krijgen dat jij belt en jij belt niet. Dan kan niemand jou meer bellen en dat wil je ook niet. Dus dat blokkeren is gewoon niet mogelijk vanuit Vodafone maar wel vanuit jezelf door in je toestel elke keer het nummer te blokkeren dat je ziet en niet kent. 

Spoofing is nu eenmaal een hype en daar maken digitale dieven graag gebruik van. Het is heel vervelend dat het gebeurd en dit komt alleen omdat je je nummer ergens op internet hebt achter gelaten en deze is nu gelekt naar iemand die er misbruik van maakt. Daar is echt niet zoveel aan te doen dan zelf maar de nummer te blokkeren die je niet kent en als het heel vervelend begint te worden dan is de grootste oplossing, je nummer veranderen. Maar dat zou ik pas echt doen als je er heeeeeel veel last van krijgt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic