HcBlids

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In eens wel 3G dan weer niet

Ik heb op 8072AP bij mij oom in eens even 3G volle bak, daarna gewoon weer Gprs
 
Dat is zins een week aan de gang, Deze zaterdag had ik de hele dag 3G en het was razendsnel maar zondag was het weer weg
 
Zijn jullie 3G aan het testen op 8072 want daar was nooit 3G, Ik zag ook kraan met mensen in een wagen bij de mast bezig met de antenne's
 
Op 8071NH is er ook in eens ook EDGE en matige 3G zins juli
 
Gr Riccardo
40 Reacties 40
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
-edit: ik zie nu na beter lezen van de originele respons dat het om iets anders gaat dan mijn onderstaande bericht, maargoed, misschien heeft iemand er wat aan. Ik denk dat de poster hierboven merkt dat er inderdaad getest wordt met een nieuwe mast, da's dus wat anders dan waar ik het hieronder over heb-
 
Het heen en weer switchen van 3G (volle ontvangst!) naar GPRS is bij mij en bij kennissen ook al een tijd aan de gang (begin augustus). Het lijkt een netwerkinstelling te zijn die Vodafone heeft veranderd waardoor je bij slechte dekking of een druk netwerk terug naar GPRS gaat. Het gaat om verschillende telefoons en totaal verschillende delen van Nederland (sowieso Rotterdam, Den Haag en Utrecht).
 
De 3G-snelheid lijkt wel verbeterd te zijn sinds deze wijziging, maar het terugschakelen naar GPRS is irritant omdat de verbinding zo 10-20 seconden bijna onbruikbaar is. Als hij wel eenmaal op HSPA is overgeschakeld dan blijft het meestal wel goed werken (totdat je weer op UMTS zit, dan gaat het eventueel weer mis met een uitstapje naar GPRS). Maargoed, los van het GPRS-probleem heb ik het idee dat internet wat sneller en meer responsive werkt en dat gesprekken via 3G minder vaak wegvallen, dus da's op zich wel goed.
 
Op het Vodafone UK-forum worden netwerkissues zoals deze uitgebreider behandeld (incl. reactie van network engineers). Misschien is het een idee dat Vodafone NL dat (ihkv openheid) ook doet?
HcBlids
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan jullie bevestigen dat het inderdaad om een uitbreiding gaat van 3G
 
De mast staat maar 200 meter van 8072AP en ik zie dat er nieuwe 3G antenne's in gehangen zijn, zins donderdag daar helemaal geen 3G meer
 
Maar vandaag naar onweer inslagen helemaal geen Edge en 3G meer op 8071NH, alleen zwak Gprs singaal van de mast op 8072
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Mede gebruikers,


Geweldig om de reacties te lezen, Echter wil ik even terugkomen op de laatste reactie van RuudNL.

wij ( Vodafone Nederland ) heeft er voor gekozen dit forum niet te intergreren met ons Customer Management ( klantenservice ) ( of er zo veel mogelijk buiten te houden ). Dit merk je dus overduidelijk wel bij Vodafone UK. Is natuurlijk niet erg maar je merkt wel de verschillen!

Wij hebben dit Forum voor jullie en door jullie. Hierdoor proberen wij er zo min mogelijk op in te springen. We proberen het wel zo veel mogelijk te verbeteren en ik zal eens kijken of ik jou punt mee kan nemen naar een vergadering in.

Groetjes,
Roy


Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
MOD BREAK

Iedereen,

Om maar even volledig tegen de post van Roy in te gaan (sorry mate) heb ik het verzoek van onze collega's op de tweede lijn om ons wat informatie te gaan aanleveren inzake dit topic, ook op tweakers zijn er gebruikers die eenzelfde ervaring hebben.

Wat we graag van jullie willen weten is:


  • Telefoonnummer
  • Locatie/ PLAATS (postcode en huisnummer)
  • Tijdstip
  • Type toestel
  • Software versie toestel
Zoals al aangegeven krijgen we via Twitter, Facebook en het Forum signalen binnen dat er continue geswitched word tussen 2G en 3G.

We zien deze problemen vaker terugkomen en willen graag onderzoek doen naar waar het verkeerd gaat, hierbij is jullie hulp erg gewaardeerd!

Stuur Marc of mij even een PM.

Alvast bedankt.

Chris

serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@Chris PM Verzonden
Nicole

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net een nieuw abbonement bij Vodafone. Bijna geen internet bereik!
Bijna geen 3 dus ik kan weinig op dit nonebt, waar ik ook ben. Alleen thuis via mijn draadloos netwerk, maar dat is toch niet de bedoeling van een abbonement?? Vanmiddag zijn via Belcompany mijn gegevens voor het onderzoek doorgegeven.
marcelhk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar, sinds ik een Vodafone abonnement heb, ook het probleem met switchen tussen 3G en GPRS. Het is niet altijd op dezelfde plek. Zelfs in een stad valt 3G soms plotseling weg. Vodafone heeft via hun twitteraccount aangegeven dat er op de plek waar ik dan ben geen storing is.
 
Ik heb dit probleem met mijn iPhone4. Is dit probeem ook bij andere toestellen of alleen bij iPhone?
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Praveen: Heb je de gegevens al in een pm verstuurd? Ik denk best dat ze wat kunnen betekenen. Een netwerk meet app zou inderdaad handig zijn, maar zo lang dat er niet is zal het toch zo moeten.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Netwerk-meet-app heeft geen zin, want je kunt volle bak 3G-dekking hebben en een paar seconden later toch naar het trage GPRS of soms EDGE terugvallen... dat terugvallen gebeurt op het moment dat je data gaat versturen, is de verbinding idle dan blijft hij op 3G.
 
Deze 2 wisselen elkaar dan af. Gevolg hiervan is dat GPRS ook trager is geworden voor m'n gevoel (logisch als zo veel mensen pingpongen naar 2G). Als dat inderdaad zo is dan is dat misschien meetbaar/uitleesbaar.
 
Ik heb er op de locatie waar ik nu ben geen last meer van gehad maar zal zodra het weer voorkomt direct plaats en tijd noteren.
erikjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PM verstuurd! Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt, mobiel internet is redelijk onbruikbaar op deze manier. Als ik het op andere plekken meemaak zal ik dat uiteraard weer per PM laten weten.
Jeroen1024

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier in Ede (postcode 6717SP) zelfde: 3G/3G+ valt vaak terug naar G of E, terwijl tot zo'n week of 4 geleden de dataverbinding prima werkte en stabiel was.
Telefoon voorzien van een nieuwe SIM-kaart, ook gereset naar fabrieksinstellingen: geen oplossing gebleken.

Iemand al een idee of oplossing ?
Thinkup

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jeroen1024, heb jij ook al je gegevens doorgestuurd? Anders duurt het oplossen ervan alleen langer lijkt me.
Jeroen1024

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi !
 
Ik heb verder nog geen gegevens doorgestuurd. 
Weet jij hoe ik dat het beste kan doen ?
 
Thx !
 
erikjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jeroen1024, stuur via deze link een bericht aan Chris
http://forum.vodafone.nl/t5/notes/privatenotespage/tab/compose
met daarin de volgende informatie:
Telefoonnummer
Locatie/ PLAATS (postcode en huisnummer)
Tijdstip
Type toestel
Software versie toestel
Jeroen1024

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, net berichtje verstuurd !

Gr. Jeroen.
Jeroen1024

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zijn er meer: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1470987/0  ....
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Iedereen,

Bedankt voor het melden, blijf dit doen!

We hebben jullie gegevens doorgestuurd naar de jongens van Internet Everywhere 2nd line, die op hun beurt een ticket aangemaakt hebben naar het netwerkcentrum..

Het betreffende ticket is daar nog in behandeling, voor ons als 2nd en 1st line is het nou wachten op een terugkoppeling.

Ik kan nog geen oplossing geven, maar vind wel dat jullie mogen weten wat de status is.

Zoals ik aangaf, we krijgen hier terugkoppeling op, zo snel er meer info bekend is zal ik dit met jullie delen.

Groet

Chris

Moderator
Vodafone Forum

erikjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de update, Chris. Fijn om te lezen dat hier serieus mee wordt omgegaan!
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Iedereen,

Mede dankzij de grote hoeveelheden aan voorbeelden hebben we het een en ander kunnen zien in het netwerk en hebben en een trend
kunnen ontdekken.

Als het goed is, is er afgelopen weekend een fix voor gekomen en zouden de problemen zoals eerder niet meer voor mogen komen.

De oorzaak was een setting in het netwerk waarbij het toestellen werd toegestaan terug te schakelen van 3G naar 2G en vice versa.
Deze setting stond per abuis aan, waarbij deze normaal gesproken uit hoort te staan.

Heb je nog last van onderstaande specifieke problemen; you'll know where to find us!


  • Volledig 3G bereik
  • Terugschakelen naar 2G tijdens gebruik internet.
Thanks iedereen!

Groet,

Chris
Moderator

Vodafone Forum


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic