Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé mvbakker,

Het is echt vervelend dat er elke keer wat anders wordt gezegd! Dat is niet de bedoeling! Ben je nieuwe klant bij Vodafone of heb je je abonnement verlengd? Heb je zowel het toestel als de simkaart nog niet ontvangen?
bk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Smartphone Crew - Forum NL
 
Zoals ik hierboven al typte heb ik hetzelfde probleem als mvbakker. Alleen heb ik mijn telefoon besteld op 29 september en is mijn abonnement ingegaan op 2 november. Van die valse beloftes kijk ik niet meer op, de iPhone was toen ik hem bestelde op voorraad en zou ik 3 dagen later ontvangen. Die 3 dagen zijn inmiddels 8 weken geworden. Wat ik wel heel erg belachelijk vind, is dat ik bijna 3 weken betaal voor een iPhone terwijl ik hem nog niet gezien heb (ook de nano sim niet). Daarnaast maak ik ook extra kosten (constant klantenservice bellen, 7,50 om blackberry internet opnieuw aan te schaffen). Graag hoor ik wat ik hiermee moet doen. 

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
troyin_iPhone5 schreef:
@Stevie

Ik heb niet gezegd dat ik niet meer op het forum kom.
Gelukkig!
Hoe was het eerste weekend met je iPhone 5?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
bk schreef:
Ik ben er ook nog gewoon hoor Stevie 🙂 Mijn 8ste week is zojuist ingegaan. Order staat al wel ruim een week op afgerond, betekent dit dat ik naar GLS moet bellen?

TIP: Check je rekening allemaal goed, vooral de mensen die besteld hebben tijdens de actie periode 8 maanden 50% korting. Bij mij is die korting namelijk niet doorgevoerd. Dat omdat mijn nieuwe abonnement 2 weken geleden is ingegaan en toen was er de actie 12 maanden 25%. Onlogisch, dus het controleren waard!

Meer mensen die een lange tijd moeten betalen voor een duurder abbonement zonder iPhone te hebben? En die daarbij misschien ook wel extra kosten hebben moeten maken, zoals BB internetbundel aanschaffen? Wat hiermee te doen, tips zijn welkom!
Neem contact op met de klantenservice of een creditering mogelijk is.
Als je wel al het nieuwe abonnement hebt, maar het toestel nog niet wat erbij hoort kan er eventueel wel een creditering worden aangemaakt, maar vraag die even na bij de klantenservice.

PS: wel leuk dat je er nog bent 😉
CVar

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Na even een weekje afwezig te zijn geweest meld ik me ook maar weer even.
 
Er is vorige week ook contact geweest met Vodafone om de 32GB om te zetten naar 64GB in verband met de slechte leverbaarheid.
Op zich een prima initiatief/oplossing om de mensen te helpen die zo lang wachten. 
Hij zou direct beschikbaar zijn, er werd intern een 'seintje'  gegeven zodat hij direct de deur uit kon gaan en begin deze week geleverd kon gaan worden. Aangezien enkele lotgenoten deze omzetting ook aangeboden hebben gekregen en inmiddels het toestel ontvangen hebben ging ik er van uit dat er vandaag een levering plaats zou vinden.
 
Half uurtje terug eens GLS gebeld met het 5000 nummer maar niets bekend, dan maar eens de KS gebeld of hij al aan GLS is aangeboden.
Een 64GB zegt u.....ik zie het in ons systeem ja maar die hebben we niet op voorraad......dat kan nog wel even duren.....u krijgt vanzelf bericht.
Ja maar jullie hebben zelf vorige week gebeld......ja dat kan wel maar ik zie wat ik zie en er is geen 64GB iPhone voor u beschikbaar....misschien zijn er andere collega's van u mee bezig.......kan ik niets van zien.......het enige wat u kunt doen is wachten....
 
De positieve stemming is weer omgeslagen zoals jullie kunnen begrijpen ????
 @Stevie, kan jij hier nog iets in betekenen want aan dit drama komt maar geen einde?
HenkSpijker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zondag heb ik een iPhone 5 besteld met zakelijk 35 abo... Ik heb een bevestiging mail ontvangen dat de bestelling is aangekomen.
 
Hoelang is de levertijd? Kan namelijk niet wachten 😛
mvbakker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja het is heel vervelend allemaal. Vorige week hadden ze dus blijkbaar een iPhone 5 - 64GB besteld en die was dus gister aangekomen. Blijkt dat er nog iemand voor mij is die al langer wacht, bestel er dan gewoon twee! Of vertel me niet dat er eentje voor mij bestelt is.
 
Ik ben inderdaad een nieuwe klant bij vodafone en ben op dit moment al twee weken onbereikbaar, hier betaal ik niet voor! Als ik vraag hoe lang het nog gaat duren zeggen ze inmiddels dat ze geen idee hebben. Laatst werd me zelfs aangeboden door de winkel of ik m'n abonnement niet maar wilde opzeggen, waarschijnlijk omdat ze het zat waren dat ik maar bleef vragen wanneer mijn iPhone zou arriveren. Het is verschrikkelijk dat er zo met klanten wordt omgegaan. Alles wordt maar afgeschoven op Apple en wij moeten maar betalen voor diensten en producten die uiteindelijk Vodafone niet levert, met Apple heb ik niets te maken. Ik ben benieuwd of ik überhaupt nog iets ten compensatie krijg van vodafone want dit kan echt niet zo.
bk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie, zou je me kunnen vertellen of ik niet iemand binnen vodafone kan spreken die een ander antwoord geeft dan dat ik gewoon moet afwachten. Ik ga richting de 9 weken nu en heb het zo gehad 😞 Misschien de persoon die mijn order handmatig zou nakijken nadat jij de lijst had doorgespeelt? Ik wel graag weer met de klantenservice spreken, maar wordt zo teleurgesteld als ik dan weer moet horen dat ik geduld moet hebben en zij er niks aan kunnen doen. Groetjes Bianca
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
bk schreef:
Stevie, zou je me kunnen vertellen of ik niet iemand binnen vodafone kan spreken die een ander antwoord geeft dan dat ik gewoon moet afwachten. Ik ga richting de 9 weken nu en heb het zo gehad 😞 Misschien de persoon die mijn order handmatig zou nakijken nadat jij de lijst had doorgespeelt? Ik wel graag weer met de klantenservice spreken, maar wordt zo teleurgesteld als ik dan weer moet horen dat ik geduld moet hebben en zij er niks aan kunnen doen. Groetjes Bianca
Hi Bianca,

Ik kan je helaas niet in contact brengen met iemand hier intern. Ik vind het wel heel vervelend voor je dat je al zo lang moet wachten.
Welk toestel had je besteld? Kun je me dat nogmaals eens vertellen? (Zie zoveel orders dat ik het niet allemaal kan onthouden, sorry).
Over het algemeen zou toch echt iedereen zijn toestel langzaamaan moeten ontvangen.

Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer nu al enkele weken! telefonisch via Friends and Family een iPhone 5 32gb te bestellen. Deze stond eerst op de website, is enkele momenten bestelbaar geweest, maar deze heb ik helaas gemist. Telefonisch is er niets mogelijk. Ook een order doorgeven of reserveren is niet mogelijk. Een van mijn contracten loopt 22-11 over een maand af en zou dus graag willen verlengen. Iets wat op dit moment onmogelijk is. Tot mijn verbazing is de iPhone 5 32gb nu helemaal verdwenen van de Vodafone F&F website.
bk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat is jammer Stevie. Ja klopt, ik zie de toetstellen ook binnendruppelen via het forum. Volgens de klantenservice hoor je je tel binnen een aantal dagen te hebben als de orderstatus op afgerond staat en het nieuwe abonnement is ingegaan. Maar dat is dus beide al een aantal weken geleden gebeurd...
 
Nogmaals mijn details:
Besteldatum: 29-09-2012
Toestel/geheugen/kleur: iPhone 5 / 16GB / zwart
Verlenging/nieuw abonnement: Verlenging
 
Groetjes Bianca
 
Oom_B

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Bulldog Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb hem zelfs al een keer kunnen bestellen en toen heeft Vodadone hem gewoon geannuleerd! Zonder opgaaf van reden.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bulldog schreef:
Ik probeer nu al enkele weken! telefonisch via Friends and Family een iPhone 5 32gb te bestellen. Deze stond eerst op de website, is enkele momenten bestelbaar geweest, maar deze heb ik helaas gemist. Telefonisch is er niets mogelijk. Ook een order doorgeven of reserveren is niet mogelijk. Een van mijn contracten loopt 22-11 over een maand af en zou dus graag willen verlengen. Iets wat op dit moment onmogelijk is. Tot mijn verbazing is de iPhone 5 32gb nu helemaal verdwenen van de Vodafone F&F website.
Hi Bulldog,

De 32GB is op dit inderdaad moment moeilijk leverbaar en daardoor tijdelijk uit de Friends & Family aanbieding gehaald.
Ook in de reguliere webshop kun je zien dat de 32GB tijdelijk niet leverbaar is.
Zodra dit wel weer het geval is zal dit ook in de webshop worden aangegeven.

Peter1985

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil toch even reageren in deze thread, daar ik dagelijks van de ene verbazing in de andere val.
Afgelopen maandag heb ik mijn abbo verlengd, en hierbij een niPhone5 16gb besteld. Ik kreeg gelijk een bevestigingsmail, en een mail dat mijn abbo omgezet werd. Dit vond ik al vreemd, omdat ik de telefoon nog niet had.
Vervolgens heb ik uit nieuwschierigheid gebeld naar Vodafone met de vraag wanneer ik mijn telefoon kan verwachten. Er werd mij verteld dat dit niet te zeggen was, maar dat ik uit moest gaan van een aantal weken wachten. Hier had ik al enigszins rekening mee gehouden. Vervolgens ben ik even gaan googlen naar levertijden van de iPhone5 bij Vodafone, en kwam ik in dit forum terecht. Hier blijkt dat een groot aantal mensen al heel lang zitten te wachten.
 
Vandaag heb ik de klantenservice van Vodafone gebeld omdat ik het er niet mee eens ben dat mijn iPhone abbo al ingegaan is, en ik de telefoon nog niet binnen heb. Tot mijn grote verbazing vertelde de lieftallige mevrouw van de helpdesk mij dat de telefoon vandaag afgeleverd word....
 
Ik heb de telefoon nog niet, maar dit zou toch wel een spijtige zaak zijn voor de mensen die al vanaf September op hun telefoon zitten te wachten???
 
Ik laat het weten als hij daadwerkelijk vandaag binnen komt!
mva

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie,
 
Ik heb ruim 1.5 week geleden mijn gegevens bij je achtergelaten voor die lijst, maar tot op heden nog niets gehoord. Weet jij al wat meer?
CVar

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De bevestiging van levering kwam gisteren opeens rond 12 uur binnen, rond 3 uur werd de i5 door GLS bezorgd (2 okt besteld).
Hij is gelukkig niet beschadigd en ligt nu te syncen.
 
Een bedankje aan alle Vodafone mensen die proberen om de langst wachtenden buiten de reguliere procedures om te helpen.
 
Toch mag het duidelijk zijn dat er procedure technisch en qua communicatie het nodige te verbeteren valt.
Ik hoop echt dat Vodafone bij de volgende i5 lancering zijn zaakjes beter op orde heeft!
Peter1985

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En inderdaad gistermiddag afgeleverd. Schijnbaar weer een nieuwe vracht iPhones binnen gekomen. Maar wat een fijn toestel zeg!!
Ster

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op 19 -11-2012 j.l. heb ik een iPhone 5 ( wit ) 64GB abonnement iPhone Altijd € 52 2 jaar telefonisch besteld.
Keurig daarna kreeg ik een orderbevestiging per e-mail.

Vandaag d.d. 22-11-2012 om +/- 13:15 uur, heb ik contact opgenomen met de klantenservice, voor de status van mijn bestelling. Werd mij vriendelijk te woord gestaan, moest heel even aan de lijn wachten voor verdere info. Werd mij vervolgens medegedeeld dat op dit momenteel nog geen inzicht is wat betreft de status, maar pas als het aan de koerier aangeboden wordt, kunnen ze dan meer info. geven wat betreft de status.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag d.d. 22-11-2012, 2 mails in mijn postvak met “nieuwe bevestiging” van mijn bestelling!
Ik kreeg 2 nieuwe ordernummers één was sowieso niet correct was voor een iPhone 4s 64GB!!
Het ordernummer van mijn bestelling is nu: ONLINE-20121119 *********** in plaats van 19 november j.l.

Orderstatus bestelling van 19-11-2012 j.l. is geannuleerd.
Ik heb de klanten service Vodafone gebeld en gevraagd hoe het kan dat je bestelling zomaar geannuleerd wordt. Ik heb alleen maar gevraagd naar mijn status!
Volgens de klanten service, zou vandaag d.d. 22-11-2012 een nieuwe zending binnen komen en mijn bestelling daarin bij zou zitten.
Stevie help!!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
mva schreef:
@Stevie,

Ik heb ruim 1.5 week geleden mijn gegevens bij je achtergelaten voor die lijst, maar tot op heden nog niets gehoord. Weet jij al wat meer?
BEste mva,

Alle gegevens op die lijst zijn meegenomen op een totaal overzicht van orders die nog open staan.
Deze worden handmatig verwerkt door de betreffende afdeling en langzaamaan zouden alle iPhones, mits op voorraad, worden uitgeleverd. De 32GB is tijdelijk niet leverbaar, dus dit kan voor vertragingen zorgen wanneer de order is verwerkt hier intern.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Ster schreef:
Op 19 -11-2012 j.l. heb ik een iPhone 5 ( wit ) 64GB abonnement iPhone Altijd € 52 2 jaar telefonisch besteld.
Keurig daarna kreeg ik een orderbevestiging per e-mail.

Vandaag d.d. 22-11-2012 om +/- 13:15 uur, heb ik contact opgenomen met de klantenservice, voor de status van mijn bestelling. Werd mij vriendelijk te woord gestaan, moest heel even aan de lijn wachten voor verdere info. Werd mij vervolgens medegedeeld dat op dit momenteel nog geen inzicht is wat betreft de status, maar pas als het aan de koerier aangeboden wordt, kunnen ze dan meer info. geven wat betreft de status.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag d.d. 22-11-2012, 2 mails in mijn postvak met “nieuwe bevestiging” van mijn bestelling!
Ik kreeg 2 nieuwe ordernummers één was sowieso niet correct was voor een iPhone 4s 64GB!!
Het ordernummer van mijn bestelling is nu: ONLINE-20121119 *********** in plaats van 19 november j.l.

Orderstatus bestelling van 19-11-2012 j.l. is geannuleerd.
Ik heb de klanten service Vodafone gebeld en gevraagd hoe het kan dat je bestelling zomaar geannuleerd wordt. Ik heb alleen maar gevraagd naar mijn status!
Volgens de klanten service, zou vandaag d.d. 22-11-2012 een nieuwe zending binnen komen en mijn bestelling daarin bij zou zitten.
Stevie help!!
Hi ster,

Er staat nu wel een order voor je in het systeem voor een iPhone 5 64GB?
Momenteel zijn een aantal types iPhone 5 niet direct leverbaar, daardoor kan het ook moeilijk zijn je status na te kijken.
In hoeverre kan ik je verder helpen? Ik kan namelijk de order zelf niet nakijken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic