Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Juvri

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap er in ieder geval niets meer van. Bevestiging van mijn bestelling op vrijdag de 27ste om 10.46 (bestelnummer 269755xxx). Op basis van tijdstip had ik me erbij neergelegd dat ik niet bij de eerste lichting zou zitten, dus toen gisteren de sms binnen kwam met Dit is echt super jammer.... was dat eigenlijk wel prima. Vanochtend om 07.13 ineens een mailtje met als onderwerp je bestelling is onderweg :S
Aansluitend om 07.22 een maitlje met dit is je rekening, met daarin opgenomen een IMEI van een iPhoneX. Tevens een track en trace ontvangen, maar die werkt voorlopig nog niet (we kunnen helaas geen zending vinden met de barcode ....)


Net wel even om mezelf gek te maken het IMEI nummer gecontroleerd en dit komt overeen met een iPhone X gemaakt op 15 oktober.... zou het dan toch nog?

Ik weet het in ieder geval niet meer... Vodafone, de communicatie verdient zeker niet de schoonheidsprijs
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van jullie berichten hierbij een update:

SMS met levertijdeninformatie
De levertijden-sms die gisteren (01-11) is verstuurd klopt helaas niet. Er volgt vandaag een nieuwe sms met de juiste leverinformatie. We vinden het uiterst vervelend dat we sommigen van jullie hierdoor moeten teleurstellen. Daarentegen zullen een aantal positief worden verrast. We doen in ieder geval ons best om iedereen z.s.m. te voorzien van de nieuwe iPhone X.

Levertijdenpagina
De verwachte levertijden zullen vanaf 03-11 te vinden zijn op Vodafone.nl/levertijd.

Inkomens- en lastentoets
Een kleine groep klanten is benaderd om contact met ons op te nemen i.v.m. ontbrekende gegevens voor de inkomens- en lastentoets. Als dit betrekking op jou heeft krijg je hier een sms over of wordt er op een andere manier contact met je opgenomen.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi,
Mooi dat je toch je toestel krijgt. En inderdaad heel erg verwarrend allemaal.
Bij mij dus ook:
Ongeveer ruim een uur geleden toch maar eens gebeld met 0800-0560 en tot mijn grote verbazing vertelde de dame dat mijn toestel verzonden zou worden. Tot 20.00 uur vanavond zou ik een sms of email krijgen. Erg blij dus.
Hmm dat vreemde gevoel blijft. Toch nog maar eens bellen naar 0800-0560. Wederom een vriendelijke dame die mij nu verteld dat mijn bestelling in back-order staat!!! Wordt helaas niet geleverd morgen. :@
Balen dus. Zeker als je nu in het forum al die mooie berichten leest. Ik heb om 10.01 uur (27/10)de bevestiging gekregen en zie in het forum 10:46 uur besteld. Oke, zal wel een ander model zijn.
Verwarrend en balen.
Andere veel succes met de nieuwe iPhone X!
Maragaav

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Duidelijk! Echter ben ik wel benieuwd naar de Inkomens- en lastentoets issues die er zijn geweest. Ikzelf heb dus extra info moeten aanleveren terwijl ik bij de bestelling (F&F) niets heb kunnen invullen. Dit betekent dat mijn aanvankelijke bestelling van 27/10 om 09.05 uur geannuleerd is en een nieuwe aangemaakt is op 27/10 om 15.22 zonder dat ik daar debet aan heb kunnen hebben. En dus mogelijk veel langere levertijden 'kado' krijg... Niet schön als dat het geval is...
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Blijft echter de vraag hoe het mogelijk is dat mensen die later besteld hebben (lees na 09:10 uur) wel een iPhone X uitgeleverd krijgen en mensen die voor 09:10 uur besteld hebben enkel de helaas SMS ontvangen hebben en dus moeten wachten.

Blijkbaar hanteert Vodafone niet het 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' principe.
Hetgeen erg oneerlijk overkomt op mij.
JaqSwarthoff

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Voor mij het zelfde verhaal! 27ste binnen eerste uur besteld. Door de Inkomsten en lastentoets issues ook datum veranderd en 2x bestelling geannuleerd door Vodafone personeel.

En klantenservice zegt dood leuk nee nu loop u bestelling vanaf 31-10. En dat kunnen we niet veranderen. Toch te gek voor woorden. Serkan
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Vodafone nieuw abbo afspraak gemaakt! Komt morgen!!
2be

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zou het kunnen dat Vodafone eerste de nieuwe abonnees een toestel stuurt zodat zij tevreden zijn?
En dat de mensen die verlengt hebben toch al 'binnen' zijn?

Als ik hoor dat telefonische medewerkers op maandag nog vertellen tegen klanten dat ze de iPhone nog bij release ontvangen dan denk ik dat er door deze medewerkers alleen maar aan provisie wordt gedacht. De overige medewerkers van Vodafone hebben hier vervolgens last van.
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zie bovenstaande bericht, ik weet wel zeker dat het zo gaat.. Ik heb besteld om 9:15 met verlenging en weet nog helemaal niks behalve dat het 'later' wordt.

Klantenservice gesproken en die konden ook helemaal niks vertellen, ze draaide er maar omheen en was erg vaag.. Ik moest het maar afwachten was enig wat ze kon melden..
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Die SMS moet nog steeds aankomen helaas 😞
Mex

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

ik kreeg gisteren een sms dat mijn iphone x gepland staat voor week 44, nou krijg ik vandaag een sms dat het een incorrect bericht is en onze excuses daarvoor. Maar wanneer kan ik hem nu verwachten?
Aysgxl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
27 oktober vanaf 09:00 uur geprobeerd een iphone x te scoren.. Uiteindelijk om 09:56 uur een bevestiging ontvangen. Om 14:00 uur vodafone gesproken om te vragen naar levering, hoelang het zou duren tot ik het zou ontvangen. Een medewerker zei dat ik helemaal geen bestelling had geplaatst terwijl ik wel een bevestigingmail van had ontvangen. Toen heb ik direct weer opnieuw online een bestelling geplaats wat wel was gelukt.

Al zo lang aan het wachten voor een duidelijke sms of email over mijn bestelling. Ik bel vodafone ik chat via de website maar iedereen reageert kortaf en onduidelijk.

Gisteren een sms ontvangen dat ik mijn bestelling in week 44 kon verwachten. Net een sms ontvangen dat het niet zo was en ze een nieuwe afleverdatum doorgeven.. ja ooit.

Ik ben helemaal klaar met vodafone service, volgende keer verleng ik mijn abo absoluut niet meer bij vodafone.

Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Hallo allemaal, een kort vraagje.

Heb ook uiteraard afgelopen vrijdag rond 10 uur, (na een uur in de wacht te hebben gezeten) een iPhone X 64 GB Space Grey besteld. Uiteraard niet de allereerste maar zeker rond 10 uur op Vrijdag. Nu kreeg ik pas afgelopen maandag een bevestigingsmail, betekent dit dat het 'systeem' denkt dat ik mijn bestelling afgelopen maandag pas geplaats heb en dus betekent dat het systeem denkt dat ik later bestelt heb en dus de iPhone ook later krijg dan de mensen op Vrijdag. Mijn bestelnummer zit in de 2699.. Zou raar zijn als dat zo is, dan heb ik dus eigenlijk voor niks afgelopen vrijdag bestelt?
brianparmentier

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pij3 ik heb hem ook in de 2699 en op vrijdag besteld, vriend van me zit in de 27 en die heeft hem zaterdag besteld.
Elizakroek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Toevallig meer mensen die een mail hebben gehad dat hij uitgeleverd wordt,
maar de track en trace code het niet doet?

Onhandig zo, er staat dat hij onderweg is nu,
straks blijf ik morgen voor niets de hele dag in huis zitten wachten
bvdstarre

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb weinig goeds te zeggen over Vodafone. Ben een zakelijke klant al ruim 6 jaar en ook ik ben meegegaan met de iPhone gekte. Goed, omstreeks 9 uur bezocht ik de website van Vodafone. Echter was de website niet bereikbaar ik gok vanwege de drukte en ben het later gaan proberen omstreeks kwart voor 10. Goed, bestelling geplaatst en kreeg netjes mijn orderbevestiging. Uit het niets kreeg ik gisteren een SMS waarin stond dat ik helaas nog eventjes geduld moest hebben voor dat ik mijn toestel kan bemachtigen.. Ik boos de klantenservice gebeld natuurlijk omdat een van de medewerkers had gezegd dat bij de voor selectie zat en dat alle klanten die voor 3 uur in de middag een order heeft geplaatst die bij de 1e levering zitten.

Goed ik teleurgesteld, de klantenservice medewerker zei dat ik in een groep die later geleverd wordt zou zitten. Een andere keuze had ik niet, dus had maar opgehangen. Kijk later die avond op MyVodafone, zie ik staan dat mijn bestelling wordt geleverd en ik zsm een track & trace code zie staan op de order. Die avond is het zo ver (gisteren). Ik kreeg een mail met een track & trace. Tot op heden staat er wanneer ik de track & trace bekijk dat er niets bekend is over het pakketje..

Goed...... ik zou toch wel willen weten wat ik kan verwachten of niet? Met name dat wij ook gewoon werken, en er anders niemand thuis is om het toestel in ontvangst te nemen.
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
brianparmentier Bedankt Brian, andere mensen die ervaringen hier mee hebben. Zie namelijk mensen die rond 12 hebben bestelt en in de 2675 zitten, dus vraag me het toch af.
bvdstarre

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even het IMEI nummer gecontroleerd dat op mijn factuur staat. Volgens Vodafone komt mijn mobiel morgen aan, maar als ik kijk naar de production date van het toestel staat die op 31 oktober gemaakt is. Lijkt me niet echt logisch dat die binnen 2 dagen vanaf China->Foxconn naar mijn huis gaat...


batu

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dus hoe zit het met de issue wat betreft de late BKR-check? Ik heb het gevoel dat er niks mee gedaan wordt en dat deze groep mensen dus heel lang mag gaan wachten, terwijl velen van hen wel in het eerste halfuur hebben besteld.

Nu zien we hier allemaal mensen die veel later hebben besteld en wel morgen een iphone X geleverd krijgen. Ik heb nog niet eens één smsje gehad.
Elizakroek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Yes!
Track en trace code werkt mensen.
Morgen wordt hij bezorgd tussen 13.00 en 16.00
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic