Sinds een maand heb ik de IPhone 11 64 GB. Onlangs ontdekte ik dat de batterij al aan het slijten is en nog 99% van de batterijcapaciteit heeft. Tevens valt het op bij mijn verbruik dat de batterij ‘s nachts, wanneer ik hem niet gebruik, leegloopt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Voor zover ik kan zien draait er niks op de achtergrond.
Zie afbeelding. Tevens een vergelijking bijgevoegd van een andere iPhone 11 Pro Max. Deze loopt s nachts niet leeg.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Haal ook al je Safari tabbladen eens helemaal leeg. Misschien draait daar ook wel iets op de achtergrond. Zie dat je Safari veel gebruikt.
En geloof me, Instagram, Facebook en Whatsapp gebruiken veel data! Kijk ook eens of je locatie niet constant gevolgd wordt door deze apps. De grootste slurpers van je telefoon.
En nogmaals, maak een backup van je toestel, zet je toestel eens terug naar fabrieksinstellingen en maak een lege telefoon aan. Je hoeft dan echt niets alles terug te zetten. Gewoon zeggen in het begin dat je een lege iPhone wilt hebben. En dan eens kijken een aantal dagen wat die dan doet. Dat is de beste oplossing.
Hoi @celold
Zet hem eens op energiebesparingsmodes, kijk dan hoe lang die het vol kan houden. Of zet hem eens op vliegtuigmodes. Misschien dat er toch in de nacht iets draait waar jij geen weet van hebt. Zet je apps uit als je deze niet gebruikt, vooral Facebook en Whatsapp, dat zijn slurpers!
Even op die manier testen en kijken wat er dan gebeurd. Je kan ook je batterij kalibreren om te zien wat er dan gebeurd. Meer info over kalibreren, zie: https://www.iphone.nl/batterij-kalibreren-iphone-ipad
Wil dit alles niet lukken, ga dan langs een Vodafone winkel en dan kunnen ze met je mee kijken. Misschien moet hij terug gestuurd worden voor onderzoek.
Heeft energiebesparing modus geholpen @celold of heb je de batterij moeten kalibreren? Mochten deze 2 opties niet helpen, zou je een back up kunnen maken van je toestel. Vervolgens zet je het toestel terug naar fabrieksinstellingen. Voordat je de back up gaat terug zetten, ga je eerst controleren of het probleem verholpen is. Daarna ga je de apps terugzetten en ga je meten welke app zoveel verbruikt. Ik hoor graag of het geholpen heeft.
Bedankt voor de reacties!
Ik heb t geprobeerd op de energiebesparingmodus. Ik merk dat dat beter gaat maar dat t sneller gaat wanneer de batterij rond de 50-60% zit. Wanneer de batterij rond de 90% is, kan ik er veel langer mee, in de zin: de percentages dalen minder snel.
Het lijkt alsof de app Life360 veel verbruikt op de achtergrond. Dit is een app die net zo werkt als Zoek vrienden. Deze gebruik ik echter wel en werkt niet naar behoren als je locatie uitzet of alleen instelt bij gebruik app. Deze werkt s nachts ook door om je locatie te refreshen.
Wanneer je de iPhone reset naar fabrieksinstellingen moet je deze volgens mij gelijk weer instellen. Hoe kun je dan checken of de batterij goed is? Volgens mij krijg je dan gelijk alles weer terug qua apps en gegevens of moet je m instellen als nieuwe iPhone om dit te voorkomen?
Vraag rest nog wel: de batterijcapaciteit is binnen een maand met 1% gedaald. Vodafone geeft zelf aan dat dit redelijk normaal is gezien een batterij gemiddeld 2 jaar echt goed functioneert maar ik heb van anderen begrepen dat dit wel erg snel is. Al vraag ik me af of Apple of Vodafone er iets aan willen/kunnen doen..
Je zegt zelf al een app te gebruiken die altijd je plaats doorgeeft. Als die dit elke keer moet doen dan vergt dit wel veel van je batterij. Als je het van Apple gebruikt dan is het zeker dat die veel minder stroom gebruikt. Maar dat is natuurlijk een keuze.
Het is overigens niet of Apple/Vodafone je willen helpen. Het gaat erom of ze kunnen helpen want helpen willen ze allebei zeker en vast. En achteruitgang van 1% kan best wel. Het is waar dat een batterij goed werkt de eerste 2 jaren en daarna gaan ze sneller achteruit en zal je ook sneller moeten opladen. Zeker als je derden apps gebruikt.
Je kan een toestel helemaal leeg maken en zonder account activeren. Dan kan je zien of die dan ook sneller leeg raakt. Maar als je nu niet zeker bent, ga dan langs een Apple Store. Je kan een afspraak maken via de Apple site en daar willen ze je graag helpen met een batterij onderzoek.
Kun je de app Life 360 niet uitschakelen of verwijderen? Indien dit de oorzaak is, heeft het geen zin om daarvoor naar een Apple store te gaan.
Heb je nog een update voor ons @celold?
Ik heb Life360 uitgezet maar dit levert weinig op.
Nu ook weer vind ik dat de batterij snel terugloopt.
Haal ook al je Safari tabbladen eens helemaal leeg. Misschien draait daar ook wel iets op de achtergrond. Zie dat je Safari veel gebruikt.
En geloof me, Instagram, Facebook en Whatsapp gebruiken veel data! Kijk ook eens of je locatie niet constant gevolgd wordt door deze apps. De grootste slurpers van je telefoon.
En nogmaals, maak een backup van je toestel, zet je toestel eens terug naar fabrieksinstellingen en maak een lege telefoon aan. Je hoeft dan echt niets alles terug te zetten. Gewoon zeggen in het begin dat je een lege iPhone wilt hebben. En dan eens kijken een aantal dagen wat die dan doet. Dat is de beste oplossing.
Heb je het hiermee kunnen oplossen @celold?
Mocht er geen reactie komen @celold, dan zal het topic binnenkort gesloten worden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.