EenKlant

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe krijg ik beloofde 950MB data voor 30 dagen?

 Ik heb eerder dit jaar een sim-kaart besteld die als welkomstgeschenk 950MB aan data zou geven die 30 dagen geldig zou blijven. Zie screenshot. Die heb ik dit weekeinde in gebruik genomen, en de internettoegang werkte onmiddelijk, en nu krijg ik een bericht dat ik 50MB heb gekregen die maar 7 dagen geldig blijft.
 
Hoe krijg ik die 950MB voor 30 dagen?
 
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Fantastisch! Het werkt weer. 😄
 
Heel erg bedankt Arina. Je bent nu officieel geweldig. 😛 😉
 
 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey EenKlant,

Ik heb het even voor je nagekeken maar de voorwaarden van de actie zijn veranderd en daarmee ook de inhoud van de Web BloX. Dat is natuurlijk niet handig aangezien jij de kaart nu pas activeert, loopt je de oude actie mis. We kunnen echter niet de inhoud van de web blox veranderen maar wellicht kun je samen met mijn collega's van de klantenservice tot een oplossing komen, bijvoorbeeld door een andere webblox aan te sluiten.
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je reactie Arina.
 
Door het moment van aanvraag heb ik wat mij betreft gebruik gemaakt van de toenmalige aanbieding. Het zal vast niet erg moeilijk zijn om mij inderdaad even de corresponderende datahoeveelheid/aantal dagen toe te kennen of aan te sluiten zoals je dat noemt.
 
Hoe regel ik dat verder? Kan ik die klantenservice een mailtje sturen? Kan ik jou het nummer via DM o.i.d. toesturen zodat jij dit door kunt geven en kunt laten effectueren?
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je kunt via My Vodafone een mailtje sturen, of neem even contact op via onze Facebook of Twitter en verwijs naar dit topic. Mijn collega's maken het dan voor je in orde.
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
MyVodafone account aangemaakt...
 
Mailtje verstuurd...
 
Vol verwachting klopt mijn hart... 😛
 
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi EenKlant,

Spannend, spannend...
Hou je ons op de hoogte?
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goeienavond Astrid.
 
Zal ik doen. Ik hoop wel dat het tijdig geregeld zal worden en dat niet plotseling 'de kraan dichtgaat' als ik onderweg ben (bijv. met Ingress :p) en er op wil kunnen vertrouwen 'dat het werkt'. Tegenwoordig geeft 50MB je nou niet bepaald veel ademruimte. Ik lijk helaas geen dataverbruik via MyVodafone te kunnen controleren. Alleen belverbruik. Klopt dat? De twee verbruiksapps die ik op mijn toestel heb staan geven helaas wat vreemde en niet betrouwbaar lijkende informatie over mijn 3G dataverbruik. Ik heb dan ook geen goed beeld van mijn verbruik tot nu toe.
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat je precies kunt checken in My Vodafone hangt een beetje af van welk abonnement je hebt en welke BloX. De MB bundel die bij je abonnement hoort en dingen als de de Alles-in-1 op Reis BloX, daar hoor je het tegoed van te kunnen zien.
Sommige oudere BloX op oudere abonnementsvormen zijn niet zichtbaar
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik kreeg kort voor 19:00 uur toen ik op een bankje zat en even met mijn toestel bezig was een melding dat ik over de 40MB heen was gegaan dus als er niet snel iets gebeurt om mij alsnog de door Vodafone beloofde 950MB ter beschikking te stellen dan gaat het nu snel mis. Erg onhandig dat ik maatregelen moet gaan nemen om een alternatief te hebben als deze sim-kaart er plotseling mee zou stoppen.
 
Zaterdag in het toestel gestopt. Zondag het berichtje gekregen dat ik die 50MB gekregen had. Als men ook vanaf zondag is gaan tellen dan ben ik er dus in 2 dagen al bijna doorheen met alleen wat Ingress spelen. Misschien 3 dagen als men zaterdag al is begonnen te tellen. Thuis zette ik vliegtuigmodus en WiFi steeds aan om mogelijk ongemerkt dataverbruik tegen te gaan.
 
Ik zei ook al dat 50MB tegenwoordig kruimelwerk is. Dat zijn geen serieuze datahoeveelheden meer waar je wat mee kunt. Als je evt. een netbookje hebt met 3G of je gebruikt die via de hotspotfunctie van een telefoon dan ga je met een normale PC browser hier helemaal razendsnel doorheen.
 
Je moet voor de aardigheid eens NetWorx (evt. portable) downloaden en op een PC starten en dan met de Speed Meter functie een dataverbruikteller starten en dan bijv. even de Buienradarpagina opvragen en dan ook nog even doorklikken naar de satellietbeelden van Nederland. Ben je meteen 5MB verder voor twee pagina's met een beetje weerinformatie. Vooral leuk om dan even uit te rekenen wat je hier bij deze of gene kwijt zou zijn voor die 5MB mobiel internet. Vooral als het buiten bundels gaat of pre-paid. En als je dat een maand zou doen. Twee pagina's per dag. Niet zo lang geleden kwam ik (ik weet niet meer bij wie) met 30 eurocent per MB uit op 1,5 euro per dag en dus €45 per maand (oftewel 100 gulden!!!) voor twee pagina's per dag.
 
En dat moeten we dan redelijke prijzen vinden?
 
 
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hier word je trouwens ook helemaal niet goed van. (Screenshot dataverbruik)
 
Bijna 83% "System traffic"? Allemaal ongein van appjes die achter je rug om weet ik veel wat allemaal met weet ik veel wie communiceren (Google?) en je data opvreten. Helaas is dit toestel nog niet geroot en heb ik er nog lang niet de controle over die ik met andere wel geroote tablets wel heb.
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Tja, sommige websites (buitenradar is er één van) worden ook duidelijk niet gebouwd voor mobiel gebruik. Wel apart, naarmate iedereen mobieler wordt, worden ontwikkelaars steeds minder zuinig met hoeveel rekenkracht en data hun websites en apps nodig hebben.
Hoe dan ook, dat websites (te?) veel data verbruiken wil niet zeggen dat onze prijzen onredelijk zijn toch?

Je kunt trouwens ook even een berichtje op twitter of facebook achterlaten, als je e-mail nog niet beantwoord is. Kijken mijn collega's daar er naar (als je niet wilt bellen that is).
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb geen facebook of twitter account en wil die ook niet. Ik vind het ook een slechte keuze van bedrijven om alleen snel bereikbaar te zijn via deze kanalen.
 
Ik ben het roerend met je eens dat er steeds makkelijker (lees verspillender) wordt omgegaan met allerhande computer 'resources' maar dat is helaas een feit. Maar 'Moore's Law' dicteert dat ook in telecomland (want het is ICT, Informatie en Communicatie Technologie) dat de prijs/prestatieverhouding daar mee moet lopen met die van computerhardware waaronder smartphones. Daar gebeurt dat ook maar de prijzen bij de telecommers doen dat niet. We betalen hier in Nederland veel te veel. Dat is deels de schuld van de veel te hebberige telecombedrijven en deels van de overheid die het verlies van inkomsten na het verkopen van PTT-Telecom/KPN is gaan compenseren door o.a. BTW te gaan heffen op telefonie en door absurd hoge bedragen te vragen voor de mobiele frequenties en daarmee de telecombedrijven tot indirecte belastinginners heeft gemaakt.
 
 
 
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zoals te verwachten was hield mijn dataverbinding er even na half negen vanavond mee op zonder verdere melding daaromtrent van Vodafone.
 
Stand tot zover. Twee niet nagekomen beloftes door Vodafone, De 950MB data voor een maand en die per e-mail om binnen twee werkdagen te reageren op mijn mail aan de klantenservice. Een hoop 'gedoe' en verspilde tijd aan het schrijven in dit topic wat niet nodig had hoeven zijn.
 
Het zal mij benieuwen of daar ook nog goede ervaringen met Vodafone tegenover zullen komen te staan.
 
Statistieken overigens. Vandaag zou ik 1,84MB verbruikt hebben waarvan 1,76MB oftewel 95,68% "System Traffic". De apps die daadwerkelijk iets door mij gewenst hebben uitgevoerd hebben schat ik bij elkaar nog geen 50KB verbruikt als ik het zo bekijk uit de verbruiksgegevens waar ze apart in genoemd staan. Hier moet werkelijk eens wat aan gedaan worden. De mobiele telecombedrijven moeten nodig eens contact opnemen met Google om dit 'sluipverbruik' tegen te gaan. Het is ook geen sluipverbruik meer als het het overgrote deel van je dataverbruik uitmaakt. Google en de app developers moeten nodig eens gaan zorgen dat dit niet door de gebruiker bewust gekozen en gegenereerde gebruik drastisch omlaag gaat. Dat is zeker ook in het belang van die mobiele telecombedrijven omdat ze dan minder data te verstouwen krijgen wat hun netwerken zal ontlasten. Vele kleintjes maken een (hele) grote.
 
Anders heb ik nog wel een ideetje hoe dit teruggebracht kan worden. Zullen Google en de app developers misschien niet blij mee zijn maar de gebruikers en de mobiele telecombedrijven wel.
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi EenKlant,

Ik heb je zojuist een privéberichtje gestuurd met ons ForumCrew account.
Zou je daarop willen reageren? 🙂
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ha... mijn redster. 😉
 
Voor de zekerheid ook maar even hier melden dat ik een uurtje geleden of zo gereageerd heb.
 
Ik wacht met smart op de dingen die komen gaan. 😛
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Goed dat je het zegt 🙂 ik had nog niet gekeken in het ForumCrew accountje.

Veel plezier ermee! Hopelijk is de klacht hiermee opgelost 🙂
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Fantastisch! Het werkt weer. 😄
 
Heel erg bedankt Arina. Je bent nu officieel geweldig. 😛 😉
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
hahahaha 😄 bedankt voor het compliment, ik zie de chocolade wel komen 😉
EenKlant
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De maand is ondertussen voorbij. Even wat feedback.
 
Ik ben er nu achter dat voor bepaalde toepassingen, in mijn geval het spelen van Ingress, het Vodafone netwerk beduidend minder goed lijkt te werken dan dat van TM waar ik nu (weer) op zit.
 
Bij bepaalde acties in het spel mislukten die meestal en moest ik die 4-5 keer herhalen om het 1 keer te laten slagen wat erg vertragend werkte en zeer frustrerend was. Iets met latency/Ping of zo misschien? Nu weer op het TM netwerk slaagt dit eigenlijk altijd. Wát een verschil. Toevallig begon ik die acties pas te gebruiken net nadat ik VF was gaan gebruiken dus ik wist niet dat het netwerk hier van invloed was en niet de spelservers.
 
Niet iets dat mij uitnodigt om VF te blijven gebruiken. Hier ligt duidelijk nog een zwak punt dat door de techneuten van VF verbeterd moet worden.
 
Dus nogmaals bedankt voor de kennismaking maar het wordt voorlopig niet vervolgd.
 
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dank je voor de feedback. Ik kan alleen niet direct bepalen waar dit dan in zit. Kun je aangeven of dit bv nog locatiegebonden was? Of iets anders dat je opviel? Ik kan me bv voorstellen dat er op een bepaalde locatie iets niet perfect zit in de mast. Het kan ook elders zitten natuurlijk, maar dat is nu nog wat lastig zoeken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic