Donkers

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht 3G verbinding - postcode 6846EM

Vorige maand heb ik besloten om van T-Mobile over te stappen naar Vodafone. Dit omdat ik recentelijk ben verhuisd naar een lokatie waar T-Mobile geen 3G verbinding kon leveren.
Na verschillende Vodafone winkels/aanbieders van Vodafone bezocht te hebben (Vodafone winkel in Ede en Arnhem, The phonehouse, belcompany en mediamarkt in Arnhem) werd mij keer op keer vermeld dat er op postcode 6846EM volledig bereik was voor 3G functionaliteit. Sterker nog, niet de standaard 3G verbinding maar de wat snellere 3G verbinding zou worden doorgegeven. Hieropvolgend heb ik dan ook besloten om over te stappen naar Vodafone.

Inmiddels kan ik sinds 11-09 gebruik maken van het vodafone netwerk maar helaas ontbreekt de mogelijkheid voor de 3G verbinding volledig in en rondom mijn huis. Sterker nog, voor 3G functionaliteit moet ik eerst minimaal 500 meter van huis verwijderd zijn.

Mijn vraag is concreet. Hoe kunnen we hier een oplossing in vinden? Het is begrijpelijk dat ik me op dit moment behoorlijk voel voorgelogen.

Graag hoor ik van jullie.

4 Reacties 4
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Donkers,
 
Het is natuurlijk erg vervelend als dit gebeurd maar de netwerk connectie is van zoveel factoren afhankelijk.
Je zou eens met de klantenservice kunnen bellen, ik weet zeker dat de Vodafone mensen je verder kunnen helpen om de connectie met het netwerk te controleren en te achterhalen waar het probleem vandaan komt.
Een boom voor je huis kan al het probleem veroorzaken.
 
Er zijn trouwens nog meer kanalen om contact te krijgen met Vodafone. Twitter, Hyves, en Facebook bijvoorbeeld. Ik denk dat ze wel een postcode nodig hebben om het voor je na te kunnen kijken.
 
Misschien is de signaalPlus wel een optie voor jou 🙂
 
 
Donkers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord. Zoals je wellicht hebt gelezen ligt het niet aan een boom voor mijn huis of iets dergelijks.
Het betreft een grote cirkel  met een diameter van zo'n  500m. 
SignaalPlus is leuk, maar helaas nu niet te bereiken. Webpagina kan niet worden gevonden. 
Tot op heden nog geen reactie geweest op mijn bericht dus ga nu ook andere manieren zoeken voor contact.
Donkers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels ruim 1,5 maand verder maar geen oplossing. Zowel niet voor mij als mijn vriendin. Een brief met de mogelijkheid om een kastje te kopen wordt vermeld. Daar heb ik echter niet een abonnoment voor afgesloten. Op dit moment levert Vodafone niet wat mij beloofd is dus dat betekent dat ze of met een oplossing komen of het contract mogen ontbinden. Dat Vodafone ruim een maand nodig heeft om contact op te nemen is natuurlijk ook niet iets waar ik blij van wordt.
 
Ik heb ze inmiddels gebeld, gemaild, via het forum, via de winkel maar na een telefoontje met de belofte dat er zou terug worden gebeld heb ik verder helemaal niets vernomen.
 
Ik zal niemand, maar dan ook niemand Vodafone aanraden. Dan nog liever T-Mobile. Zij kunnen ook geen 3G verbindingen leveren echter verdraaien zij de feiten hier niet over en komen er vooruit dat ze niet kunnen leveren. Dit in tegenstelling tot Vodafone.
 
 
timn

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor zover kun je geen 5/5 3G afdwingen. Providers zijn verplicht om 'hun best' te doen om iedereen van een goede dekking te voorzien. Zoals vermeld kunnen er echter heel veel factoren van invloed zijn. Dekkingskaarten van bijvoorbeeld KPN of Vodafone geven de buitendekking aan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic