Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

[HTC One S] Coating problemen zwart toestel

Sinds 12 mei 2012 heb ik via de Vodafone winkel een zwarte HTC One S. Na 5 dagen is er al een stukje van de zwarte coating bovenop eraf gesleten en ook bij de aansluiting van de lader begint het aluminium door te schijnen. Het toestel is niet gevallen en heeft enkel de tafel en mijn broekzak gezien. Op diverse fora (gathering.tweakers.net, forum.xda-developers.com) zijn er meerdere gevallen bekend. Ook HTC heeft het probleem al onderkent (http://www.theverge.com/2012/4/11/2942239/htc-one-s-chipping-response) maar in de winkel kom ik helaas weinig verder. Omdat het een Vodafone toestel is (er staan standaard Vodafone apps op) verwacht ik dat HTC niet zal servicen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe kan ik een nieuw toestel zonder deze problemen verkrijgen?
12 Reacties 12
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Spijtig dat je niet net iets eerder er mee komt, binnen 7 dagen na aanschaf mag de winkel hem ter plekke nog voor je omruilen als DOA (Dead On Arrival) (Die termijn is niet verzonnen door Vodafone, maar door de producenten, geef de winkel er dus niet de "schuld" van).
 
Nu zal de winkel moeten kijken of ze je onder coulance daar alsnog aan helpen, als ze dit niet kunnen zal hij opgestuurd moeten worden.
 
Maak je over de branding geen zorgen, hij zal gewoon onder de normale garantie van HTC vallen, en aangezien ze zelf de problemen al hebben toegegeven, zijn er weinig hobbels in de weg naar een oplossing te verwachten.
 
Kortom: de winkel van VOdafone gaat vanmiddag om 1 uur open, alsnog met een noodvaart er naar toe, des te groter de kans dat ze alsnog meteen kunnen helpen. Neem voor alle zekerheid dus ook meteen de onbeschadigde verpakking en de acesoires mee, dat is wel een voorwaarde om voor omruil in aanmerking te kunnen komen.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey vraagje,
 
Word je voor zoiets niet verzekerd of ligt dat echt aan de 7 dagen periode dat je hem koopt?
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het gaat volgens mij om 7 werkdagen (dat zei de verkoper in Leiden ook afgelopen zaterdag en daar zat ik toen, en vandaag, dus nog gewoon binnen). Maar ondanks dat kon hij hem niet ter plekke omruilen. Daarnaast was de verkoper behoorlijk ongeinteresseerd en gaf mij al snel de schuld.
 
Ik was al van plan om vanmiddag naar een andere Vodafone winkel te gaan. Sowieso ontgaat mij de meerwaarde van de verpakking etc, aangezien HTC juist het toestel kaal zonder accessoires wil hebben.
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zojuist (voor het laatst ooit denk) bij een Vodafone winkel geweest, in Zoetermeer dit keer. Het aanwezige personeel stond mij schaapachtig aan te kijken toen ik het probleem voorlegde.

Daar kunnen we niets mee, was de reactie.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat er bij Vodafone 0,0 service wordt geleverd. De webcare en email klantenservice reageren beiden niet op mijn vraag terwijl HTC zelf binnen 1 dag, op zaterdag nota bene, reageert...
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn toestel is vandaag opgehaald door HTC voor het coatingprobleem, het homescreenprobleem en korte accuduur. Ben benieuwd, als ze het toestel niet vervangen ga ik naar de Vodafone winkel voor een nieuw toestel.
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dynafix heeft gisteren een offerte gestuurd voor het vervangen van de behuizing. 119 euro. Ik heb het ticket bij HTC laten escaleren en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Zou het namelijk belachelijk vinden om dit te bepalen als het garantie is. Het toestel is namelijk nooit gevallen..
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn toestel overigens hieronder op de foto. Het toestel is nooit gevallen.
 
Ik heb met HTC ongeveer 20 minuten aan de telefoon gehangen om uit te leggen waarom ik nou precies een probleem heb met de constatering van Dynafix. Dynafix wil namelijk de behuizing vervangen vooor 119 euro vanwege val/stoot/drukschade. HTC heeft (wederom) de boel geescaleerd en ik hoor binnenkort weer meer.
 
Ik heb ook gesproken met Dynafix (18 min a € 0,45, kassa) en deze meneer kon mij helemaal niet verder helpen. Op zich ook in de lijn der verwachting, maar ik verwacht ook dat HTC contact opneemt met Dynafix. Ik heb gevraagd om een oplossing, reparatie zonder kosten, aangezien het om een garantie issue gaat. 
 
Nog steeds jammer dat de Vodafone winkels in Leiden en Zoetermeer beiden niet het toestel gewoon om hebben kunnen ruilen, terwijl dit wel zou moeten. Verdere stappen volgen 🙂
 
Overigens, mijn toestel hieronder.
 
Rechtsonder
 

 
 
Linksboven
 
 
USB


Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zowel HTC als Dynafix blijven met allerlei loze argumenten beweren dat het toestel gevallen is en het daarom dus buiten garantie is.
 
Wat voorbeeld quotes:
 
1.
De usbpoort schade is gemarkeerd als gebruikersschade omdat de oplader altijd het toestel aanraakt. Daarnaast is het bij u het geval dat de randjes beschadigd zijn wat ook gemarkeerd wordt als gebruikersschade. Dit is door 3 experts bevestigd en ik kan u alweer melden dat dit niet binnen de garantie zal vallen.
 
2.
We hebben dus inderdaad telefoon omgewisseld wanneer deze aan de omruilvoorwaarden voldoet en de winkel dit dus regelt. In andere gevallen zijn de toestellen soms binnen garantie en soms buiten garantie gerepareerd. In uw geval valt dit dus buiten garantie. Uw sistuatie is dus niet noodzakelijk erg anders dan die van sommige andere klanten, maar mogelijk wel van de zaken die u op het internet terug vindt.
 3.In dit geval is de schade op plekken die heel goed door de gebruiker kunnen worden veroorzaakt. Ik hou nog wel even vol, het toestel voldoet overduidelijk aan de problemen die andere gebruikers ook hebben. Daarnaast heeft Vodafone helaas een duits toestel aan mij geleverd en is het dus bijna zeker een van de eerdere toestellen van de One S :(Het hele verhaal van HTC zit vol aannames en verwijten dat ik het toestel niet goed heb behandeld.
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ongelofelijk maar waar, mijn toestel is gisteren gerepareerd en wel teruggekomen. De behuizing is na 3 weken zeuren vervangen onder garantie, zonder kosten. De foto's zijn uiteindelijk doorgestuurd naar Taiwan, die toch hebben gezegd dat het onder garantie valt. Ik vind het wel een beroerde manier van afhandelen, maar ik heb weer een nieuw toestel.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik ben blij om te horen dat het probleem nu definitief voor je is opgelost Johan.
 
Dank je voor het terugkoppelen.
 
Nog even voor de duidelijkheid:
 

  • Er bestaat geen regeling tussen Vodafone en HTC voor een omruil van defecte HTC-toestellen, dit doet HTC in overleg met de reparateur, Vodafone staat hier buiten.
  • De omruilregeling die wel bestaat bij Vodafone is binnen 7 werkdagen, geheel  (echt 100%) onbeschadigd en met complete verpakking, ook onbeschadigd. Dit is een normale winkelruiling. Enkel toestellen van Apple zijn hiervan uitgesloten.
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Martin, ja, ik ben daar ook erg blij mee. Ik kan nu (bijna) probleemloos het toestel gebruiken. Alleen het home-button probleem is er nog, maar daar is nog geen oplossing voor helaas.
 
Overigens is het volgens mij zo dat als het probleem zich binnen 7 werkdagen voordoet, het toestel kostenloos omgeruild zou moeten worden (DOA). Dit is ook door jouzelf gezegd eerder in dit topic:
 
Spijtig dat je niet net iets eerder er mee komt, binnen 7 dagen na aanschaf mag de winkel hem ter plekke nog voor je omruilen als DOA (Dead On Arrival) (Die termijn is niet verzonnen door Vodafone, maar door de producenten, geef de winkel er dus niet de "schuld" van.
 
 
Er is zowel door de Vodafone winkel, klantenservice per mail als webcare via Twitter 0,0 medewerking daarin geweest wat ik zeer kwalijk vind. Het personeel in de winkel is niet op de hoogte van bovenstaande procedure, misschien iets om aandacht aan te besteden...
Johan84
topicstarter
Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik moet helaas constateren dat de eerste kleine "chip" alweer een feit is. Om nog verdere schade te voorkomen heb ik een HTC HC-C740 hard case van HTC besteld en die zit er nu een kleine 2 weken op. Ik vind het nog steeds erg jammer dat het toestel dit heeft, maar ben bang gezien alle andere geluiden dat er niets aan te doen is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic