MvH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC One X terug van reparatie

19 december 2012 heb ik mijn HTC One X bij de vodafone winkel afgegeven voor reparatie. De problemen waren dat de weer-app aangaf dat ik in Cisco (Texas) was, de camera niet functioneerde en de telefoon uit zichzelf opnieuw opstartte.
Ik kon aan het eind van de middag de telefoon al ophalen. De camera deed het weer redelijk, maar de rest was nog steeds niet gemaakt.
 
Helaas heeft de camera maar 2 dagen 'gewerkt' de foto's bleven wazig en daarna startte de camera weer niet op. Ook kan ik nu niet meer bellen, internet heeft vaak geen verbinding, Wifi werkt niet en de telefoon start af en toe opnieuw op en wist al mijn gegevens.
 
Ik ben hiermee terug gegaan naar de winkel. De enige oplossing was volgens de winkel opsturen en zelf voor de reparatie betalen, omdat ze hem al eens hadden opgemaakt om te repareren en de garantie dus was te komen vervallen.
 
Dit lijkt mij niet helemaal eerlijk. Ik breng mijn telefoon voor reparatie onder garantie, krijg hem verder kapot terug en moet er nu zelf voor betalen.
3 Reacties 3
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Neem is direct contact op met HTC, deze kunen zien aan de hand van de serienummer/imei of deze daadwerkelijk nog in garantie is
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Je kunt inderdaad direct contact opnemen met HTC, maar het probleem is in dit geval niet dat er bijvoorbeeld een termijn is vervallen.

Bij eigenlijk elk elektrisch apparaat staat in de garantievoorwaarden dat als iemand anders dan een officiële reparateur het toestel openmaakt, de garantie vervalt. Als ik het bericht goed lees heeft de reparateur dat geconstateerd. Telefoons zijn zonder specialistisch gereedschap erg moeilijk en nooit zonder beschadigingen open te maken. Die beschadigingen zitten dan op een specifieke plekken en als een reparateur dat soort tekens ziet trekken ze deze conclusie. Er zijn natuurlijk meer dingen waar ze het aan kunnen zien, maar ik noem dit even als voorbeeld. De reparateur maakt ook altijd foto's van hetgene waar aan ze zien dat het toestel al eerder is open gemaakt.

Je kunt dus beter contact opnemen met ofwel de reparateur, of onze klantenservice. Dan doen nemen mijn collega's contact voor je op.
Maar als het zo is dat het toestel al eens opgemaakt is, is de garantie inderdaad vervallen. Daar valt dan niets meer aan te doen, behalve de reparatie zelf betalen.

Dat is geen leuk nieuws natuurlijk, maar zo zijn de spelregels bij garantie nu eenmaal
MvH
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat begrijp ik. Maar het punt is dat jullie tot 2 maal toe mijn telefoon open hebben gemaakt en daarbij de achterkant hebben beschadigd. Dus ik geef mijn telefoon af met het vertrouwen dat deze gemaakt wordt, ik krijg hem verder defect terug en moet nu zelf gaan betalen?! Dat lijkt me niet de bedoeling.
Hier wil ik het graag nog wel even over hebben. Privé, telefonisch of op welke manier dan ook gezien ze me in de winkel niet verder willen helpen dan opsturen en zelf laten betalen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic