hansol

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC Sensation XE] 3G werkt niet

Hallo,

Ik heb een probleem, mijn internet doet het niet waneer ik 3G bereik heb(3G icoontje bovenin scherm). Wanneer hier H staat doet het internet het wel en wanneer hier G staat doet hij het heel langzaam of soms zelfs niet. Ik heb de mobiele netwerk instellingen meerdere malen nagekeken en opnieuw ingesteld, hieraan kan het dus niet liggen, ook heb ik de sim kaart er meerdere malen uit en in gedaan. Ik heb hier al ongeveer 6-7 maanden last van en mijn abonnement heb ik al ongeveer 16 maanden. Iemand enig idee?? Mijn telefoon is de HTC sensation XE

Mvg,
Hans
24 Reacties 24
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nou een nieuw vodafone sim kaartje gekocht hoe ga ik nou mijn nummer daar opzetten en kan ik dan ook al mijn contacten daar op zetten ??

Mvg Gion
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Nummer daarop zetten: dat gaat via een formulier dat je van Vodafone kunt krijgen. Weet niet of je ook online kunt opvragen. Maar in de winkel hebben ze daar normaal wel een formulier voor dat je moet invullen dat je van de een naar de ander wilt overstappen.

Contacten, via vodafone back-up appje misschien? http://www.vodafone.nl/apps_en_diensten/ontdek_de_mogelijkheden/veiligheid_en_back-up/vodafone_contacten_backup/
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Girarespen schreef:
ik heb nou een nieuw vodafone sim kaartje gekocht hoe ga ik nou mijn nummer daar opzetten en kan ik dan ook al mijn contacten daar op zetten ??

Mvg Gion
Dat kan gewoon via het daarvoor bedoelde online formulier

Succes ( en welkom terug bij Vodafone 😉 )
Bartvan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met interesse heb ik deze al wat oudere thread gevolgd omdat ik tegen een vergelijkbaar probleem opgelopen ben.
Ik ben een Vodafone klant en ervaar sinds gisteren problemen met mijn internet. Bij mij lijkt het niet beperkt tot 3G want gisteren duurde het ook een paar uur voor ik mijn whatsappjes met WiFi verzonden kreeg.
De instellingen gecontroleerd zoals eerder in de thread. Alleen APN type is anders, namelijk "default, supl, mms". Maar dat is mij ooit eerder aangereikt door Vodafone meen ik mij te herinneren. Wel even op "internet" gezet om te proberen maar toen verdween mijn 3G helemaal.
Na mijn gepiel merk ik dat het Mobiel netwerk inschakelen, mislukt. Nu ook geen 3G meer in beeld.
Ten overvloede: Op de site van Vodafone staat geen storing aangegeven in mijn regio
De handeling die ik deed voordat mijn internet moeizaam werd is een whatsapp proberen te versturen zonder dat de WiFi aan stond. Nadat ik dat merkte schakeld ik naar Mobiel netwerk.

Ik zie vandaag en morgen geen kans naar de Vodafone winkel te gaan dus hoop ik dat iemand mij op deze manier een oplossing kan aandragen.
.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Bartvan,

Heb je misschien een postcode voor me? Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.

Vreemd dat het ook op wifi niet goed werkt, want dat heeft niets met het Vodafone netwerk te maken. Heb je alle laatste updates? Wellicht helpt het om je toestel te backuppen en terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Misschien dat er op de achtergrond iets is dat ervoor zorgt dat de verbindingen mislukken.

Ook zou een nieuwe simkaart eventueel kunnen helpen bij het netwerkprobleem. Voor wifi uiteraard niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic