De Samsung Galaxy S7 was verkegen via een Vodafoon-abonnement. Na afloop heeft mijn zoon het SIM-kaartje weggegooid. Daarna heeft hij een hard-reset gedaan op de telefoon, maar vergeten om zijn Google-account te verwijderen. Het probleem is dus nu dat de gestuurde code naar het telefoonnummer nooit ontvangen kan worden, dus kan het Google-account niet geactiveerd worden. Een ander Google account accepteert de telefoon niet omdat het oorspronkelijke Google-account gebruikt moet worden.
Wie weet raad om dit probleem op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een Vodafone winkel kan je niet verder helpen met een Google account omdat dit geen service van ons is. Waarom de klantenservice je hiervoor heeft doorgewezen, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor.
Je dient dit op te lossen via Google. https://support.google.com/accounts/troubleshooter/2402620?hl=nl&ref_topic=3382255#ts=2402626
Hier kun je aangeven dat je problemen hebt met Google 2 stap verificatie @Jolike
Hoi @Jolike
Dat is wel heel vervelend en zelf heb ik niet zoveel verstand van Android maar misschien helpen onderstaande links je?
https://www.youtube.com/watch?v=DJ8_qbj1DPQ
Werkt enkel bij Android 5.0 en dergelijke.
Indien je 6.0 hebt:
https://www.youtube.com/watch?v=ggRhkme9FC0
En anders is dit misschien nog een optie:
https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=nl
Energyboy:
Commando’s in het filmpje zijn niet te lezen, dus dat is weer jammer.
Ik ben nu iets aan het lezen wat samen moet met een OTG-flashdrive, maar misschien ga ik gewoon even naar de Vodafoon-winkel hoor, het is toch wel erg ingewikkeld om het zelf te doen
gr.
Jolike
Naar de winkel gaan is misschien wel een goed idee.
Zeker als je het zelf niet helemaal weet. Doe ik zelf ook wel eens, dat is soms ook makkelijker.
Succes en laat nog even weten of het heeft geholpen.
Het 06nummer had in dot geval actief moeten blijven zodat de sms verstuurd had kunnen worden. Een andere optie is om in het Google account 2 staps verificatie uit te zetten @Jolike@Energieboy. Dit doe je door in te loggen op een tablet of telefoon waarop je al ingelogd bent op het Google account. Vervolgens ga je via Chrome naar het Google account en naar de instellingen. Hier kun je de sms verificatie uitzetten. Laat je weten of het gelukt is?
De Vodafoon winkel doet er dus niets mee, ondanks het feit dat de Klantenservice Vofafoon mij hierna verwezen had. Wel kunnen ze de telefoon opsturen om tegen een bedrag van 36,50 euro bij een bedrijf het Google account te laten verwijderen. Wat ik dus niet ga doen.
Het probleem is @Steven dat nergens op dat Google account is ingelogd en het alleen maar gebruikt werd voor de Samsung S7.
De 24ste krijg is een OTG Jetflash drive en ga ik proberen de FRP lock weg te halen.
De FRP-lock is dus een beveiliging van Google ingevoerd vanaf model S7, vroeger werden gewoon alle accounts verwijderd na een hard reset.
Maar goed we zullen zien hoever ik ga komen, w’ll keep in touch.
Groeten.
Joli
Een Vodafone winkel kan je niet verder helpen met een Google account omdat dit geen service van ons is. Waarom de klantenservice je hiervoor heeft doorgewezen, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor.
Je dient dit op te lossen via Google. https://support.google.com/accounts/troubleshooter/2402620?hl=nl&ref_topic=3382255#ts=2402626
Hier kun je aangeven dat je problemen hebt met Google 2 stap verificatie @Jolike
Heb je nog een update voor ons @Jolike ?
Is het gelukt met het Google account @Jolike? Mocht er geen reactie komen, dan zal ik het topic binnenkort sluiten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.