cartigny

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Lumia 925 accu snel leeg

Oude telefoon ingeruild voor een Nokia Lumia 925, maar de accu is sneller leeg dan die van mijn oude telefoon! Houdt het maaar net 4 uurtjes vol vanaf een volle accu en met geen gekke apps ingeschakeld. Iemand tips?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
De meeste batterijen gaan het beter doen als ze een aantal keer helemaal leeg en dan weer helemaal volgeladen worden. Dus dat je na enige tijd verbetering bent gaan merken zou ook hiervan de oorzaak kunnen zijn. Fijn dat het zichzelf heeft opgelost in ieder geval 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
Schermpie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Wat je even kan doen is kijken in je instellingen en dan bij achtergrondtaken, er zijn een hoop apps die op de achtergrond blijven draaien om bijvoorbeeld de livetile te updaten of om je locatie te controleren. Schakel hier alleen de voor jouw belangrijke apps in. Ik merkte een groot verschil nadat ik alle "onzinnige" apps had uitgeschakeld.
Ook lijkt het dat de accu beter wordt nadat deze een aantal keer is opgeladen.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.

cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is toch diep treurig als je met je nieuwe telefoon je meer moet gaan behelpen dan met die van 2 jaar geleden. Maar toch bedankt voor de tip! Ik heb net nog wat apps uitgeschakeld, heb volgens mij nu alleen nog draaien wat ik echt nodig heb en de apps geupdate (er waren redelijk wat updates) maar ik vindt 4 uur werktijd met weinig telefoon wel veel mail die binnen komt toch echt te weinig!
Schermpie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
4 Uur is inderdaad wel heel erg kort. Ik kon na een week ongeveer een dag (24uur) doen met 1 keer laden.
Ik weet niet hoelang jij het toestel al hebt maar zou het dus nog even afwachten. Als er geen verbetering komt zou ik contact op nemen met Vodafone als je hem daar gekocht hebt en anders met Nokia / Microsoft.

Je kan ook hier nog even kijken voor wat tips:
http://www.nokia.com/nl-nl/support/faq/?action=singleTopic&topic=FA136400
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Waar ik woon en werk heb ik enorm slecht bereik, zou de accu leeggetrokken kunnen worden door het steeds opnieuw verbinding moeten maken?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Cartigny,

Dat zou inderdaad kunnen. Merk je verbetering in je batterij als je je toestel handmatig instelt op 2g? Dan zoekt hij minder vaak naar signaal en dat kan idd effect hebben op het batterijverbruik.
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Arina, met handmatig op 2g heb ik wel iets meer baterij leven maar niet zo dat ik er vrolijk van wordt. Ik weet niet of het normaal is met dit toestel, maar ik verwacht met alleen Whatsapp en een aantal e-mail boxen met weinig telefoongesprekken deze hightec telefoon toch wel een werkdag mee zou moeten kunnen? Als ik navigatie of andere grapjes gebruik of spelletjes speel.... dan heb ik daar geen probleem mee om de lader eraan te hangen, maar je kan toch niet verwachten dat ik bij klanten de lader mee naar binnen neem om de telefoon op te laden "want ik heb een nieuwe telefoon" Als dit een structureel probleem bij dit apparaat is dan verwacht ik van Nokia een snelle update, is dit niete structureel voor dit apparaat dan verwacht ik dat Vodafone deze telefoon maar omruilt voor een nieuwe! 
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Update, na een paar dagen gebruik wordt de accuduur steeds langer, hij hoeft nu al de hele dag niet meer aan de lader. Als dit bij alle 925 telefoons zo is zou het handig zijn dat in de handleiding te zetten, ik had hem al bijna uit het raam gegooid!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, je zou het haast zeggen ja! Wat Nokia in de handleiding zet, daar heb ik niet zoveel over te zeggen. Maar forumresultaten zijn altijd heel makkelijk vindbaar in google.

Dus zou je ons nog een keer een extra update kunnen geven als het nog beter wordt? Mensen die ditzelfde probleem merken en er over gaan googlen vinden dan waarschijnlijk jouw antwoord. Scheelt hen mogelijk een hoop frustraties 🙂
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Werk nu ongeveer 2 weken met de Lumia 925 de eerste twee dagen een ramp, accu was (ook na een nacht laden) binnen 4 uur helemaal plat. Veel instellingen geprobeerd, alleen op 2 g (omdat ik waar ik woon slecht bereik heb), apps minder vaak refresh, niets hielp. Na een week werdt de accuduur zonder enige aanleiding steeds langer. Heb nu alles weer op maximale prestaties staan, wifi en bluetooth altijd aan en kan een hele dag met de telefoon werken. (alleen de locatiediensten heb ik uit staan) 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
De meeste batterijen gaan het beter doen als ze een aantal keer helemaal leeg en dan weer helemaal volgeladen worden. Dus dat je na enige tijd verbetering bent gaan merken zou ook hiervan de oorzaak kunnen zijn. Fijn dat het zichzelf heeft opgelost in ieder geval 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic