Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
immink94

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pij3 als we de levertijden van vodafone aanhouden is dat ongeveer 1 tot 8 weken afhankelijk van het model.
https://www.vodafone.nl/levertijd/_assets/pdf/levertijden-iphone-x.pdf
Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Vodafone,
Bedankt voor de twee fantastische iPhones! Ze zijn prachtig. Sinds 27 oktober ging er slechts 1 dingetje een beetje mis met dat rare "super jammer" sms-je. Verder smetteloos! 🙂 Bestellen was supersimpel. Zaten op tijd klaar achter de computers voor de iPhone X en refreshen maar tot ze in het overzicht verschenen.

Info:
Partner en ik hebben allebei via Friends & Family verlengd. Geen toestellening. Betreft beide keren een Silver Grey 64GB. Bevestiging in beide gevallen binnen om 9.04. Bestelnummers in de 269750XXX range. Bezorgd 3 november.
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Begrijpelijk dat er boze mensen zijn, maar ze moeten begrip hebben...., het lijken wel kleuters.

bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het blijft janmer dat vodafone zegt dat ze leveren volgens first in-first out terwijl dat niet zo is. Het is duidelijk dat ze nieuwe klanten voorrang hebben gegeven en bestaande klanten die er heel vroeg bij waren met bestellen mogen nog een week of 2-4 wachten. Beetje jammer. Maar goed, het is niet anders..
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi,
Er zijn ook een hoop mensen die een toestel op afbetaling bestellen. niks mis mee, maar Vodafone is nu wettelijk verplicht een inkomens toets te doen en BKR check. Dat was eerder niet nodig zodat alles snel en foutloos verliep tijdens het bestellen. Waarschijnlijk zijn onder andere daardoor misschien vertragingen ontstaan. Erg vervelend allemaal. Daarbij de rommelige informatie voorziening van Vodafone, levert een aantal boze klanten op. Niet te vergeten dat Apple ook weinig toestellen heeft geleverd (of te weinig geproduceerd).
Wel merk ik op dit forum dat de storm een beetje over is en iedereen in de wachtstand staat. Dat is maar beter ook. Waarschjinlijk zijn we over een paar weken allemaal heel blij met onze iPhone X. Begrijp me niet verkeerd, ik baal ook enorm dat ik hem nog niet heb. Maar het wordt er niet anders van. Ben abonnee bij Vodafone vanaf het eerste begin en eigenlijk altijd prima behandeld. En nu zit het eventjes tegen. De iPhone 7 Plus Jet Black kwam ook een week later, dus wat is er nieuw... Hopelijk snel andere berichten.
Groeten.
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hi Ruud, ik hoor wat je zegt maar de van een partij als vf morgen we toch verwachten dat ze dit beter onder controle hebben. De wetgeving is niet nieuw en hier hadden en moesten ze beter op anticiperen. Het bestelproces is gewoon niet goed verlopen en daar vf daar echt de bal heeft laten vallen. Er werd namelijk letterlijk gezegd dat het verzoek om aanvullende informatie geen effect zou hebben op je plek in de rij. Maar als mensen vf daarop aanspreken komen er alleen wat vage of bitchy antwoorden. En dan vind ik dat ze even de grote jongens broek aan moeten doen en die mensen die wel heel vroeg erbij waren om de telefoon te bestellen maar door een fout in het bestelproces achteraan in de rij kwamen, niet bijna twee maanden op hun bestelling moeten laten wachten.
immink94

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
LadyLiberty dat klopt, en dat is ook het enige punt waar wij geen antwoord op krijgen!

-De telefoon komt later: maakt niet uit hebben de meeste van ons wel rekening mee gehouden dat dat mogelijk was.
-aanvullende data nodig: ook totaal voorstelbaar, soms heeft iets extra uitleg nodig.
-leugens van de klanteservice: zeg dan dat je achteraan komt, als je dat zouden doet zal 9 op de 10 het acepteren, en zo niet annuleer je je order op de bestel dag en ga je ergens anders heen. Maar als je gaat liegen om mensen te behouden, en het dan pas na enkele keren bellen toegeeft dat het wel degelijk uit maakt is kwalijk. En het punt waarom veel mensen nu boos of ontevreden zijn.

Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Inderdaad. En bij mij had het volgens mij ook geen goede reden. Veel mensen hadden een probleem met het BKR maar bij mij was alles aan de telefoon netjes geregeld. Alleen de bevestigingsmail kwam Maandag, erg raar waarom die niet gewoon direct kwam..
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb mijn order geannuleerd en hem ergens anders besteld, krijg hem morgen binnen 🙂
Hoop dat jullie hem snel zullen krijgen !
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Waar bbouws
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Belsimpel.nl
Weet niet of ik dat hier mag zeggen maar jammer dan.. 😛

Ze hebben alleen de 64gb wit en zwart op voorraad..
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
bbouws schreef:
Het blijft janmer dat vodafone zegt dat ze leveren volgens first in-first out terwijl dat niet zo is. Het is duidelijk dat ze nieuwe klanten voorrang hebben gegeven en bestaande klanten die er heel vroeg bij waren met bestellen mogen nog een week of 2-4 wachten. Beetje jammer. Maar goed, het is niet anders..
Jouw bewering is niet correct, hier ook een nieuwe klant die om 09:04 uur besteld heeft en ook gewoon pech heeft.
VF heeft gewoon pure willekeur toegepast.
BossModra

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had ook zoiets lekkers. Die vrijdag meteen besteld en had een ordernummer die begon met 26975XXXX. Bleek het dat ze een nieuw abbonement hadden geselecteerd ipv verlengen. Dus weer gebeld en dit zouden ze makkelijk om kunnen zetten. Kreeg ik daarna dus een mail dat me huidige geanuleerd was en ze een nieuw contract hadden aan gemaakt voor de verlenging.

Werd ik 1,5 dag later gebeld dat ze niet genoeg BKR data opeens hadden en moest ook weer. Dus ik vroeg of dat invloed erop had aangezien me eerste ook al geanuleerd was. Werd daarop gegarandeerd dat hij gewoon aangepast kon worden, geen probleem dus.

Krijg ik daarna een mail dat hij weer geanuleerd is !?

Zit nu dus op een order nummer die begint met 27094XXXX ipv de 26975XXXX die ik origeel had. Door dat geintje moet ik nu dus ook weken wachten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
bbouws schreef:
Belsimpel.nl
Weet niet of ik dat hier mag zeggen maar jammer dan.. 😛

Ze hebben alleen de 64gb wit en zwart op voorraad..
Geweldige tip! Krijg hem ook vandaag rond 14:30 binnen, kon hem nog net op tijd bestellen! 🙂
Aysgxl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Belsimpel heeft indd voorraad, ik bestel ook zo via hun. 🙂
batu

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hier ook geannuleerd bij vodafone en maar bij belsimpel besteld. Inmiddels melden ze wel dat het 2-4 werkdagen is, maar dat is alsnog lichtjaren sneller dan hier. 😉
Svenix

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoe is dit eigenlijk mogelijk Vodafone? Belsimpel zou over 2-4 werkdag weer een nieuwe batch binnen hebben & bij Vodafone moeten we nog een aantal weken wachten ..?
Wouto82

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ben het 100% eens met alles wat je schrijft.

Ja, het is vervelend dat de “echte fans” die er speciaal voor klaar gaan zitten hem n7 later gaan krijgen dan sommige anderen, maar dat overleven we echt wel.

Wat echter M.i. Onacceptabel is is hoe vf hiermee om gaat! Ik verwacht gewoon meer van een bedrijf die ik inmiddels al 9 jaar trouw ben..

Het had ze gesierd als je inleider geval het gevoel krijgt dat ze hun best voor je doen, en als alles mislukt een vorm van compensatie of weet ik veel wat verzorgen. Maar het boeit ze totaal niet! Ik heb met zeker 8 verschillende vf medewerkers gesproken en kreeg elke keer een ander verhaal. Dit soort dingen zorgt er voor mij voor dat ik niet bij vf Sil blijven. En dat is jammer want hun merk spreekt mij verder nog steeds aan
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hoi allemaal, ik heb mijn order bij vf geannuleerd en mijn abonnement bij vf verlengd via Belsimpel. Mijn iPhone X heb ik vanmiddag - op zondag!!! - ontvangen.

Wat een mooi ding!
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Ik verwacht komende week van VF echt een uitleg. Heb een klacht ingediend en er zou deze week het een en ander uitgezocht moeten worden. Gebeurd dit niet ga ik alles per direct opzeggen! Dus Vodafone abbo van mij mijn vriendin en contact bij Ziggo. Ben jaren lang een tevreden klant geweestmaar helaas is VF door deze actie door niet eerlijk te zijn en met een passende oplossing te komen mijn vertrouwen compleet kwijt geraakt.

En zoals vele hier zeggen het gaat niet om het wachten maar door het niet eerlijk zijn en niet met passende oplossingen komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic