Raikki

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klantenservice Vodafone

Tot mijn stomme verbazing gaat de service er eerder op achteruit bij Vodafone, dan dat je er beter van wordt als je dezelfde provider besluit te houden. Ik had een Nokia 96 met voordelig abonnement en wilde dat eigenlijk met een aanbieding voor een nieuwe Samsung van Vodafone verlengen. Eerst eens even rondgesnuffeld wat er ondertussen veranderd was.

Belminuten afronden:
Zoals in de media is verteld heb ik verificatie bij de klantenservice van Vodafone ook te horen gekregen, nl dat er afgerond wordt op hele belminuten ook al bel je maar een paar seconden. Schandalig eigenlijk, want je betaald voor iets wat je niet daadwerkelijk hebt gebruikt. Maar je kunt wel als Donquichot gaan vechten tegen alle windmolens, daar schiet je niets mee op, dus toch maar besteld.

Verlengen bij Vodafone (aansluitend op oude abonnement) onmogelijk via internet:
Dan wilde ik graag mijn abonnementen op elkaar laten aansluiten, maar tijdens de online service van Vodafone is er nergens een datum die je kunt opgeven. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik op 19 nov een mail-bevestiging dat ik per 19 okt een nieuw abonnement had afgesloten?? Daarna nog een mail dat de ingangsdatum 19 nov was vwb de betalingen, terwijl mijn lopende abonnement pas op 27 dec zou aflopen. Dus ik mailen naar Vodafone, maar geen antwoord na een week. Vervolgens bellen uiteraard. Ja meneertje, dat had u online moeten aangeven. Maar dat ging niet zei ik nog, er was geen mogelijkheid. Tsja meneertje, dan had u even moeten bellen ipv via internet te boeken. Toen brak mijn klomp, werkt Vodafone al met een fax of doen ze nog aan morse-tekens, schandalig antwoord eigenlijk.

Ik vroeg wat de mogelijkheden dan waren (ik had ondertussen nog steeds geen antwoord op de vraag waarom ik een mail kreeg met 19 okt, dat antwoord heb ik tot op heden nog niet). U kunt alles stopzetten zei de man belerend, maar dan moet u er wel aan denken dat u opnieuw een abonnement afsluit. Ik dacht nog....hmmm dacht ik, dan zal die aanbieding niet meer geldig zijn. Dus ik zei dat alles gewoon door moest gaan, maar dat ik het wel erg vreemd vond dat mijn oude abonnement nu opeens stopgezet werd en ik niet meer van het voordeel genoot. Maar u betaalt in de toekomst toch minder en wij kunnen dat helaas niet voor u regelen, want u heeft toch al een abonnement aangevraagd, tsja, maar dat abonnement is dan ook weer eerder afgelopen zei ik nog.....te moeilijk voor de klantenservice, maar wel weer voordelig voor Vodafone en niet voor mij als klant. Ik kreeg het niet uitgelegd. Zeer onbevredigend allemaal.

Geen levering:
Vooral onbevredigend toen opeens een mail kwam dat de gevraagde Samsung Galaxy S 9000i tijdelijk niet meer leverbaar was. Ik boos bellen, twee keer naar een andere klantenservice gestuurd, kastje-muur gevoel was weer enorm!! Uiteindelijk bleek de telefoon gewoon op voorraad, maar het zou nog wel een week duren???? Ik weer pissig, vroeg of dit niet sneller kon, nee meneertje, we moeten ook alles goed voorbereiden. Voorbereiden van het inpakken, of voorbereiden van het op het schap leggen en er weer afhalen? Snap je het nog, ik niet !!! Enfin, een week later de bewuste telefoon ontvangen. Ondertussen allerlei vreemde meldingen op de oude Nokia over MMS en internet (terwijl ik dat al twee jaar gewoon had) en dat de aansluiting niet in orde zou zijn. Gelukkig kon ik wel gewoon bellen.

Oude saldo
Wat dan ook verraderlijk is, blijkt het meenemen van je oude saldo van vorige maand. Je neemt het wel mee, maarrrrr in de nieuwe maand wordt eerst het nieuwe saldo aangesproken en opgemaakt en DAARNA pas het oude saldo, wat dus NIET meegaat naar de volgende maand. Dus als je een bundel hebt van 20 euro en je hebt nog 10 euro van de voorgaande maand, dan is aan het eind van deze maand je saldo NUL als je voor 20,50 euro hebt gebeld. LULLIG !!! En vooral ook klantonvriendelijk, maar dat zal ze bij Vodafone een worst zijn, want toen ik dit mailde kreeg ik doodeenvoudig het antwoord dat ik dan een andere provider moest zoeken, klootzakken!

Nieuwe toestel
Dan krijg je eindelijk je Samsung Galaxy en blijkt deze weer niet je SIMcard gegevens goed te lezen. Ook kan het toestel niet op de PC aangesloten worden, want dan moet je een programma hebben dat nog niet bestaat schijnbaar (´kies´ of zo?) en MMS is nog steeds niet mogeijk.

Ik heb maar niet meer gebeld, ik heb alles online geprobeerd op te lossen en ben stomverbaasd over de melding op de Vodafone site dat MMS niet online kan worden geconfigureerd op de Samsung Galaxy, maar ik weet 1 ding wel. Deze provider NOOIT weer, deze komt in het rijtje KPN en UPC, oftewel stempel verschrikkelijk en NOOIT meer zaken mee doen. Waar is Orange gebleven, die waren altijd goed en klantvriendelijk, ik ga maar eens T-mobile proberen.
1 Reactie 1
Henok

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
waar
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic