Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
mboomsma

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is mij niet geheel duidelijk of de levertijd ingaat op de besteldatum of op de datum vanaf wanneer de iPhone X leverbaar was (3 nov). Dat scheelt namelijk op zichzelf al een week als je zoals ik op 27 oktober je pre-order geplaatst hebt.
JaqSwarthoff

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
ddouven Serkan

Meest kwalijke is nog dat ze de fout toegeven maar met slecht excuses komen het niet te kunnen veranderen door het systeem.

Als ik met mijn bedrijf zo fout maakt had ik nu mijn verantwoordelijkheid genomen en zou ik zorgen dat de mensen die de 27ste besteld hadden ook bij de eerste uitgaves zitten.

Een fout toegeven is 1 maar oplossen is een 2e dat daar horen we niks over van Vodafone.
lwlummen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En weet je al hoe je achter de bestelstatus van een in de VF winkel bestelde telefoon komt? 😉
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
JaqSwarthoff Idd ze geven het toe en vervolgens doet men niets om de getroffen personen ook maar ergens in tegemoed te komen.
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Ik heb net een medewerkster gesproken via de order cancellation afdeling en zij gaf aan dat ik nog binnen nu en een week een levering kan verwachten. Maar Serkan geeft in zijn post aan dat de levertijden veel langer zijn, dus wat is nu wijsheid?

Ik had eerst op vrijdag besteld (Via VF Next) maar deze order was geannuleerd omdat de medewerkster de BKR registratie onjuist had ingevuld. Hier kwam ik zelf achter toen ik zaterdag belde aangezien ik geen bevestiging had gehad. Uiteindelijk kreeg ik maandag een smsje, heb ik gelijk gebeld en is er een nieuwe bestelling geplaatst waar ik gelijk de bevestiging van per mail kreeg. Ik hoop echt dat de medewerkster gelijk heeft en dat ik het toestel binnen nu en een week ontvang. Mijn ordernummer begint met 2700.
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
GeorgeHovhan schreef:
Ik heb net een medewerkster gesproken via de order cancellation afdeling en zij gaf aan dat ik nog binnen nu en een week een levering kan verwachten. Maar Serkan geeft in zijn post aan dat de levertijden veel langer zijn, dus wat is nu wijsheid?

Ik had eerst op vrijdag besteld (Via VF Next) maar deze order was geannuleerd omdat de medewerkster de BKR registratie onjuist had ingevuld. Hier kwam ik zelf achter toen ik zaterdag belde aangezien ik geen bevestiging had gehad. Uiteindelijk kreeg ik maandag een smsje, heb ik gelijk gebeld en is er een nieuwe bestelling geplaatst waar ik gelijk de bevestiging van per mail kreeg. Ik hoop echt dat de medewerkster gelijk heeft en dat ik het toestel binnen nu en een week ontvang. Mijn ordernummer begint met 2700

Ik hoop het!!!
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Serkan Kort vraagje. Ik heb op Vrijdag bestelt, maar kreeg op Maandag pas bevestigingsmail, is mijn besteldatum dan wel 27-10? Of is het doordat ik die mail later heb gekregen 28-10 geworden?
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Iedereen was op hoogte,dat de leveringen wacht tijden zou opleveren. Dat kun je Vodafone niet kwalijk nemen...,ze kunnen niet iedereen gelijk bevoorraden..., dus heb geduld.
Voor je het weet ligt het pakketje bij je thuis...
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Serkan Ik zie nu in de mail dat daar als besteldatum 30-10 staat, dus aflgelopen maandag? Terwijl ik hem Vrijdag heb bestelt?
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Dabo het gaat zich niet om wacht tijden het gaat mij erom dat door een fout van vodafone mijn order niet op 27-10 is doorgevoerd maar pas op 2-11 waardoor je helemaal achteraan de wachtrij komt.

Ik wist dat er langere levertijden zouden zijn en dat is niet erg maar niet op deze manier!
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zoals wij in onzekerheid zitten, zit Vodafone ook in onzekerheid hierover...,omdat ze afhankelijk zijn van de leveringen van Apple.
Hierdoor kunnen ze moeilijk iets concreets naar ons iets beloven.
Wat betreft de fout ingevoerde orders, is het gewoon pech hebben. Het behandelen van zoveel orders,waarin iedereen ook nog gescreend moet worden levert inderdaad problemen op,dat kun je Vodafone ook niet kwalijk nemen.
Mocht je geholpen zijn door een onbekwame medewerker, heb je inderdaad ook geen geluk gehad....
Maar 1 ding is zeker ..... Vodafone doet zijn uiterste best om alles in goede banen te leiden...., en dat is waar het bij mij om gaat.
Niemand is perfect.....,zolang iemand maar laat zien dat hij alles geeft wat hij kan....meer kun je niet doen.
immink94

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
bij het bkr verhaal werd tegen mij ook nog gelogen dat de bestelling bleef staan
GeorgeHovhan

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Ben ik het zeker met je eens, maar dan moet er ook een neutraal antwoord gegeven worden i.p.v. verwachtingen kweken, daardoor ontstaan er boze/gefrustreerde klanten. Eerlijkheid wordt door iedereen gewaardeerd en dat de levering gelimiteerd is moeten we allemaal accepteren, daar veranderen we niks aan.
Rlips66

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Is dit nog uit te leggen aan de mensen die hem al op 27 okt hebben besteld maar om vage redenen (!) pas over 4 tot 8 weken gaan krijgen? Waarom is de klant de dupe van slecht functionerende systemen en interne processen en een bijna totale afwezigheid van transparantie. Ik kan me voorstellen dat er dingen mis kunnen gaan maar het mag toch geen verrassing zijn dat er veel belangstelling is voor een toestel met de meeste vernieuwingen sinds de iPhone 4? Daar ben je dan op voorbereid als organisatie lijkt me. Natuurlijk blijf je afhankelijk van Apple als het aankomt op het aantal toestellen dat je krijgt. Maar ook daar kan je transparant over zijn richting je klanten. Ook over de dingen die je daarover nog niet weet. Nu weten klanten niets, zien ze overal schijnbaar volledige willekeur om zich heen en mag je als vroege besteller gewoon gezellig wachten tot eind 2017/begin 2018. Waarom zie ik in de verte steeds meer een groene gloed opdoemen...?
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Dabo jij werkt zeker niet in het bedrijfs leven of wel?

Als ik dat soort fouten maak kan het zo maar zijn dat fabrieken stil komen te liggen wat 100.000 euro's kost! Je gelooft toch zeker niet dat mijn baas dan zegt wat jij opnoemt?

Dan kan ik hard aan de bak om alles alsnog in orde te maken!
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het is niet dat wij als klanten niets weten...., wij zijn allemaal op de hoogte, alleen willen de meesten dit niet accepteren.
Nogmaals Vodafone is voorzichtig in het maken met afspraken met ons , het mes snijd altijd aan 2 kanten.
Heb geduld beste Vodafone vrienden ,... Vodafone is wel de beste provider die je kunt hebben tegenwoordig.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Dabo. Klopt, zoals iedereen willen we allemaal onze iPhone X zo snel mogelijk hebben. Vodafone wil dat natuurlijk ook. Heeft geen enkel belang in boze klanten. Apple is hun leverancier en blijft in gebreke. Zoals bijna elk jaar. 😞
Geduld dus allen. En ik ook. Baal enorm dat ik mijn X nog niet heb gekregen.
Wel zou Vodafone eens juiste info moeten doorgeven. Of nadenken voor publiceren. Eerst foute SMS sturen, dan mededeling, dat er morgen een nieuwe SMS zou komen, die niet kwam. Hmm lekker duidelijk allemaal. Ook jij Serkan, Levertijd iPhone X 256GB SG 1-4 weken. Kijk je nu op de "nieuwe" lijst, 2-4 weken. Hoe kan dit soort dingen nou eigenlijk? Er kan nog een hoop verbeterd worden bij Vodafone.
En wij als klanten zijn de dupe. Dus Vodafone, AAN HET WERK ERMEE!
Groeten en goed weekend allen, ook zonder X.
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ddouvenDat is een ander verhaal.
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Snap dat de levertijd laag is, maar als ik nu langer moet wachten voor niks vind ik dat raar. Heb speciaal opgestaan voor de X en meteen bestelt, en het systeem denkt dat ik op 30-10 heb bestelt, dat klopt dan niet.
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat is gewoon pech hebben..., het systeem kon het verwerken van de orders blijkbaar niet aan....,nogmaals de schuld ligt bij Apple....,die onvoldoende stock hebben om iedereen te kunnen leveren, maar die gaan ook niet van te voren 100 miljoen stuks produceren ..., als er geen zekerheid is op verkoop... vrij simpel.
Nu blijkt dat er grote vraag is, is dat dus een probleem .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic