Jeroen248

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet 4G/5G is heel traag

Hallo,

Sinds ongeveer een maand is mijn 4G en 5G op alle plekken waar ik het gebruik (binnen en buiten) op sommige momenten van de dag extreem traag. Ik kan dan rustig een paar minuten wachten tot er een video wordt geladen op YouTube of dat er een nieuwswebsite wordt geladen. Ook kunnen whatsapp berichtje niet meer verstuurd worden en blijft die het verzonden berichten als niet verzonden beschouwen. Dit alles tot een moment, wat vaak een paar minuten later is, dat alles weer supersnel werkt.

Op het moment dat ik mijn telefoon verbind met de hotspot van mijn vrouw (ook Vodafone), dan gaat alles supersnel. Ook als ik mijn telefoon verbind met een wifipunt gaat alles gewoon weer snel.

Ik heb de provider in mijn instellingen al verwijderd en opnieuw toegevoegd op Vodafone. Ook heb ik de e-sim verwijderd en middels een QR-code opnieuw toegevoegd, maar tevergeefs.

Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 78Posts
  • 13Oplossingen
  • 20Likes

Goedemorgen @Jeroen248 

Wat ellendig dat jij sinds een maand niet meer overal een goede dekking ervaart wat betreft je mobiele data, terwijl je vrouw dit wel heeft.

Nou gok ik, dat jullie wel op hetzelfde adres wonen, dus daaruit kunnen we concluderen dat het netwerk lokaal niet het probleem is.

Je geeft namelijk aan dat zij geen problemen ervaart, ook niet als je met haar hotspot internet. Dan komen we al gauw uit op een toestel/sim probleem. Ik wil je in dat geval aanraden eens te switchen naar een fysieke sim, dat kan nog wel eens de oorzaak zijn.

Via MyVodafone kun je een simwissel aanvragen van eSim naar fysieke sim.
Sim | Support | Vodafone

Onder het tabblad producten - toestel en Sim - kun je een simwissel aanvragen.

Laat je ons weten of het met de nieuwe fysieke sim is opgelost?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 78Posts
  • 13Oplossingen
  • 20Likes

Goedemorgen @Jeroen248 

Wat ellendig dat jij sinds een maand niet meer overal een goede dekking ervaart wat betreft je mobiele data, terwijl je vrouw dit wel heeft.

Nou gok ik, dat jullie wel op hetzelfde adres wonen, dus daaruit kunnen we concluderen dat het netwerk lokaal niet het probleem is.

Je geeft namelijk aan dat zij geen problemen ervaart, ook niet als je met haar hotspot internet. Dan komen we al gauw uit op een toestel/sim probleem. Ik wil je in dat geval aanraden eens te switchen naar een fysieke sim, dat kan nog wel eens de oorzaak zijn.

Via MyVodafone kun je een simwissel aanvragen van eSim naar fysieke sim.
Sim | Support | Vodafone

Onder het tabblad producten - toestel en Sim - kun je een simwissel aanvragen.

Laat je ons weten of het met de nieuwe fysieke sim is opgelost?

Jeroen248
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Jamyla,

Dank voor je snelle reactie.

Dan gaan we die eens aanvragen en het nogmaals proberen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 78Posts
  • 13Oplossingen
  • 20Likes

Hartstikke fijn @Jeroen248  Hou ons vooral op de hoogte 🙂

Mocht het probleem dan niet zijn opgelost, zitten we met man en macht voor je klaar!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic