Goedenavond.
Bij deze wil ik graag een klacht indienen.
klacht 1;
Mijn toestel, de iphone 14 pro, is beschadigd door waterschade.
De telefoon wordt verkocht onder de volgende eigenschappen;
- de iphone heeft een IP-classificatie van IP68. Hiermee kan de telefoon 30 minuten onderwater blijven op een diepte van 6 meter. De diepte en het aantal minuten kunnen verminderd worden als jouw iphone barsten of krasjes heeft.
Mijn Iphone is puntgaaf en ben absoluut niet op 6 meter diep geweest voor 30 minuten. Dit zou hij wel moeten kunnen volgens de omschrijving.
Als consument wil ik mij beroepen op het consumentenrecht. De iphone is verkocht onder een omschrijving waar hij niet aan voldoet. Wettelijk gezien heb ik recht om mijn aankoop binnen het eerste jaar na aankoopdatum onder deze voorwaarden terug te brengen en het aankoopbedrag terug te krijgen.
klacht2;
als jullie besluiten om het klachtenformulier niet meer online te zetten, is het wellicht handig dat de medewerkers in uw filialen hier ook van op de hoogte worden gebracht. Zij verwijzen hier namelijk nog naar.
Graag zie ik uw reactie tegemoet en ook hoe we de vergoeding van de Iphone verder afhandelen.
met vriendelijke groet,