davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Gevraagd -Netwerkverbetering 5731 Mierlo

Hallo,
 
Het netwerk in het dorp Mierlo (Noord-Brabant) is al een aantal jaren zeer matig. Zelfs op de 'dekkingskaart' staat er een maximaal bereik van 2G. 
Mijn vraag aan jullie is of er plannen zijn, of dat er plannen komen om het bereik in het dorp Mierlo te verbeteren. Aangezien er steeds meer abonnementen komen met hogere data-inhoud en data-snelheid wil ik hier ook gebruik van kunnen maken. De upgrade naar 3G (HSDPA) is al meer dan voldoende. 
 
Het gevolg van het slechte bereik is niet alleen dat het internet minder snel is, de accu van mijn huidige telefoon (iPhone 5, iOS7.0.3) gaat er ook nog is enorm snel door leeg. (dit heb ik getest en heb tijdens deze test geen een app draaiend gehad, hij gaat gewoon veel sneller leeg door het slechte bereik).
 
Zouden jullie hier alsjeblieft naar willen kijken?
 
Met vriendelijke groet,
Een trouwe Vodafone klant
5 Reacties 5
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé StaticDon,

Ik heb aan de hand van je postcode de dekking bekeken. Het rare is, is dat het grootste gedeelte van Mierlo juist wel goede 3G dekking heeft. Aan de kant van Loeswijk en Broekkant is het inderdaad wat minder. Wat is je exacte postcode? Dan kan ik het voor jouw locatie nog eens nakijken.

Merk je dit trouwens binnenshuis of ook erbuiten? De constructie van het huis kan namelijk negatieve invloed hebben op het signaal.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Bedankt voor een reactie.
 
Mijn exacte postcode is 5731 NN. Het bereik is binnen als buiten zeer slecht. De mensen die in deze omgeving wonen en ook Vodafone hebben, hebben net als ik slecht bereik en is mijn toestel waarschijnlijk niet het probleem. 
 
Met vriendelijke groet,
van de Laar
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Op die locatie is de dekking inderdaad niet optimaal. Een oplossing op korte termijn is SignaalPlus. Hiermee kun je de dekking op een specifieke locatie verbeteren. Ik raad je aan eens een kijkje te nemen op www.signaalplus.nl.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hallo SeR,
 
Bedankt voor een reactie.
 
Op korte termijn kan een oplossing zijn, alleen kost dit apparaat mij dan wel weer €85,- inclusief BTW. En tevens kan dit apparaat geen 4G ondersteunen, wat ik wel in mijn RED abonnement heb. Is er geen mogelijkheid hier iets mee te regelen met de prijs of met enige verbetering van het netwerk in Mierlo?
 
In Mierlo (de Goorsedijk) staat echter een nieuwe mast, ik weet niet zeker of hier ook Vodafone zenders op staan, maar misschien is het dan een idee hier iets aan te doen?
 
P.S. ik spreek niet alleen voor mezelf, maar zowat iedereen die Vodafone, maar ook KPN heeft in Mierlo.
 
 
Met vriendelijke groet,
van de Laar
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo StaticDon, op dit moment kan ik je qua verbeteringen niets beloven. Volgens onze metingen zou het bel-bereik goed moeten zijn en is ook in een groot deel van het dorp 3G in orde.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic