Ik kreeg kort voor 19:00 uur toen ik op een bankje zat en even met mijn toestel bezig was een melding dat ik over de 40MB heen was gegaan dus als er niet snel iets gebeurt om mij alsnog de door Vodafone beloofde 950MB ter beschikking te stellen dan gaat het nu snel mis. Erg onhandig dat ik maatregelen moet gaan nemen om een alternatief te hebben als deze sim-kaart er plotseling mee zou stoppen.
Zaterdag in het toestel gestopt. Zondag het berichtje gekregen dat ik die 50MB gekregen had. Als men ook vanaf zondag is gaan tellen dan ben ik er dus in 2 dagen al bijna doorheen met alleen wat Ingress spelen. Misschien 3 dagen als men zaterdag al is begonnen te tellen. Thuis zette ik vliegtuigmodus en WiFi steeds aan om mogelijk ongemerkt dataverbruik tegen te gaan.
Ik zei ook al dat 50MB tegenwoordig kruimelwerk is. Dat zijn geen serieuze datahoeveelheden meer waar je wat mee kunt. Als je evt. een netbookje hebt met 3G of je gebruikt die via de hotspotfunctie van een telefoon dan ga je met een normale PC browser hier helemaal razendsnel doorheen.
Je moet voor de aardigheid eens
NetWorx (evt. portable) downloaden en op een PC starten en dan met de Speed Meter functie een dataverbruikteller starten en dan bijv. even de
Buienradarpagina opvragen en dan ook nog even doorklikken naar de satellietbeelden van Nederland. Ben je meteen 5MB verder voor twee pagina's met een beetje weerinformatie. Vooral leuk om dan even uit te rekenen wat je hier bij deze of gene kwijt zou zijn voor die 5MB mobiel internet. Vooral als het buiten bundels gaat of pre-paid. En als je dat een maand zou doen. Twee pagina's per dag. Niet zo lang geleden kwam ik (ik weet niet meer bij wie) met 30 eurocent per MB uit op 1,5 euro per dag en dus €45 per maand (oftewel 100 gulden!!!) voor twee pagina's per dag.
En dat moeten we dan redelijke prijzen vinden?