Ik heb nu vier abonnementen bij Vodafone. Drie had ik er al, een zakelijk voor mijn Blackberry, prive voor mijn iPad en een telefoonabonnement voor mijn dochter. Omdat ik Blackberry geen smartphone vind heb ik een iPhone gekocht en daarbij een sim-only abonnement van Vodafone. De iPhone gebruik ik voornamelijk tijdens wandelingen en fietstochten rondom Hilvarenbeek om daarbij dingen op te zoeken die ik tegenkom, zoals planten, insecten etc. Echter, mijn iPhone gaf geen enkel internetbereik in Hilvarenbeek of Diessen. Telefoon deed het wel, maar daar heb ik die Blackberry voor. Omdat bij een sim-only abonnement elke provider natuurlijk je smartphone de schuld geeft, heb ik de proef op de som genomen. Ik heb een prepaid sim van KPN in mijn iPhone gedaan en ja hoor, internetten als en zonnetje. Omdat het probleem dus aantoonbaar bij Vodafone ligt, heb ik een brief gestuurd waarin ik verzoek om het contract te ontbinden zonder kosten voor mij omdat Vodafone zijn verplichtingen niet nakomt. Op 7 juli verstuurd en nooit meer iets gehoord. Abonnement afgesloten is afgesloten denkt Vodafone en verder bekijk je het maar als klant. Nou dat bekijken zal ik inderdaad doen. Ik neem mijn verlies en zal alle abonnementen uitdienen en daarna gaat alles weg bij Vodafone. Ook op mijn werk zal ik alles in het werk stellen om af te stappen van Vodafone, al zal dat vanzelf wel gebeuren na al die keren dat we niet bereikbaar waren. Jammer, marktwerking blijkt ook bij telefonieproviders niet te bestaan. En als klant kun je betalen en verder doodvallen.