Charissa1979

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gehackt?

Hoe weet ik of ik gehackt ben? Heb een naar mailtje gekregen dat iemand me gehackt heeft maar hoe kom ik er nou achter dat wat diegene zegt ook waar is? Telefoon geeft niets van een virus aan iod...

Charissa
5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Als ik zo lees heb je het vermoeden dat je dus gehackt bent kun je aangeven wat er ongeveer in de mail staat? Heb je zelf een bestand van het web gedownload (niet via de Google Play Store) of een link in een phishing mail geklikt?

Let us know!
Vriendelijke groet,
Charissa1979
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net contact gehad met de politie...het schijnt dat meerdere mensen lastiggevallen zijn. Bitcoin dreigmails.. .volgens hen bij willekeur verstuurd en kan ik het mailtje weggooien . Inmiddels wel meerdere maatregelen getroffen mijn telefoon extra te beveiligen...
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Charissa1979
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exact deze mail dus....walgelijk...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Goed dat je contact hebt genomen met de Politie en dat het je duidelijk is geworden, blijf er attent op en je mag dit altijd melden. Helaas blijven criminelen dit keer op keer doen, stoppen kennen ze niet.

Mocht je nou in de toekomst een mail ontvangen namens een bedrijf waarin staat dat je iets met Bitcoins moet betalen, gelijk weggooien! Is natuurlijk een phishing mail.

Vriendelijke groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic