geutjesj

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Landelijke storing vaste telefonie!

Er is dus over duidelijk een landellijke storing met de vaste telefonie van Vodafone. Al onze vestigingen zijn onbereikbaar en kunnen ook niet bellen. Op Twitter lees ik dat overal mensen niet meer kunnen bellen of gebeld kunnen worden via de vaste telefoondiensten van Vodafone.
 
Via het nummer 040 750 50 50 waar je storingen kan melden krijg je wel het keuze menu te horen maar je krijgt alleen niemand aan de lijn. Echt een hele slechte zaak. Het is al het zoveelste incident van Vodafone. Waarom worden storingen van deze omvang niet gewoon op de website duidelijk vermeldt en ook wat de actuele status is? Zo moelijk is dat toch niet?
 
Tevens kun je nergens een melding lezen / plaatsen omtrent storingen en problemen met de vaste telefonie diensten van Vodafone!
16 Reacties 16
thier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op dit moment ondervinden wij telefonie storing in gebied 2685, is hier al wat over bekent medewerkers van Vodafone???
thier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Portal is geupdated ondertussen:
 Vaste telefonie verstoring
1 oktober 2013


  • Beste klant,
    Op dit moment loopt er een verstoring mbt VoV en OneNet, het is op dit moment niet mogelijk om een gesprek op te zetten.
    Het incident wordt met de hoogste prio opgepakt.
    Zodra wij meer info mbt de verstoring zal dit vermeld worden via het bulletin Board.
    Voor alle klanten die de dienst ERS hebben afgenomen, deze zijn geactiveerd.
    Onze excuses voor het ongemak.
    Mvgr,
    Vodafone
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo thier, welkom op het forum. Er zijn op dit moment inderdaad problemen met vaste telefoniediensten voor zakelijke klanten (even ter verklaring voor de overige forumgebruikers die mogelijk niet weten wat VoV en OneNet zijn).

Hier wordt met zeer hoge prioriteit aan gewerkt door onze technici. Updates worden via de portal gegeven!
thier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok Dank je Bas voor de update. We wachten het af.
 
Borculo-2-4

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er op dit moment een storing in Bocrulo op het vaste telefonie net, gebied 7271?
Denbosch073

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er een storing met vaste telefonie netnummer 073?
Draconian

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Storing met vaste telefonie in De lier-Westland. IP-telefonie. We kunnen als bedrijf niet naar buiten bellen en gebeld worden.
geutjesj
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er lijkt een landelijke storing te zijn. Heel veel klanten hebben problemen en zijn niet bereikbaar. Helaas nergens kun je iemand van Vodafone bereiken. Ook kun je het nergens op de website nalezen of een status ervan terugvinden. Schijnnbaar is communiceren voor een communicatie bedrijf als Vodafone erg moeilijk.
Mobielo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vanochtend rond een uurtje of 10.00 kan ons bedrijf niet meer naar buiten bellen en gebeld worden met onze vaste telefoonlijn (Vodafone). Graag Z.S.M. oplossen!!
Borculo-2-4

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een landelijke storing. Net contact gehad met support van Vodafone.
Het telefoonnummer voor tech.support is *edit door BasT: nummer is bedoeld voor (groot)zakelijke klanten* . Wel wachten want er bellen op dit moment veel mensen.
Voor de huidige storing hoef je niet meer te bellen.
Men kon nog geen indicatie geven hoelang e.e.a. gaat duren!

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, voor het overzicht heb ik deze topics samengevoegd.

Er zijn inderdaad problemen met vaste telefonie voor bedrijven. Daar wordt met de allerhoogste prioriteit aan gewerkt en er worden vorderingen geboekt.

Omdat dit een storing is die voor bedrijven geldt, worden de beheerders van deze bedrijven hierover op de hoogte gesteld, bijvoorbeeld via de portal waar zij toegang toe hebben (zie ook de melding die thier hierboven gekopiëerd heeft)

@Borculo-2-4: ik heb het nummer dat je noemde even verwijderd uit je post. Opzich goede service om dat te noemen, maar het nummer dat je noemt is bedoeld voor (groot) zakelijke klanten. Bij de mensen die dit nummer kunnen bellen (bv de telecombeheerder van een bedrijf) is dit nummer reeds bekend 🙂
Draconian

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heel slecht van Vodafone ja. Als systeembeheerder word je door iedereen aangevallen in het bedrijf omdat je als bedrijf niet naar buiten kan bellen of gebeld worden. We lopen dus orders mis. Op de website van Vodafone vind je niets en bij de servicedesk blijf je maar in de wacht staan. Dankzij dit forum kon ik mijn collega's bewijzen dat het niet intern is in ons bedrijf maar Vodafone zelf juist.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

geutjesj schreef:

Tevens kun je nergens een melding lezen / plaatsen omtrent storingen en problemen met de vaste telefonie diensten van Vodafone!
Hallo allemaal, zoals eerder reeds bevestigd was er inderdaad een probleem met vaste telefonie voor bedrijven.

Dit probleem is ondertussen verholpen.

Meldingen over de storing zijn te vinden in oa de portal waar beheerders binnen de diverse bedrijven toegang toe hebben (zie bv de melding van thier hierboven)

Ps. Om eea overzichtelijk te houden heb ik diverse topics samengevoegd.
geutjesj
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies zoals je het zegt. Het is gewoon heel irritant en kan ook tot een conflict leiden. Dus ik hoop dat Vodafone nu voortaan duidelijke dergelijke landelijke storingen en problemen gaat vermelden met de status op hun website zowel voor mobiel als ook voor vaste telefonie.
geutjesj
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT: als ik inlog en ik ga de storingspagina bij het zakelijke deel van My Vodafone krijg ik dus een foutmelding dat de pagina niet bestaat:
 
https://zakelijk.vodafone.nl/zakelijk/My_Vodafone_Zakelijk/Storingen_en_onderhoud/ 
 
Dus waar kan ik dat dan ergens nakijken?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
geutjesj schreef:
@BasT: Dus waar kan ik dat dan ergens nakijken?
Als die pagina niet werkt raad ik aan om contact op te nemen met onze technische dienst. Het kan dat er bv in je account iets mis gaat dat door hen uitgezocht moet worden. Ik kan me je boosheid in ieder geval goed voorstellen, als je niet op de hoogte bent is zo'n probleem als dit een zeer vervelende verrassing. Ik hoop dat je van me aan wilt nemen dat het inderdaad via de reguliere weg naar de diverse telecombeheerders is gecommuniceerd.

Overigens verwacht ik dat het op dit moment zeer druk is aan de lijn. Ik zou denk ik bv morgen hier over bellen, dan scheelt je zeer waarschijnlijk wat wachttijd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic