NiekFrijstein

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht over service vodafone

Toen ik in mei over wilde stappen van KPN naar Vodafone zag ik het helemaal zitten.
Ook ik wilde graag zo´n hippe telefoon met die mooie app´s van tegenwoordig.
Ik ben wel al vanaf mei bezig om een toestel te bemachtigen.
Het eerste toestel dat ik graag wilde was de S+ van Samsung, tot ik op een gegeven moment de 3GS zag staan in de VI. Dit was een drietal weken later en ik had het eerste toestel toch nog niet in huis. Ik dacht ik bel eens om het om te laten zetten naar een ander toestel.
Ik bel met de Vodafone om het toestel om te zetten. Dit was geen probleem (dacht ik).
Toen begon de ellende pas echt. Ik heb op advies van degene die ik aan de lijn had de eerste bestelling geannuleerd en de volgende dag een nieuwe bestelling geplaatst. Op een of andere manier is er in het systeem van Vodafone een fout gemaakt met het overzetten van het telefoonnummer van KPN naar Vodafone. Dit heeft als gevolg dat de bestelling die ik heb gedaan opnieuw door het systeem werd geannuleerd. Ik was al 4 weken aan het wachten op het eerste toestel, hier kwam nog eens 3 weken bij omdat ik een andere toestel wilde, maar als ik niet nogmaals contact had gelegd met Vodafone had ik nu nog zitten wachten. Op zich kan dit gebeuren, maar ik hoor niets van Vodafone. Geen belletje geen mail niets. Ik bel een paar weken later terug naar de Vodafone. Kreeg ik Volgens mij Sandra aan de telefoon.
Zij vertelde mij dat het om duistere redenen niet is gelukt en dat het systeem de bestelling heeft geannuleerd. Zij wist mij niet te vertellen waarom. Ik heb bij haar een nieuw bestelling geplaatst. Inmiddels 7 weken verder.
Toen ik ook hiervan verder niet hoorde ben ik na een tweetal weken maar weer eens gaan bellen, wat dacht je. Precies het zelfde verhaal. De creditering was goed de nummer aanvraag (nummerbehoud) was ook goed, maar de bestelling was wederom geannuleerd door het systeem. Inmiddels 9 weken verder. Eigenlijk wilde ik geen klant meer worden van de Vodafone, want als dit de gang van zaken is, bedank ik hiervoor. Het is een principe kwestie geworden. Ik moest gelijk denken aan Joep van het Hek.
Eindelijk kreeg ik iemand, in dit geval een man aan de telefoon die wel wist wat er aan de hand was met het systeem. Hij vertelde dat de koppeling met de eerste nummerbehoud aanvraag verkeerd was. Het systeem geeft, (zei hij ) zelfs aan waart de fout ligt.
Als klap op de vuurpijl kon ik het toestel dat ik graag wilde hebben (3GS) en al sinds mei aan het bestellen was niet meer krijgen want hij was uit de actie gehaald. Toen werd ik echt boos. Uiteraard niet op degene die ik aan de telefoon had, maar meer op het hele Vodafone concern.
Ik heb gevraagd aan degene die ik aan de telefoon had hoe zij dit op gingen lossen, het ligt immers niet aan mij dat ik het toestel nog niet heb en hem nu niet eens meer kan bestellen. Hij gaf aan dat hij er niets aan kan doen en dat er niets anders op zat dan een ander toestel te kiezen. Ik heb hem gevraag of ik zijn teamleider of afdelingleider kon spreken. Dit omdat zij misschien meer bevoegdheden heeft om alsnog mijn toestel uitgeleverd te krijgen, misschien via een winkel. Uiteraard was zij niet aanwezig op dat moment en kon ik later terug bellen.
De volgende dag heb ik teruggebeld, meen je nu dat ik haar aan de telefoon krijg. In dit geval Sandra heeft van Vodafone heeft mij 5 keer uitgelegd dat ik een ander toestel moest uitzoeken en dat, dat de enige mogelijkheid was. Ik hoop dat dit gesprek opgenomen is, want hier kunnen ze nog wel iets van leren. Tijdens het gesprek viel even de verbinding  weg. Dat wil zeggen ik verstond haar wel maar zij mij niet. Ik was erg verbaast toen zij zei tegen haar collega. “Deze klant gaat vast boos terug bellen”. Beetje raar dat zij commentaar heeft over de klant tegen haar collega, terwijl de klant nog gewoon aan de lijn hangt. Ik heb haar ook de tip gegeven, toen de verbinding weer oke was, dat zij beter geen dingen over de klant kan zeggen, maar dit gewoon moet denken. Hier was zij even stil van. Ik kreeg haar afdelingleider genaamd Kim niet aan de lijn. Terwijl ik toch echt zeer netjes en correct ben gebleven, ondanks dat ik echt hels was. Ik kwam er niet uit met Sandra en ik heb toen besloten om het gesprek te beëindigen. Ik heb haar overigens wel bedankt voor de moeite.
 
Vervolgens heb ik direct teruggebeld met de Vodafone om misschien via een andere collega de afdelingsleider te pakken te krijgen, maar ook dit is niet gelukt. Zij zei letterlijk ” Zij is vandaag, nu in bespreking”. Met andere woorden onze afdelingleider is de hele dag in bespreking. Lijkt mij stug dat een afdelingleider van een callcenter de hele dag in bespreking is. Zij zou eigenlijk op de vloer mee moeten luisteren met haar medewerker om de klanttevredenheid omhoog te krijgen. Uiteindelijk heb ik de strijd opgegeven en heb besloten niet in zee te gaan met Vodafone, Kim als je nog zin hebt om een keer te bellen je kunt vast mijn telefoonnummer terug vinden in het systeem.   
Met vriendelijke groet,
 
Niek Frijstein (bijna klant bij Vodafone)
 
 
 
 
5 Reacties 5
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Niek,

Wat vervelend om te lezen allemaal....:( Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen.

Heb je een klantnummer of mobiel nummer voor me? Ik ga dan kijken wat er nog gedaan kan worden voor je.

Klant- en/of mobiel nummer ontvang ik graag per Private Message.

Mij een PM sturen?
Klik op mijn naam en vervolgens op deze gebruiker een privebericht versturen.


RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klantenservice-medewerkers zouden in dit soort gevallen geïnstrueerd moeten worden om op te merken dat dit een "schrijnend geval" is, en het wel degelijk naar een speciale afdeling kunnen doorzetten voor behandeling op maat. Tenzij Vodafone het okee vindt dat één op de zoveel klanten dit meemaakt... (lijkt me niet?)
postvoorels

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ten einde raad dan nu maar geregistreerd op dit forum van via de klantenservice kom ik nu na ruim een maand nog steeds niets verder terwijl ik al jaren klant ben bij Vodafone en altijd keurig op tijd mijn abonnement betaal. Nooit problemen gehad. Nu wel en Vodafone geeft niet thuis. Ergens in mei laadde mijn dure smartphone (Samsumg galaxy note) niet of niet goed meer op. Met een splinternieuwe andere oplader geprobeerd. Deed het ook niet. Ik had mijn toestel nog geen jaar en had nog garantie tot eind juni van dit jaar. Bij de vodafone winkel in Amersfoort gebracht met de mededeling dat het niet aan de oplader lag. Na een week was mijn toestel klaar. Op mijn vraag wat er was gerepareerd antwoordde men doodleuk dat het aan de oplader lag en dat die was vervangen. Ik zei" Dat kan niet waar zijn"! En jawel, eenmaal thuis bleek het probleem verre van hersteld. Sterker nog: het toestel was nu ook heel traag en het scherm zag er totaal anders uit. Nog afgezien van het feit dat al mijn bestanden waren gewist. Dat was mij niet verteld. Afijn, ik ging weer terug naar de winkel begin juni met nog steeds hetzelfde probleem dat eerder dus niet serieus genomen werd. Telefoon werd weer ter reparatie ingenomen. Na een week kreeg ik tot mijn stomme verbazing een email van de vodafone winkel dat deze keer vochtschade was geconstateerd en dat mij dat dat ongeveer 35 euro zou kosten. Hoezo nu ineens vochtschade? Waarom is dat de eerste keer niet ontdekt? Wie zegt mij dat dat dan niet tijdens de eerste reparatie is ontstaan? Immers, het toestel was ook ineens traag. Dat was daarvoor niet het geval. Het ging mij niet om de kosten, maar ik had hier geen goed gevoel over. Klantenservice gebeld. Ja mevrouw, dat is een raar verhaal. We gaan een onderzoek instellen. Na een week stilte heb ik maar weer eens gebeld met de Klantenservice. Het onderzoek bleek bij de verkeerde afdeling te liggen. Opnieuw ingediend. En zo heb ik een aantal keer gebeld. Steeds tevergeefs. Nog geen onderzoeksresultaat. Ondertussen heb ik schriftelijk een klacht ingediend. Inmiddels zit ik ruim 4 weken zonder smartphone. Ik betaal uiteraard wel gewoon mijn abonnementskosten. Voor iets waar ik dus geen gebruik van kan maken vanwege een slechte service van Vodafone. Vandaag weer gebeld met de Klantenservice. Er was wel degelijk een uitslag van het onderzoek, maar men was vergeten mij te bellen. Uitslag: ik moest zelf maar naar het reparatiebedrijf Dynafix bellen. Want er bleek toch geen vochtschade te zijn maar ze hadden mij een rekening gestuurd omdat ik geen garantie meer had! Nee, die was door de fouten van Vodafone inmiddels verlopen, ook al heb ik ruimschoots binnen de garantietijd mijn toestel ter reparatie aangeboden. En hoe nu verder?! Mijn vertrouwen in Vodafone is inmiddels verdwenen. Ik wil mijn toestel terug, maar billijk lijkt mij inmiddels dat mij door Vodafone een nieuw toestel wordt aangeboden. Vertrouwen in de reparatie, waarvan steeds wisselt wat er aan de hand is, heb ik ook niet meer. En daarnaast vind ik dat Vodafone mij een vergoeding voor mijn abonnementskosten moet betalen. Met de klantenservice schiet ik niks op. Dames zijn getraind om excuses te maken en te zeggen dat ze er melding van maken. Vervolgens wordt het weer stil. Ik ben nu zo ver dat ik dit niet meer accepteer en contact op ga nemen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik moet nog een jaar met dit abonnement, maar daarna ben ik geen klant meer bij Vodafone.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Postvoorels,

Heb je hierover ook al eens contact gehad met ons webcare team? Zij zijn 24 uur per dag te bereiken via Twitter en Facebook. Via het forum is het lastig om dingen voor je na te kijken aangezien we hier geen toegang hebben tot jouw gegevens. Ook is het forum hiervoor niet de ideale plek. Mijn collega's kunnen via Facebook wel voor je nakijken wat er precies is gebeurd en wat er precies is geconstateerd door onze reparateurs. Het lijkt me daarom het handigst dat je even met hen contact opneemt.
nphdijk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag 31 oktober 2013 opnieuw via Phone house aan de praat gehouden.
Zal ik nu e.e.a. door mijn advocaat op laten oppakken.

Vodafone suurt je van kastje naar de muur.
Morgen ga ik via twitter uit zetten.





AANGETEKENEND

Aan Vodafone
T.a.v. S.S.V
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Betreft: Klacht over verbindingen gsm’s

Nuenen, 28 oktober 2013

Geachte dame/heer,

Via deze brief wil ik u mijn ongenoegen kenbaar maken met de tekortschietende dienstverlening van Vodafone. Ik verwacht ook van uw bedrijf dat er een snelle en passende oplossing wordt geboden.

Op 20 mei jl. heb ik bij u drie mobiele telefoonabonnementen afgesloten voor de nummers 06-XXXXXXX, 06-XXXXXXX en 06-XXXXXX Deze telefoons worden dagelijkse intensief gebruikt voor mijn firma’s PH & H Consult en PHH Academie die beide kantoor houden op ADRES XXXXXXX. Ik en mijn medewerkers zijn afhankelijk van goede verbindingen met deze mobiele telefoons.

Aanvankelijk hebben de mobiele nummers goed gewerkt, maar sinds enige tijd (18 augustus) ontstonden er problemen met het bereik van de telefoons, d.w.z. dat er vanuit ons kantoor en op diverse andere locaties niet meer gebeld kon worden. Dit geldt zowel voor gebeld kunnen worden als voor zelf bellen. Dit constateerden wij in Nuenen (kantoor), Vessem, Eersel en Tilburg.
Vanaf donderdag 17 oktober hebben wij met alle drie de telefoons geen enkel bereik meer (zowel inkomend als uitgaand), in ieder geval in Nuenen.

Wij hebben maandag 21 oktober met de medewerkers van The Phone house in Nuenen diverse tests gedaan met de telefoons en allerlei mogelijkheden gezocht, maar het probleem blijft bestaan: simpelweg geen bereik. Uw klantenservice zou voor een case aangemaakt hebben. Op 22e oktober is opnieuw via Phone House contact met u opgenomen. Weer is alles met u besproken, U zou weer een case opgemaakt hebben. Op donderdag 24e oktober is opnieuw door Phone House contact met u opgenomen. Hier bleek dat u weer geen case heeft opgemaakt. Wij hebben u medegedeeld dat de gespreken opgenomen zijn en worden. U heeft weer alles opgenomen en toegezegd e.e.a. op te lossen + contact met ondergetekende te nemen. Dit is op heden niet gebeurd.

Verbindingen per telefoon zijn voor onze bedrijven van levensbelang, wij bellen dagelijks met zakelijke partners, klanten, collega’s, docenten, studenten e.d. Bij al onze acquisitie staan deze telefoonnummers vermeld op websites en in schriftelijk materiaal.
Wij lijden door deze problemen dagelijks grote schade.

Omdat u zich jegens mij niet aan uw verplichting heeft gehouden, roep ik u op om mij per omgaande een adequate oplossing te bieden. Het gaat niet alleen om onmiddellijk herstel van de verbindingen, maar ook om compensatie van de geleden schade, te weten 250, -- Euro per dag vanaf de schade datum, donderdag 17 oktober 2013.

Indien u niet binnen 7 dagen op deze oproep reageert, wil ik met onmiddellijke ingang mijn abonnementen ontbinden en ontvang ik van u graag een schriftelijke bevestiging van deze ontbinding.

Wanneer u niet binnen 7 dagen de gevraagde diensten kunt leveren en de schade vergoed, zal ik mij beraden op juridische stappen.

Met vriendelijke groet,

Drs. Nico Pijnacker Hordijk
Directeur

PH & Huitema Consult
ADRES XXXXXXX




CC. Brief wordt aangetekend en per post verzonden








E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic