Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
kdd

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
je hebt helemaal gelijk . er word zo erg gelogen tegen over klanten !!
Oualid1997

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yesss ik heb mijn iPhone X. Heb er wel een aantal uur voor in de rij moeten staan, maar dan wordt je tenminste niet genaaid door Vodafone. Ik had hem ook hier besteld op 27 okt, maar het ging helemaal mis. (sms'jes, BKR-zaken, bestelling zonder toestemming geannuleerd) . Ze zijn helaas wel uitverkocht nu bij de Apple store
erikson76

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Serkan,

Dank je wel voor je reactie. Ik begrijp dat er nu meer duidelijkheid gaat komen. Dat is fijn.
Ik wacht de berichten af en check in de tussentijd nog wel wat eerste user reviews. Altijd leuk.
Succes vandaag! En geniet allemaal van de Iphone X straks.

Erik

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
kdd schreef:
je hebt helemaal gelijk . er word zo erg gelogen tegen over klanten !!
Jammer om te lezen dat dit je conclusie is na bovenstaande..
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Oualid1997 schreef:
Yesss ik heb mijn iPhone X. Heb er wel een aantal uur voor in de rij moeten staan, maar dan wordt je tenminste niet genaaid door Vodafone. Ik had hem ook hier besteld op 27 okt, maar het ging helemaal mis. (sms'jes, BKR-zaken, bestelling zonder toestemming geannuleerd) . Ze zijn helaas wel uitverkocht nu bij de Apple store
Veel plezier in ieder geval met je nieuwe iPhone X Oualid1997!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
erikson76 schreef:
Beste Serkan,

Dank je wel voor je reactie. Ik begrijp dat er nu meer duidelijkheid gaat komen. Dat is fijn.
Ik wacht de berichten af en check in de tussentijd nog wel wat eerste user reviews. Altijd leuk.
Succes vandaag! En geniet allemaal van de Iphone X straks.

Erik

erikson76 sportieve reactie 😄

Graag gedaan voor zover en zodra ik meer weet laat ik iets weten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Serkan bedankt voor je bericht.
Het gaat meer om het feit dat mensen iets over 9:00 's ochtends hebben besteld maar vanwege een fout op jullie website geen BKR-toetsing hebben gehad. Wij moeten er zelf achteraan ipv dat Vodafone dat doet. Inmiddels staan we ook nog opnieuw (achteraan) in de rij.
rmr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
benrv Precies dit dus, ik heb het gevoel dat vodafone medewerkers enkel bestellingen kunnen annuleren en genoodzaakt zijn een compleet nieuwe bestelling aan te moeten maken. Serkan Misschien is het handig voor de toekomst dat bestellingen gewijzigd kunnen worden en zo dus hun ordernummer kunnen behouden? Wel zo eerlijk voor de klant...
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Serkan Als Vodafone zo transparant mogelijk is in hun communicatie, zoals jij beweert, dan geef ons eens een transparante verklaring voor het volgende feit;

mensen die afgelopen vrijdag pas om 09:50 uur besteld hebben via VF Next hebben al de verzendbevestiging/leverafspraak op zak en de track en trace geeft aan dat ze vandaag de iPhone X geleverd krijgen.
Andere mensen, waaronder ikzelf die eeder besteld hebben die dag, ikzelf om 09:04 via F&F, enkel de beruchte helaas SMS ontvangen hebben en verder niets. Bestelling staat nog steeds op ontvangen en we houden je op de hoogte.
(Verder niets misgegaan met BKR of iets dergelijks).

Nu ben ik toch eens benieuwd naar een transparant antwoord, want ik krijg dit mijzelf niet uitgelegd.
bvdstarre

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Soms is het leven oneerlijk
lwlummen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan, Hoe kom ik er achter wat de verwachte levertijd is als ik een pre-order van alleen de telefoon heb gedaan een VF winkel? Ik heb verder geen bevestigingsmail of iets gehad, slechts een bevestiging van de pre-order op papier. Een VF winkel kan je niet bellen helaas namelijk
Floris44

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Serkan ben wel benieuwd naar de levertijden nu. Ik heb om vrijdag 27-10 9:14 besteld en ook later maandag het BKR telefoontje gehad. Verder geen nieuws meer ontvangen behalve de Jammer SMS.

Bij belsimpel bijvoorbeeld zijn alle losse toestellen uitverkocht(levertijd 6-8 weken). Wanneer je nu via Belsimpel een abonnement afsluit met Vodafone geven ze een levertijd van 5-7 werkdagen. Deze toestellen worden dus door Vodafone geleverd via Belsimpel aan de klant.

Betekend dit dan ook dat wij de telefoon eind volgende week kunnen verwachten?


Mikeyyy

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat mij enorm frustreert is dat er geen enkele wijze van communicatie van Vodafone naar mij toe is geweest betreft mijn bestelling. Geen email, geen smsje, helemaal niets. Ook mijn status blijft maar op hetzelfde staan, namelijk: Status ontvangen. Ik weet niet wat ik kan verwachten en dat is frustrerend, ik begrijp dan ook niet dat er niet ff gecommuniceerd wordt dat ik mijn X later ontvang. Maar het ergste vindt ik nog dat in mijn geval de verkoper van Vodafone (Telefonisch) mij heeft gezegd dat er zat op voorraad zijn en ik mij geen zorgen hoeft te maken gezien ik nog redelijk op tijd besteld heb. Nu vis ik alsnog achter het net. Ik heb het gevoel gekregen dat ik onjuiste informatie verkregen heb, met het doel om mij over de streep te trekken met een abonnement. Ik heb 4 zakelijke abonnementen bij Vodafone en 2 prive.

Gezien ik al heel lang klant ben van Vodafone en in de toekomst van plan ben meerdere zakelijke abonnementen af te sluiten, heb ik het voor elkaar gekregen om een gratis hoesje erbij te krijgen. Echter werd mij medegedeeld dat alle hoesjes voor de X uitverkocht waren en hij alleen een hoesje erbij kon doen op moment van afsluiting contract. Dus helaas. Nu keek ik na het gesprek op de Vodafone website en tot mijn verbazing zijn alle hoesjes op voorraad en direct leverbaar.

Ik ben eerlijk.. als ik zo voor de gek wordt gehouden, dan denk ik dat ik toch mijn toekomstige abonnementen niet bij Vodafone ga afsluiten en verlengen.



Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
benrv schreef:
@Serkan bedankt voor je bericht.
Het gaat meer om het feit dat mensen iets over 9:00 's ochtends hebben besteld maar vanwege een fout op jullie website geen BKR-toetsing hebben gehad. Wij moeten er zelf achteraan ipv dat Vodafone dat doet. Inmiddels staan we ook nog opnieuw (achteraan) in de rij.
benrv rmr

Dit was inderdaad een ongelukkig probleem die we graag hadden voorkomen. Helaas was het daarnaast bij een aantal bestellingen niet mogelijk om de bestaande order aan te passen. Hierdoor diende de order opnieuw ingevoerd te worden.

We hebben in ieder geval diegene waarbij dit het geval was via een sms verzocht om contact met onze orderafdeling op te nemen om de bestelling aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Wellicht dat het versturen van de sms niet bij iedereen goed is gegaan. Onze collega's nemen in dat geval ook nog telefonisch contact op.
JaqSwarthoff

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Serkan
Het was wel netjes geweest als jullie toch ervoor gezocht hadden dan die mensen op hun oorspronkelijke plek terug waren gekomen. Want het is niet onze fout! Maar nu wel ons probleem.

Dat is nou niet bepaalde goede service!

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
mistervis007 schreef:
@Serkan Als Vodafone zo transparant mogelijk is in hun communicatie, zoals jij beweert, dan geef ons eens een transparante verklaring voor het volgende feit;

mensen die afgelopen vrijdag pas om 09:50 uur besteld hebben via VF Next hebben al de verzendbevestiging/leverafspraak op zak en de track en trace geeft aan dat ze vandaag de iPhone X geleverd krijgen.
Andere mensen, waaronder ikzelf die eeder besteld hebben die dag, ikzelf om 09:04 via F&F, enkel de beruchte helaas SMS ontvangen hebben en verder niets. Bestelling staat nog steeds op ontvangen en we houden je op de hoogte.
(Verder niets misgegaan met BKR of iets dergelijks).

Nu ben ik toch eens benieuwd naar een transparant antwoord, want ik krijg dit mijzelf niet uitgelegd.
Ik heb dit voor je nagevraagd en dit komt doordat bestelling die via F&F zijn gedaan, via een alternatieve weg in het 'bestelsysteem' worden doorgevoerd. Hierdoor kan het langer duren alvorens je bestelling door het systeem wordt verwerkt.
rmr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Serkan Sms is door mij goed ontvangen en ik heb direct gebeld voor de extra gegevens. Ik weet toevallig ook na een lang telefoongesprek met 3 collegas van u, dat mijn bestelling afgelopen maandag niet gewijzigd is, maar geannuleerd en dat er een nieuwe bestelling is aangemaakt. Dit is precies waar het fout gaat, maandag wordt er aan de telefoon verteld dat het ordernummer en tijdstip behouden wordt, terwijl dezelfde collega tegelijkertijd de bestelling annuleerd en een nieuwe aanmaakt. Niet zo transparant toch?
Er mag, naar mijn inzicht, wel iets meer aandacht gegeven worden vanuit vodafone om dit soort problemen te verkomen en op te lossen. Het is nu ook niet de eerste keer dat er een Iphone gepre-orderd kan worden bij jullie.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
bvdstarre schreef:
Soms is het leven oneerlijk

Mee eens.... En niet alleen met een iPhone levering 😉
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
JaqSwarthoff schreef:
@Serkan
Het was wel netjes geweest als jullie toch ervoor gezocht hadden dan die mensen op hun oorspronkelijke plek terug waren gekomen. Want het is niet onze fout! Maar nu wel ons probleem.

Dat is nou niet bepaalde goede service!

Dat is zeker waar. Echter was dit wegens technische redenen niet in alle gevallen mogelijk.
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Serkan schreef:

Ik heb dit voor je nagevraagd en dit komt doordat bestelling die via F&F zijn gedaan, via een alternatieve weg in het 'bestelsysteem' worden doorgevoerd. Hierdoor kan het langer duren alvorens je bestelling door het systeem wordt verwerkt.
Dank je wel voor je antwoord ????????
Dat is de eerste keer dat ik een antwoord krijg op deze vraag.
Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
????????????????????????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic