Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Willemc650

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Stevie
 
Ik heb vrijdag klantenservice aan de lijn gehad (1201 optie 4) deze gaf aan dat alleen het abbo omgezet kan worden als deze geactiveerd is. dit kan eventueel gelijk het met het activeren van de microsim, maar hij kon het niet vooraf al omzetten..
 
Uiteraard geloof ik jouw uitleg...aangezien je in dit forum meerdere keren het juiste antwoord op vragen hebt gegeven echter het wordt wel moeilijk als klantenservice een ander verhaal heeft, zij zijn toch degene die het moeten uitvoeren 😉
 
en ik hoop dat hij vandaag komt, maar ik heb er weinig vertrouwen in als de expeditie (0800-0200043) aangeeft dat hij zeker niet verstuurd is...
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ray73 schreef:
Ik ben het nu echt spuugzat met dat Vodafone.
26 September twee abonnementen verlengt op zelfde tijdstip, één telefoon is geleverd.
4 keer klantenservice gesproken over het andere nummer, MEN WEET NIET WAT ER AAN DE HAND IS !!!!!!!
Abonnement is verlengt zegt ze, maar men weet niet met welk toestel en welk abonnement !!!!!!!!!!!! WAT IS DIT..............
Via het nr 1201 kun je verbonden worden met verkoop of met verlengingen !!!!!!!! en de één kan niet bij de ander zien wat er is gedaan !!!
En dan vraag ik, wat kunnen we nu dan doen ???
zegt ze na een periode van stilte, tja je moet maar even afwachten !!!!!!!!!!!

Stevie ik weet dat jij hier geen inzicht in hebt maar ik moet het toch even kwijt...........................

Dat mag op het forum 😉
Ze kunnen zien dat er een verlenging is gedaan? Als de order nog niet volledig is verwerkt zou het kunnen zijn dat ze inderdaad niet kunnen zien welk abonnement en toestel het is. Dit kan pas op het moment dat je order volledig door het systeem is. Sommige orders zijn automatisch doorgevoerd, andere handmatig daardoor kan er verschil zijn. Ik raad je aan later nog eens terug te bellen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
Hoi Stevie,

Dat probleem met geen order nummer heb je idd al eerder gemeld, mijn fout.
Fijn dat je weer paraat staat 😉

Groejes.
Geen probleem, we herhalen het gewoon even 🙂
maxi10ie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zit dat nu met de leveringstijden van de white 16gb ????
SUPERNOVA

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Willemc650,
Nee, heb alleen de order bevestiging gehad, verder geen bevestiging ten aanzien van de levering. Hij stond gewoon vrijdag voor de deur.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik heb laatst nog gehoord van de KS dat de witte iPhone 16GB het meest wordt besteld.. raar toch? ik zou denken de zwarte variant.
Verder hoop ik dat ik volgende week mijn iPhone in ontvangst mag nemen... heb 2 okt. besteld.
 
 
 
maxi10ie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat mensen nu veel meer een witte bestellen, omdat ze gehoord hebben dat dat sneller gaat. Nou nu niet meer dus..
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
maxi10ie schreef:
Ik wil echt graag wat meer duidelijkheid over de voorraad van de 16GB white, kan ik hem deze week verwachten, of gaat het nog langer duren?? Wordt er echt gek van..
Niet te gek worden 😉 want we kunnen geen concrete informatie geven over de voorraden.
We weten pas wat we krijgen, op het moment dat we het krijgen, en voordat we het eigenlijk weten zijn ze alweer weg.
Ik zal kijken of ik een update kan krijgen, maar nogmaals, ik ben bag dat dit erg globaal zal zijn.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
@Stevie: "Je abo omzetten kun je nu ook al doen."

Volgens de klantenservice niet! Heb hier 2 keer om gevraagd... was pas mogelijk als "mijn" iPhone aanwezig zou zijn...
maxi10ie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee maar het is gewoon niet leuk, ik heb vorige week vrijdag 28 september telefonisch de witte 16gb besteld, en toen zeiden ze dat de witte binnen 5 werkdagen geleverd zou worden, omdat er nog een grote voorraad was. Maandag 1 oktober kreeg ik een sms dat mijn iPhone binnen was en dat ik hem omstreeks woensdag kon verwachten. Woensdag niets donderdag niets, dus maar even naar de KS gebeld en toen ineens was er geen voorraad.... Nouja ik hoop dat er een wonder gebeurd en dat ik hem deze week eindelijk ik mn handen kan houden..
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Wvanderspek schreef:
maar even een toevoeging stevie, sms communicatie bij voltooide orders die toch hun toestel niet ontvangen hebben gaat niet goed toch?
Nou bij sommige orders staat de order al op afgesloten terwijl het toestel nog niet is afgeleverd.
Dan ontvang je ook geen SMS berichten.
Dit heb ik voornamelijk gezien bij de groep van 26/09.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Willemc650 schreef:
@ Stevie

Ik heb vrijdag klantenservice aan de lijn gehad (1201 optie 4) deze gaf aan dat alleen het abbo omgezet kan worden als deze geactiveerd is. dit kan eventueel gelijk het met het activeren van de microsim, maar hij kon het niet vooraf al omzetten..

Uiteraard geloof ik jouw uitleg...aangezien je in dit forum meerdere keren het juiste antwoord op vragen hebt gegeven echter het wordt wel moeilijk als klantenservice een ander verhaal heeft, zij zijn toch degene die het moeten uitvoeren 😉

en ik hoop dat hij vandaag komt, maar ik heb er weinig vertrouwen in als de expeditie (0800-0200043) aangeeft dat hij zeker niet verstuurd is...

Heb je nummerbehoud bij een nieuw contract? Want in dat geval kan het inderdaad pas als je abonnement actief is.
Anders zou het echt al nu moeten kunnen, zoals al vele anderen gedaan hebben. Kijk maar eens in het onbeperkt internet topic wat is aangemaakt door Sander020.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
@Stevie: "Je abo omzetten kun je nu ook al doen."

Volgens de klantenservice niet! Heb hier 2 keer om gevraagd... was pas mogelijk als "mijn" iPhone aanwezig zou zijn...
In dit topic staat alle informatie over het omzetten naar de 10GB bundel.
Vele mensen hebben het al gedaan, ook die hun iPhone nog niet hadden: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/...

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Voor vragen over het omzetten van je abonnement naar de 10GB bundel.
Neem a.u.b. even een kijke in het topic dat hieraan gewijd is: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/...
Willemc650

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@stevie,  het is een verlenging (uiteraard met nummerbehoud) ik heb de topic gelezen.. vandaar dat ik ook de klantenservice gebeld heb.. ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben.. ik neem aan dat klantenservers alle contacten met de klant kan terugvinden in hun systeem
mavericksys

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Stevie,
 
Kun je nog even kijk naar deze van mij?
 
27-09 besteld via de telefoon,
Vrijdag een mail gekregen.
Dan denk je oke dat is goed.
 
Maandag een SMS " Beste klant, je iPhone 5 is binnen! Je kunt de levering omstreeks woensdag verwachten. Met vriendelijke groet Vodafone"
 
Woensdag niets
Donderdag niets Toch maar eens bellen. KS die afdeling is dicht om 18:00 (ben goed door KS geholpen)
 
Vrijdag weer bellen, iPhone is niet binnen kan nog wel even duren.
SMS was een fout?
 
Kun je kijken wat hier fout is. Ik zie dat nog een paar keer is gevraagt maar nog geen antwoord hier op.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
Limbo schreef:
@Stevie: "Je abo omzetten kun je nu ook al doen."

Volgens de klantenservice niet! Heb hier 2 keer om gevraagd... was pas mogelijk als "mijn" iPhone aanwezig zou zijn...
In dit topic staat alle informatie over het omzetten naar de 10GB bundel.
Vele mensen hebben het al gedaan, ook die hun iPhone nog niet hadden: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/td-p/31172
 
Stevie, SUPER! ECHT! Dank je. Maar ik meen me te herinneren dat jij - zichtbaar - in de buurt van de klantenservice zit... Als je nou eens opstaat en keihard schreeuwt: "IEDEREEN NU DIE HEADSET AF EN OPHANGEN!"... dan de klanterservice een half uur compleet telefonisch onbereikbaar maakt en die M*TSEN een duidelijke instructie geeft over wat wel en niet kan... zodat er 1 verhaal naar buiten toe komt. ÉÉN verhaal. Nu blijkt dat het omzetten wél al kan, heb ik vorige week de KS al twee keer om gevraagd en toen kon het absoluut niet... Nu verwijs je me naar een ander forum, prima, maar wat heb ik daaraan als ik straks de klantservice weer aan de lijn heb om het te laten omzetten en ik weer het oude verhaal te horen krijg dat het niet kan? Waar ligt nu het communicatieprobleem? Krijgen de callcenter supervisors wel dezelfde briefinginformatie als jij? Of verzint iedere medewerker aan de telefoon maar een eigen verhaal omdat er geen duidelijkheid is? Ik heb écht alle begrip voor de drukte en chaos die door de iPhone onstaan is, maar jullie zitten notabene allemaal in "dezelfde ruimte"? Moet ik de KS nu gaan wijzen op een forum waar in staat dat het wél kan? Dat is toch niet mijn taak als KLANT?
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zijn de problemen met de 26/09 groep ondertussen opgelost? Heb zelf op 27/09 besteld, maar verder nog niets gehoord.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
mavericksys schreef:
Hoi Stevie,

Kun je nog even kijk naar deze van mij?

27-09 besteld via de telefoon,
Vrijdag een mail gekregen.
Dan denk je oke dat is goed.

Maandag een SMS " Beste klant, je iPhone 5 is binnen! Je kunt de levering omstreeks woensdag verwachten. Met vriendelijke groet Vodafone"

Woensdag niets
Donderdag niets Toch maar eens bellen. KS die afdeling is dicht om 18:00 (ben goed door KS geholpen)

Vrijdag weer bellen, iPhone is niet binnen kan nog wel even duren.
SMS was een fout?

Kun je kijken wat hier fout is. Ik zie dat nog een paar keer is gevraagt maar nog geen antwoord hier op.
We behandelen via het forum geen individuele orders. Als je een bevestigingsmail hebt ontvangen dan is dat een teken dat je order goed is doorgekomen. M.b.t. levering, de gemiddelde leveringstijd is 4 weken op dit moment. Maar je hebt vroeg besteld, dus zult eerder aan de beurt zijn als er nieuwe voorraden binnen komen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
Stevie schreef:
Limbo schreef:
@Stevie: "Je abo omzetten kun je nu ook al doen."

Volgens de klantenservice niet! Heb hier 2 keer om gevraagd... was pas mogelijk als "mijn" iPhone aanwezig zou zijn...
In dit topic staat alle informatie over het omzetten naar de 10GB bundel.
Vele mensen hebben het al gedaan, ook die hun iPhone nog niet hadden: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/...

Stevie, SUPER! ECHT! Dank je. Maar ik meen me te herinneren dat jij - zichtbaar - in de buurt van de klantenservice zit... Als je nou eens opstaat en keihard schreeuwt: "IEDEREEN NU DIE HEADSET AF EN OPHANGEN!"... dan de klanterservice een half uur compleet telefonisch onbereikbaar maakt en die M*TSEN een duidelijke instructie geeft over wat wel en niet kan... zodat er 1 verhaal naar buiten toe komt. ÉÉN verhaal. Nu blijkt dat het omzetten wél al kan, heb ik vorige week de KS al twee keer om gevraagd en toen kon het absoluut niet... Nu verwijs je me naar een ander forum, prima, maar wat heb ik daaraan als ik straks de klantservice weer aan de lijn heb om het te laten omzetten en ik weer het oude verhaal te horen krijg dat het niet kan? Waar ligt nu het communicatieprobleem? Krijgen de callcenter supervisors wel dezelfde briefinginformatie als jij? Of verzint iedere medewerker aan de telefoon maar een eigen verhaal omdat er geen duidelijkheid is? Ik heb écht alle begrip voor de drukte en chaos die door de iPhone onstaan is, maar jullie zitten notabene allemaal in "dezelfde ruimte"? Moet ik de KS nu gaan wijzen op een forum waar in staat dat het wél kan? Dat is toch niet mijn taak als KLANT?
Haha ik begrijp wat je bedoeld, maar alle informatie staat in 1 centrale database die iedereen binnen Vodafone kan opvragen.
Ik heb helaas 0,0 zeggenschap over de klantenservice, dus ik kan helaas niet zomaar opstaan en hun "briefen".
En ik zet je door naar een ander topic om alles een beetje centraal te houden m.b.t. vragen rondom de iPhone, anders word het hier op het forum ook 1 grote puinhoop, terwijl ik juist orde in de chaos probeer te scheppen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic